ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
super-market-5%

Αρχίζει η μείωση τιμών στα ράφια, σχέδιο επέκτασης και σε άλλα προϊόντα

Βέβαιο θεωρούν στην αγορά ότι η μείωση κατά 30% των παροχών από τους προμηθευτές στα σούπερ μάρκετ δεν θα αργήσει να επεκταθεί και σε κατηγορίες τροφίμων. Φθηνότεροι οι τιμοκατάλογοι, πιο «φτωχές» οι προσφορές.

Μία πρωτόγνωρη περίοδος για την αγορά αρχίζει σήμερα, 1η Μαρτίου. Και είναι διάχυτη η εκτίμηση, πως πρόκειται για μια πιλοτική εφαρμογή μείωσης κατά 30% των παροχών επί του τιμολογίου σε επτά κατηγορίες μη τροφίμων, για να ακολουθήσει αργότερα η επέκταση του μέτρου σε περισσότερες κατηγορίες.

Όπως εκτιμάται, επιλέχθηκαν οι συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων, δεδομένου ότι σ΄ αυτές παρουσιάζονταν οι περισσότερες και μεγαλύτερες προσφορές. Ως εκ τούτου, οι εταιρείες υποχρεώθηκαν ένα μέρος των προσφορών (30%) να το μεταφέρουν στις τιμές, με την προοπτική – το έχει διακηρύξει κατ΄ επανάληψη, εξάλλου η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης – της εφαρμογής μια πολιτικής γενικευμένης μείωσης των τιμών.

Εφόσον τα αποτελέσματα του συγκεκριμένου μέτρου θεωρηθούν ικανοποιητικά – όχι μόνο η μείωση των τιμών, αλλά και ένα ορισμένο ποσοστό προσφορών στις ήδη μειωμένες τιμές, ως σαφής ένδειξης του επιχειρηματικού ανταγωνισμού – τότε είναι βέβαιο ότι θα επεκταθεί και σε άλλες κατηγορίες. Ίσως οι κατηγορίες των τροφίμων να είναι οι τελευταίες, δεδομένου ότι οι προσφορές είναι περιορισμένες ως προς τη συχνότητα τους, αλλά περιορισμένες και ως προς τα ποσοστά εκπτώσεων.

Από την άλλη πλευρά, οι επιχειρήσεις εισερχόμενες σε «αχαρτογράφητα νερά» περιμένουν να δουν πως θα συμπεριφερθεί ο καταναλωτής στη νέα κατάσταση της αγοράς, δεδομένου ότι πολλοί ήταν «εθισμένοι» σε υψηλές και συχνές προσφορές. Κι ίσως δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι επιχειρείται μία «ομαλή προσγείωση» στα νέα δεδομένα. Αυτό προκύπτει από το γεγονός ότι σε αρκετά προϊόντα – ατομικής υγιεινής και καθαρισμού σπιτιού – οι μειώσεις, που παρουσίασε χθες περιχαρής ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Κώστας Σκρέκας στο υπουργικό συμβούλιο, είναι ιδιαίτερα υψηλές, δηλαδή άνω του 15%.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι τις προσφορές στις συγκεκριμένες κατηγορίες μάλλον θα ... αργήσουν να τις δουν οι καταναλωτές. Αξίζει να σημειωθεί ότι, όπως προκύπτει από τις εταιρείες ερευνών ως τώρα, το ένα στα τέσσερα προϊόντα πωλείται με προσφορά. Αυτή η κατάσταση είναι βέβαιο ότι θα αλλάξει, αν όχι δραματικά, τουλάχιστον σημαντικά.

Χθες, εξάλλου, και με μεγάλη προσμονή όχι μόνο η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, αλλά το Μέγαρο Μαξίμου και ο ίδιος ο πρωθυπουργός, κ. Κυριάκος Μητσοτάκης – το BD είχε επισημάνει ότι τις πρώτες δηλώσεις για τη μείωση των τιμών θα τις κάνει ο πρωθυπουργός – ανέμεναν τα στοιχεία που συγκέντρωσε και επεξεργάστηκε η γενική γραμματεία Εμπορίου από τους τιμοκαταλόγους που κοινοποιήθηκαν στην πλατεία Κάνιγγος.

Και δεν είναι επίσης τυχαίο το γεγονός ότι το υπουργικό συμβούλιο συγκλήθηκε την παραμονή της πλήρους εφαρμογής των μέτρων, δηλαδή στις 29 Φεβρουαρίου. Ο στόχος είναι προφανής, να δείξει η κυβέρνηση ότι στην ελληνική αγορά των καταναλωτικών προϊόντων κάτι αλλάζει. Και φυσικά, στο τέλος του μήνα, η ΕΛΣΤΑΤ θα καταγράψει τις μειώσεις των τιμών, κάτι που βεβαίως θα αποτυπωθεί στην εξέλιξη του πληθωρισμού.

Είναι βέβαιο ότι αυτό που καταγράφεται ως «πληθωρισμός τροφίμων» και αφορά όμως το σύνολο των καταναλωτικών προϊόντων – τροφίμων και μη – που διακινούνται μέσω των σούπερ μάρκετ, στη διάρκεια του Μαρτίου θα είναι σίγουρα μειωμένος -υπενθυμίζεται ότι η ΕΛΣΤΑΤ, ακολουθώντας τους κανόνες της Eurostat, δεν καταγράφει τις προσφορές στα στατιστικά για τον πληθωρισμό. Το πόσο θα μειωθεί ο πληθωρισμός των τροφίμων δεν είναι ακόμη σαφές, ενώ η πιο καθαρή αποτύπωση θα φανεί τον Απρίλιο.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επίθεση σε δύο μέτωπα από την κυβέρνηση για μείωση τιμών στα σούπερ μάρκετ

Περισσότεροι έλεγχοι και πολύ βαριά πρόστιμα, έως 6 εκατ. ευρώ. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού θα ερευνήσει αν οι πολυεθνικές επιβάλλουν ακριβότερες τιμές στην Ελλάδα από τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα ραντεβού Θεοδωρικάκου για την ακρίβεια και ο νέος στόχος της κυβέρνησης

Ποιοι ήταν οι πρώτοι παράγοντες της αγοράς που συνάντησε ο νέος υπουργός Ανάπτυξης και ποιο μήνυμα μετέφερε. Στόχος πλέον δεν είναι είναι να συγκρατηθεί ο πληθωρισμός τροφίμων, αλλά να γίνει αρνητικός.
Kalathi-Noikokyrioy-Super-Market-Trofima
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Με «καλάθι νοικοκυριού» ως τις κάλπες: Το σχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης

Έρχονται «καλάθια» για τη Σαρακοστή και το Πάσχα, μπαίνουν υποχρεωτικά επώνυμα προϊόντα, παρατείνεται η διάρκεια του μέτρου παρά τις επιφυλάξεις της Επ. Ανταγωνισμού. Τι δείχνουν οι δημοσκοπήσεις, τι λέει η αγορά.
Plithorismos, Inflation, Plythorismos, Times, Trofima
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Βαρύ κλίμα στις σχέσεις της κυβέρνησης και των ισχυρών στα τρόφιμα

Πηγές του κλάδου κάνουν λόγο για διαμόρφωση «κλίματος τρομοκρατίας» από το υπουργείο Ανάπτυξης, παρότι ο πληθωρισμός τροφίμων έγινε αρνητικός. Κόντρες και μεταξύ πολυεθνικών και ελληνικών εταιρειών.