ΓΔ: 1403.87 -0.96% Τζίρος: 129.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 DATA

Πώς θα μετατραπεί η Διώρυγα Κορίνθου σε πόλο τουριστικής ανάπτυξης

Η αξιοποίηση της έκτασης εκατέρωθεν της Διώρυγας της Κορίνθου είναι το επόμενο στοίχημα του Υπερταμείου. Το πρότζεκτ περιλαμβάνει εμπορικό πάρκο, δραστηριότητες αναψυχής και περιπάτου και μαρίνες.

Αναπτυξιακή στροφή σχεδιάζει το Υπερταμείο για τη Διώρυγα της Κορίνθου, με τη δημιουργία ενός real estate πρότζετκ, που θα περιλαμβάνει εμπορικό πάρκο, μαρίνες, δραστηριότητες αναψυχής, μουσείο. Η πορεία αναμόρφωσης αυτού του μοναδικού αξιοθέατου από απλό «συλλέκτη» διοδίων σε πόλο τουριστικής ανάπτυξης, με μία επένδυση που θα ανέλθει σε κάποιες δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, αναμένεται να αποκρυσταλλωθεί μετά το καλοκαίρι.

Οι κινήσεις που έχουν γίνει μέχρι σήμερα για την ενίσχυση της βιωσιμότητας της Διώρυγας Κορίνθου, έχουν φέρει αυξημένα έσοδα για τους τέσσερις μήνες λειτουργίας της μέσα στο 2023, που εκτιμώνται σε 4 εκατ. ευρώ, έναντι 2,8 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος αλλά για τρίμηνη λειτουργία. Η συμβολή στην τουριστική ανάπτυξη μπορεί να ανεβάσει ρυθμούς, δεδομένο ότι το 80%της κίνησης είναι από τουριστικά σκάφη, μικρά ως και κρουαζιερόπλοια.

Η αλλαγή του τιμοκαταλόγου της Α.Ε.ΔΙ.Κ., για πρώτη φορά από το 2011, επέφερε μία αύξηση των εσόδων άνω του 42%, προσεγγίζοντας μάλιστα το ταβάνι των 5 εκατ. ευρώ εσόδων σε πλήρη όμως λειτουργία (2019). Τάση που αναμένεται να ενισχυθεί όταν ολοκληρωθούν τα έργα που είναι σε εξέλιξη. Σε επίπεδο υπηρεσιών, η ανώνυμη εταιρεία της Διώρυγας διαθέτει πλέον online ticketing, με ψηφιακό το σύνολο των διαδικασιών τιμολόγησης. Είναι ενδεικτικό ότι περίπου 77% των συναλλαγών γίνονται ηλεκτρονικά. 

Η αποκατάσταση

Οι εργασίες για την αποκατάσταση των πρανών στην πλευρά της Πελοποννήσου, που ξεκίνησαν τον Φεβρουάριο του 2022, βρίσκονται σήμερα στην τελική φάση και αναμένεται να ολοκληρωθούν στις αρχές της άνοιξης. Η ζημιά που προκλήθηκε από κατολισθήσεις, οι οποίες σημειώθηκαν από τον Νοέμβριο του 2020 με αποκορύφωμα τον Φεβρουάριο του 2021, ήταν τέτοιας έκτασης που κρίθηκε απαραίτητη η διακοπή λειτουργίας και η αποκατάσταση. Τα έργα ανέλαβε η Άκτωρ με συνολική δαπάνη 30,57 εκατ. ευρώ.

Ως αποτέλεσμα, τα τελευταία δύο χρόνια η Διώρυγα είναι «ανοιχτή» μόνο τους καλοκαιρινούς μήνες της μεγάλης ζήτησης και οι απαραίτητες εργασίες εκτελούνται τμηματικά. Δεδομένου ότι θα απαιτηθούν κάποιες πρόσθετες εργασίες, αναμένεται να οριστικοποιηθεί εάν αυτές θα γίνουν το ερχόμενο φθινόπωρο. Σε κάθε περίπτωση, όμως, η Διώρυγα το καλοκαίρι θα λειτουργήσει κανονικά.

Στα πρότυπα Κιέλου και Μάντσεστερ

Το προηγούμενο διάστημα, στο ραντάρ του Υπερταμείου βρέθηκαν δύο πρότζεκτ, που μοιράζονται κοινά χαρακτηριστικά με τη Διώρυγα της Κορίνθου, μιας και αντίστοιχα έργα υπάρχουν λίγα και όχι απαραιτήτως συγκρίσιμα. Τα κανάλια Κιέλου και Μάντσεστερ εξετάσθηκαν, ώστε να χαραχθεί ένα μονοπάτι, στο οποίο θα πατήσει το real estate πρότζεκτ εκατέρωθεν της Διώρυγας. 

