ΓΔ: 1423.56 1.17% Τζίρος: 74.76 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:24:59 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Σε ανοδική πορεία η ελληνική μεταποίηση με αύξηση της παραγωγής

Η ταχύτερη αύξηση της παραγωγής σε συνδυασμό με την αύξηση των παραγγελιών από το εξωτερικό οδήγησε τον μεταποιητικό τομέα στην ταχύτερη συνολική βελτίωση του στην Ελλάδα από τον Αύγουστο του 2019.

Σε ανοδική πορεία βρίσκεται ο μεταποιητικός τομέας στην Ελλάδα με τον εποχικά προσαρμοσμένο Δείκτη Υπεύθυνων Προμηθείων της IHS Markit να σημειώνει άνοδο στις 54,4 μονάδες τον Ιανουάριο σε σχέση με τις 53,9 μονάδες τον Δεκέμβριο. Η εικόνα της χώρας στο εξωτερικό βελτιώνεται με τις εξαγωγές να αυξάνονται και τις επιχειρήσεις να προσλαμβάνουν περισσότερο προσωπικό.

Σύμφωνα με έρευνα της IHS Markit, η πρόσφατη τιμή υπέδειξε την ταχύτερη συνολική βελτίωση της υγείας του ελληνικού τομέα μεταποίησης που έχει καταγραφεί από τον Αύγουστο του 2019 και ένα ισχυρό ξεκίνημα για το 2020. Βασικός παράγοντας που οδήγησε στη γενική αύξηση ήταν η ισχυρή και ταχύτερη άνοδος της παραγωγής. Ο ρυθμός αύξησης επιταχύνθηκε από τον αντίστοιχο που παρατηρήθηκε τον Δεκέμβριο και, σύμφωνα με αναφορές, συνδέθηκε με την υψηλότερη ζήτηση και την απόκτηση νέων πελατών.

Ταυτόχρονα, οι εταιρείες του μεταποιητικού τομέα κατέγραψαν δριμύτερη αύξηση των νέων εργασιών που εξασφάλισαν στο ξεκίνημα του 2020. Η έντονη αύξηση ήταν αποτέλεσμα του μεγαλύτερου ενδιαφέροντος που έδειξαν οι πελάτες του εξωτερικού και της αύξησης των πελατών. Επίσης, η ζήτηση από το εξωτερικό αυξήθηκε, καθώς οι νέες παραγγελίες εξαγωγών ενισχύθηκαν με τον ταχύτερο ρυθμό που έχει καταγραφεί από τον περασμένο Απρίλιο.

Ως εκ τούτου, οι εταιρείες αύξησαν τον αριθμό προσωπικού τους με έντονο ρυθμό τον Ιανουάριο. Ο ρυθμός αύξησης της απασχόλησης επιταχύνθηκε και ήταν ο δριμύτερος που έχει καταγραφεί στην ιστορία της έρευνας (από τον Μάιο του 1999), λόγω των αυξημένων απαιτήσεων παραγωγής και των επενδύσεων. Ταυτόχρονα, η πίεση στο εργατικό δυναμικό εξακολούθησε να μειώνεται, καθώς ο όγκος αδιεκπεραίωτων εργασιών υποχώρησε για δωδέκατο συνεχή μήνα. Παρόλα αυτά, η μείωση των εργασιών σε εκκρεμότητα ήταν, σε γενικές γραμμές, οριακή.

Οι πιέσεις από πλευράς κόστους εντάθηκαν, καθώς ο ρυθμός αύξησης των τιμών εισροών επιταχύνθηκε. Το υψηλότερο κόστος επιβάρυνσης συνδέθηκε γενικότερα με τις υψηλές τιμές των προμηθευτών και τους αυξημένους ναύλους μεταφορών. Ο ρυθμός αύξησης συμβάδιζε, σε γενικές γραμμές, με την τάση που επί μακρόν έχει καταγραφεί στην ιστορία της έρευνας. Από την άλλη πλευρά, οι τιμές εργοστασίου παρέμειναν, σε γενικές γραμμές, αμετάβλητες, καθώς οι εταιρείες προσπάθησαν να παραμείνουν ανταγωνιστικές παρά τη μεγαλύτερη πίεση στα περιθώρια κέρδους.

Η αγοραστική δραστηριότητα αυξήθηκε, καθώς οι εταιρείες ενέτειναν τις προσπάθειές τους να αυξήσουν τον όγκο αποθεμάτων πρώτων υλών και ημικατεργασμένων προϊόντων. Η εντονότερη αύξηση των νέων παραγγελιών και η ελπίδα για μεγαλύτερες επενδύσεις οδήγησαν, εν μέρει, στις υψηλότερες προσδοκίες που έχουν καταγραφεί από την αρχή συλλογής δεδομένων τον Ιούλιο του 2012 σχετικά με την παραγωγή μέσα στο επόμενο έτος.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επενδυτικές ευκαιρίες σε Ασία για τις ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις

Ημερίδες από το Ελληνο-Ασιατικό Επιχειρηματικό Συμβούλιο και το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο. Οι Ασιάτες προτιμούν τα εισαγόμενα καταναλωτικά προϊόντα από τον Δυτικό κόσμο και η μέση τάξη αυξάνει σταθερά την αγοραστική της δύναμη
businessdaily-Symfonia-Ergasia
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η ΕΕ δημιουργεί ευρωπαϊκή «δεξαμενή ταλέντων» από τρίτες χώρες

Θα δημιουργηθεί μια πανευρωπαϊκή πλατφόρμα που θα αντιστοιχεί τα προφίλ των ατόμων που αναζητούν εργασία από χώρες εκτός της ΕΕ με τις κενές θέσεις εργασίας που αναζητούν εργοδότες εντός της ΕΕ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Προβληματισμός για την αύξηση του ελλείματος στο εμπορικό ισοζύγιο

Οι ελληνικές εξαγωγές κατάφεραν να επιστρέψουν σε θετικό πρόσημο ωστόσο παραμένει επιτακτική η ανάγκη για ενίσχυση της εγχώριας παραγωγής, σύμφωνα με την πρόεδρο του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων, Χρ. Σακελλαρίδη.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εξαιρετικές προοπτικές για τα ελληνικά προϊόντα στη γερμανική αγορά

Το ελληνικό brand κερδίζει πόντους στη γερμανική αγορά καθώς το καταναλωτικό κοινό της χώρας δίνει μεγάλη σημασία στη σχέση ποιότητας -τιμής αλλά και στα θέματα προστασίας περιβάλλοντος και χρήσης νέων τεχνολογιών.