ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: Shutterstock

Black Friday: Αγορές με λίστα και κυρίως σε e-shops από τους Έλληνες

Οι ηλεκτρονικές συσκευές έχουν τον πρώτο λόγο και τη φετινή εκπτωτική περίοδο, με τα είδη ένδυσης, υπόδησης κι αξεσουάρ να ακολουθούν. Προσεκτικοί στα έξοδα οι καταναλωτές.

Τις αγοραστικές προτιμήσεις των Eλλήνων καταναλωτών κατά τη φετινή Black Friday αποκαλύπτει πρόσφατη έρευνα της υπηρεσίας πληρωμών και αγορών Klarna, στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 15.000 καταναλωτές από 15 χώρες.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, η πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών προτίθεται να πραγματοποιήσει αγορές κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων του τετραημέρου μεταξύ Black Friday και Cyber Monday, σε ποσοστό 77%. Επιπλέον, το 70% των ερωτηθέντων Ελλήνων καταναλωτών δήλωσε ότι έχει ήδη ένα σαφές πλάνο αγορών για την περίοδο, έχοντας ήδη προετοιμαστεί.

Οι ηλεκτρικές συσκευές, τα κοσμήματα και τα έπιπλα αποτελούν τις κορυφαίες κατηγορίες για αγορές υψηλής αξίας τουλάχιστον για το 69% των ερωτηθέντων Ελλήνων καταναλωτών, ενώ οι αγορές μέσω διαδικτύου φαίνεται να συγκεντρώνουν την προτίμηση της πλειονότητας.

Αναφορικά με τις δαπάνες, το 39% των καταναλωτών δηλώνει ότι θα αγοράσει μόνο ό,τι μπορεί να αντέξει οικονομικά, ενώ μόνο το 5% δήλωσε ότι μπορεί να καταλήξει να ξοδέψει περισσότερα χρήματα στις φετινές εκπτώσεις της Black Friday.

Μάλιστα, σχεδόν οι μισοί Έλληνες ερωτηθέντες, ποσοστό 47%, δήλωσαν ότι θα αγοράσουν προϊόντα που θα αγόραζαν ούτως ή άλλως, επωφελούμενοι της φθηνότερης τιμής, λόγω των εποχιακών προσφορών. Τα ηλεκτρονικά είδη, τα είδη ένδυσης και υπόδησης και τα προϊόντα ομορφιάς έρχονται πρώτα στις προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών, αποσπώντας ποσοστό 55% ,52% και 25% αντίστοιχα.

Σημειώνεται ότι τα εμπορικά καταστήματα θα παραμείνουν ανοικτά σήμερα Κυριακή, από τις 11:00 έως τις 20:00, με τον εμπορικό κόσμο να προσδοκά την τόνωση του τζίρου εν όψει των γιορτών, σε συνέχεια ενός διμήνου που απογοήτευσε εν πολλοίς την αγορά, καθώς καταγράφηκε κάμψη πωλήσεων που άγγιξε ακόμη και το 30% σε σχέση με πέρσι, ειδικά σε κατηγορίες προϊόντων ένδυσης κι υπόδησης. Ο ασυνήθιστα ζεστός καιρός καθώς και αύξηση των δαπανών για βασικές αγορές στο σούπερ μάρκετ περιόρισαν σημαντικά τις καταναλωτικές δαπάνες για αυθόρμητες αγορές, με τους εμπόρους να προσβλέπουν σε έναν καλύτερο Δεκέμβριο, με αφορμή τις επερχόμενες γιορτές.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Οι τουρίστες στήριξαν την αγορά, προσδοκίες για την Black Friday

Το δίμηνο Σεπτεμβρίου - Οκτωβρίου αυξήθηκαν οι τουρίστες υψηλών εισοδημάτων, οι οποίοι συνεισέφεραν και στους εμπορικούς τζίρους. Ήδη «τρέχουν» οι προωθητικές ενέργειες για Black Friday και Cyber Monday.
vivlia
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Φρέναραν» οι τιμές στα σχολικά είδη, αυξημένος τζίρος στην αγορά

Αισιοδοξεί ο εμπορικός κόσμος για την εξέλιξη της φετινής περιόδου σχολικών αγορών, καθώς αρκετά είδη διατίθενται με μειωμένες τιμές. Ανησυχία για τις πλατφόρμες με πάμφθηνα είδη από την Κίνα που λειτουργούν χωρίς έλεγχο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο καύσωνας και η ακρίβεια έκαψαν τις πρώτες ημέρες των εκπτώσεων

Οι υψηλές θερμοκρασίες σε συνδυασμό με τον περιορισμό του διαθέσιμου εισοδήματος συμπιέζουν την αγοραστική κίνηση. Φόβοι ακόμη και για διψήφια πτώση. Τι λένε οι εκπρόσωποι των εμπόρων.