Έχει ήδη προχωρήσει, σε συνεργασία με τους εξειδικευμένους συμβούλους PLANET και TRΙTON, μια προμελέτη σκοπιμότητας. Έχουν επίσης ολοκληρωθεί προμελέτες σκοπιμότητας σχετικά με τις δύο μαρίνες και την εκπλάτυνση και εκβάθυνση του καναλιού. Το πρότζεκτ, ο σχεδιασμός του οποίου είναι ακόμη σε αρχικό στάδιο, πρόκειται να αναπτυχθεί στην έκταση εκατέρωθεν της Διώρυγας, η οποία και ανήκει στην Α.Ε.ΔΙ.Κ. και θα παραμείνει σε κάθε περίπτωση στην κυριότητα του δημοσίου.

Το υπό κατάρτιση business plan θα προβλέπει τις χρήσεις που θα αναπτυχθούν από τον ιδιώτη επενδυτή, με επικρατέστερες ένα εμπορικό πάρκο, δραστηριότητες αναψυχής, διαδρομές, αλλά και ένα μουσείο, που ήδη ετοιμάζεται. Μετά το καλοκαίρι, αναμένονται οι αποφάσεις για τη μορφή της αξιοποίησης, εάν θα είναι για παράδειγμα κάποιας μορφής παραχώρηση. 

Μουσείο Βιομηχανικής Ιστορίας

Η ανάδειξη της ιστορίας της Διώρυγας της Κορίνθου, που αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα έργα σημαντικότερα έργα της σύγχρονης Ελλάδας, με καταλυτικό ρόλο για το εμπόριο της Μεσογείου, είναι το πρώτο βήμα για την προσέλκυση επισκεπτών. Ήδη «χτίζεται» το ψηφιακό μουσείο που θα στεγάσει με σύγχρονα μέσα αρχεία και ιστορικά έργα ηλικίας 100 και πλέον ετών.

Η ψηφιοποίηση της συλλογής της Α.Ε.ΔΙ.Κ. είναι ένα απαιτητικό εγχείρημα καθώς συμπεριέλαβε 115 αντικείμενα, 355 χάρτες, 25 έργα τέχνης και 40.000 σελίδες αρχειακού υλικού. Επίσης, η Διώρυγα σαρώθηκε με drone για τη δημιουργία ενός τρισδιάστατου χάρτη με story maps. Το ψηφιακό Μουσείο Βιομηχανικής Ιστορίας με εικονικό ξεναγό και εκπαιδευτικό υλικό για τα παιδιά θα είναι έτοιμο την άνοιξη κι εν συνεχεία θα φτιαχθεί και το φυσικό μουσείο στα γραφεία της εταιρείας στα Ίσθμια. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Aerodromio Heraklion
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ζητείται ο πραγματικός... ιδιοκτήτης του αεροδρομίου «Ν. Καζαντζάκης»

Να ξεκαθαρίσουν το τοπίο των ιδιοκτησιών στο ακίνητο - φιλέτο του αεροδρομίου Ηρακλείου, ώστε να αξιοποιηθεί μετά το 2027, θα επιχειρήσουν ως το τέλος του 2024 το υπουργείο Υποδομών και ο Δήμος Ηρακλείου.
ThriasioI
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι Αμερικανοί μπαίνουν στο Θριάσιο: Τι σημαίνει η συμφωνία με την DFC

Συμφωνία χρηματοδότησης με την κρατική αναπτυξιακή τράπεζα των ΗΠΑ υπέγραψαν για το Θριάσιο Ι οι ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair. Στρατηγικό ενδιαφέρον των Αμερικανών για ανακοπή των κινεζικών επενδύσεων στην Ευρώπη.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα έξι σχήματα που περνάνε στην επόμενη φάση για το λιμάνι του Λαυρίου

Το Λαύριο αποτελεί το τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι της Αττικής και λόγω της εγγύτητάς του με δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, προσφέρεται για ανάπτυξη δραστηριοτήτων κρουαζιέρα και ελλιμενισμός σκαφών αναψυχής.
Tourismos, Turism, Pieria, Litohoro
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μεγάλο αγοραστικό ενδιαφέρον από Σκανδιναβία για ακίνητα στην Πιερία

Αυξάνεται το ενδιαφέρον από κατοίκους όχι μόνο σκανδιναβικών χωρών αλλά και από την Κ. Ευρώπη για ακίνητα σε περιοχές όπως το Λιτόχωρο ή την Κατερίνη με πολλούς ξένους να διατηρούν μια δεύτερη κατοικία στην περιοχή.
γέφυρα,εργα,υποδομες
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πάνω από τα 500 εκατ. ευρώ αυξάνονται τα κονδύλια του ΠΔΕ για υποδομές

Στόχος, η γρήγορη και εντός προϋπολογισμού εκτέλεση της τεράστιας δεξαμενής έργων. Το Δημόσιο βάζει σε πρόγραμμα τις πληρωμές προς τον ιδιωτικό τομέα. Αλλάζει τους όρους του παιχνιδιού η κλιματική κρίση.