Μια αναφορά του υπουργού Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα για μελλοντικό «φρένο» στις προσφορές και στα 1+1 προϊόντα στα σούπερ μάρκετ, ήταν αρκετή για να προκαλέσει αλαλούμ για τις πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης.
Η είδηση προκάλεσε αρχικά αμηχανία ακόμα και εντός του κυβερνητικού επιτελείου, την ώρα που ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωνε με συνέντευξή του (ΣΚΑΪ 100,3), το έκτακτο επίδομα κοινωνικής αλληλεγγύης συνολικού ύψους 350 εκατ. ευρώ, λίγο πριν από τα Χριστούγεννα σε συγκεκριμένες κατηγορίες συμπολιτών μας.
Την... παρτίδα κλήθηκε να σώσει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος επιχειρώντας να κλείσει τη σχετική συζήτηση, ξεκαθαρίζοντας – στις επίμονες ερωτήσεις των δημοσιογράφων – ότι σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να καταργηθούν οι προσφορές 1+1, ούτε καμία προσφορά, ούτε θα μπορούσε ποτέ η κυβέρνηση να παρέμβει στον τρόπο που η κάθε εταιρεία επιλέγει να προωθεί τα προϊόντα της και τον τρόπο που επιλέγουν οι καταναλωτές να τα αγοράζουν.
Με τον πρωθυπουργό να έχει κηρύξει τη μάχη κατά της ακρίβειας και της κερδοσκοπίας των πολυεθνικών και την ώρα που τρέχει το πρόγραμμα «σταθερά χαμηλή τιμή για έξι μήνες, τουλάχιστον 5%» σε μια σειρά κωδικούς προϊόντων ευρείας κατανάλωσης, ο υπουργός Ανάπτυξης με τις δηλώσεις του «θόλωσε» - έστω και προς ώρας – το μήνυμα που θέλει να εκπέμψει η κυβέρνηση για την στήριξη των νοικοκυριών.
Είναι ενδεικτικό ότι λίγη ώρα μετά τις επίμαχες αναφορές του Κώστα Σκρέκα, η κυβέρνηση – δια του εκπροσώπου της – επέλεγε να κάνει εκτενή αναφορά στους ελέγχους που κάνουν οι αρμόδιες υπηρεσίες, για το αν πράγματι οι προσφορές (1+1) στα ράφια των σούπερ μάρκετ είναι πραγματικές ή αν διαπιστώνεται η πρακτική να τοποθετείται ένα προϊόν σε προσφορά, αλλά προηγουμένως να καταγράφεται ανατίμησή του.
Ο Κ. Σκρέκας ανακοίνωσε ακόμα και... ημερομηνία κατάργησης των προσφορών
Η έκπληξη μεταξύ των συνεργατών του πρωθυπουργού ήταν ακόμα μεγαλύτερη όταν άκουσαν από τον αρμόδιο υπουργού να ανακοινώνει – μέσω ραδιοφώνου – ακόμα και την ημερομηνία έναρξης ισχύος της επίμαχης ρύθμισης, την οποία προσδιόρισε για το πρώτο τρίμηνο του 2024, ώστε – όπως εξήγησε - να μπει ένα φρένο «στις εκατοντάδες προωθητικές εκπτώσεις στα σούπερ μάρκετ που έχουν ως αποτέλεσμα να μπερδεύουν τον καταναλωτή».
Σύμφωνα με το σκεπτικό του κ.Σκρέκα η πρακτική των προσφορών 1+1 από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, έχει ως αποτέλεσμα ένας πολίτες «να στοκάρει με προϊόντα», γεγονός το οποίο, στο τέλος της ημέρας, δεν βοηθάει στο να έχουμε μία σταθερά χαμηλή τιμή στα προϊόντα.
Πρότεινε μάλιστα ένα μεγάλο ποσοστό από αυτές τις προωθητικές εκπτώσεις να περάσουν στη μόνιμη τιμή του εκάστοτε προϊόντος και όχι στην προσφορά, σύμφωνα με τη διεθνή πρακτική που φέρει την κωδική ονομασία "every day low price...".