ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Kostas Skrekas, Ypourgeio Anaptixis
Φωτο: Aris Oikonomou / SOOC

Κύμα μειώσεων τιμών 5% έως 15% στα σούπερ μάρκετ από την 1η Μαρτίου

Θετικά εξελίσσεται η εφαρμογή των μέτρων κατά της ακρίβειας, με τις πληροφορίες να κάνουν λόγο για σημαντικές μειώσεις. Απέσυραν τιμοκαταλόγους με αυξήσεις ισχυροί προμηθευτές.

Χαμόγελα έχουν σκορπίσει όχι μόνο στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, αλλά και στο Μέγαρο Μαξίμου, που παρακολουθεί στενά το θέμα της ακρίβειας, οι πληροφορίες πως τα πράγματα στην αγορά με την εφαρμογή των τελευταίων ρυθμίσεων, εξελίσσονται... by the book.

Δηλαδή, τιμοκατάλογοι με ανατιμήσεις έχουν αποσυρθεί και μειώσεις τιμών έχουν ήδη αρχίσει να κυκλοφορούν από στόμα σε στόμα, δεδομένου ότι σήμερα περιμένει η γενική γραμματεία Εμπορίου την κατάθεση των νέων τιμοκαταλόγων. Πρωτίστως θεωρείται βέβαιη η μείωση των τιμών στις επτά κατηγορίες που αφορούν σε προϊόντα ατομικής υγιεινής, προσωπικής φροντίδας και καθαρισμού σπιτιού.

Σύμφωνα με πληροφορίες του BD, οι μειώσεις των τιμών θα κυμανθούν από 5% ως και 10% στην πλειονότητα των προιόντων, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις ίσως ανέλθουν και στο 15%.

Υπενθυμίζεται ότι στην προαναφερόμενη περίπτωση οι εταιρείες είναι υποχρεωμένες από την 1η Μαρτίου να μειώσουν κατά 30% τις παροχές τους στα σούπερ μάρκετ. Το ευτυχές γεγονός της αποκλιμάκωσης των τιμών συμπληρώνεται από την απόσυρση των τιμοκαταλόγων 8 – 10 μεγάλων εταιρειών, στους οποίους περιλαμβάνονταν ανατιμήσεις και, προκειμένου να μην στερηθούν την δυνατότητα των προσφορών για τρεις μήνες, τις αφαίρεσαν.

Ο λόγος που συνέβη αυτή η εξέλιξη, σύμφωνα με πηγές της αγοράς, είναι το γεγονός ότι, πρώτον, πλησιάζει η πασχαλινή αγορά που η κατανάλωση αυξάνεται, δεύτερον, ότι θέλουν να διαπιστώσουν πώς θα λειτουργήσει η αγορά κι η καταναλωτική συμπεριφορά στις νέες συνθήκες και τρίτον, πώς θα συμπεριφερθεί ο ανταγωνισμός -«ο ένας κοιτάει τον άλλον στα μάτια» όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά πηγές της αγοράς.

Και δεν αποκλείεται σε δεύτερο χρόνο να αλλάξουν την εμπορική τους πολιτική. Ωστόσο, όπως έλεγαν πηγές της αγοράς, υπάρχουν επιχειρηματικοί κλάδοι οι οποίοι μπορούν να προχωρήσουν σε ανατιμήσεις σε περιόδους off season για τα προϊόντα τους, κυρίως κατηγορίες τροφίμων. Ανέφεραν επί παραδείγματι τα παγωτά ή τα αναψυκτικά. Τα δεδομένα της νέας κατάστασης όπως αυτή θα διαμορφωθεί μετά την 1η Μαρτίου πρόκειται να «πανηγυρίσει» δεόντως όχι μόνο ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Κώστας Σκρέκας, αλλά ίσως και ο πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Δεν χάνονται οι προσφορές από τα ράφια, οι πολυεθνικές σε στάση αναμονής

Παρά τις μειώσεις στους τιμοκαταλόγους, οι πολυεθνικές δεν θέλουν να σοκάρουν τους καταναλωτές με πλήρη απόσυρση προσφορών και παρακολουθούν στενά τις κινήσεις των ανταγωνιστών τους.
Kostas Skrekas
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Διαθέσιμη στους καταναλωτές η αναβαθμισμένη πλατφόρμα e-Καταναλωτής

«Ο καταναλωτής μπορεί να δημιουργήσει το δικό του καλάθι προϊόντων, να συγκρίνει τις τιμές σε ελάχιστο χρόνο, να επιλέξει αλυσίδα και να προχωρήσει στην πιο συμφέρουσα, κατ' αυτόν, αγορά» ανέφερε ο κ. Σκρέκας.
super-market-5%
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κριτική από τα σούπερ μάρκετ στα μέτρα της κυβέρνησης για την ακρίβεια

Οι εκπρόσωποι του κλάδου αμφισβήτησαν την αποτελεσματικότητα των μέτρων για τον έλεγχο της ακρίβειας στο 14o Food Retail Conference. Τι έδειξε ειδική έρευνα της Netrino Advisory σε στελέχη των σούπερ μάρκετ.
Kostas Skrekas, Ypourgeio Anaptixis
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σκρέκας: Θα δούμε άμεσα μειώσεις τιμών σε προϊόντα ευρείας κατανάλωσης

Σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης «για να διασφαλίσουμε την απόλυτη διαφάνεια στην εφοδιαστική αλυσίδα, υποχρεώνουμε τους προμηθευτές να πωλούν τα προϊόντα στο λιανεμπόριο σε "καθαρές" τιμές».