ΓΔ: 1480.37 1.09% Τζίρος: 61.61 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:17:06 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ

Το σχέδιο δράσης της ΕΡΓΟΣΕ για ασφαλές σιδηροδρομικό δίκτυο

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Παληός υπογράμμισε: «Η αναβάθμιση του σιδηρόδρομου παραμένει το κλειδί της ενίσχυσης των εμπορευματικών μεταφορών».

Στο σχέδιο δράσης που προσβλέπει στην ολοκλήρωση έργων ζωτικής σημασίας για τη δημιουργία ενός ασφαλούς σιδηροδρομικού δικτύου αναφέρθηκε ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Παληός, από το βήμα του συνεδρίου "Green Deal Greece 2023", που διοργάνωσε χθες το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΤΕΕ).

«Οι καταστροφές στις σιδηροδρομικές υποδομές που άφησαν πίσω τους οι διαδοχικές κακοκαιρίες των προηγούμενων μηνών στη Θεσσαλία δημιούργησαν νέα δεδομένα και προτεραιότητες για την ταχύτερη δυνατή ανάταξή τους, αλλά δεν άλλαξαν την εθνική στρατηγική επιδίωξη», τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, υπογραμμίζοντας: «Η αναβάθμιση του σιδηρόδρομου παραμένει το κλειδί της ενίσχυσης των εμπορευματικών μεταφορών. Μέσω αυτής θα δημιουργηθούν προϋποθέσεις για την αναγκαία αναπτυξιακή ώθηση στην εθνική οικονομία».

Ο κ. Παληός επεσήμανε ότι το στελεχιακό δυναμικό της ΕΡΓΟΣΕ εργάζεται ακούραστα για την άρτια εκτέλεση όλων των συμβασιοποιημένων έργων που αφορούν σε εγκατάσταση συστημάτων ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών στον σιδηροδρομικό άξονα ΠΑΘΕΠ, όπως:

  •    Η νέα σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο - Ροδοδάφνη - Ρίο και η αναβάθμιση συστημάτων στη σήραγγα Παναγοπούλας.
  •   Η εγκατάσταση συστημάτων ηλεκτροκίνησης/τηλεδιοίκησης στη γραμμή Θεσσαλονίκη - Ειδομένη.
  •   Η αναβάθμιση της γραμμής Πολύκαστρο - Ειδομένη.
  •    Η νέα γραμμή Τιθορέα - Λιανοκλάδι - Δομοκός.
  •    Η εγκατάσταση συστημάτων ηλεκτροκίνησης στη γραμμή Ισθμού - Λουτρακίου.
  •    Η νέα σιδηροδρομική στάση στον Νέο Παντελεήμονα Πιερίας.
  •    Η β' φάση ανάπτυξης του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών.
  •    Η υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής στην περιοχή Σεπολίων.

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ σημείωσε, ακόμη, ότι ήδη έχουν ολοκληρωθεί τα τεύχη δημοπράτησης για ένα επίσης σημαντικό σιδηροδρομικό έργο, που αφορά στην ολοκλήρωση εγκατάστασης του συστήματος ραδιοκάλυψης GSM-R σε όλο το μήκος του σιδηροδρομικού άξονα.

Συγκεκριμένα, το προς δημοπράτηση έργο θα αφορά στα υπολειπόμενα τμήματα Κιάτο - Ρίο, Τιθορέα - Δομοκός, Θεσσαλονίκη - Ειδομένη και στους κύριους κλάδους του ΠΑΘΕΠ Παλαιοφάρσαλος - Καλαμπάκα και Λάρισα - Βόλος.

Ο κ. Παληός τόνισε ότι η ανάπτυξη σιδηροδρομικών υποδομών, που είναι σημαντικές για το Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών, όπως είναι τα έργα του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, παραμένει στο επίκεντρο του σχεδιασμού της ΕΡΓΟΣΕ.

«Τα κομβικά έργα του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, που θα διασυνδέσουν τις λεγόμενες κρίσιμες υποδομές -λιμάνια, αεροδρόμια, εμπορευματικούς σταθμούς και βιομηχανικές περιοχές- με το σιδηροδρομικό δίκτυο, έχουν ειδικό βάρος, καθώς ενισχύουν τη διασυνοριακή σιδηροδρομική σύνδεση με την υπόλοιπη νοτιοανατολική Ευρώπη και εξυπηρετούν την ευρωπαϊκή πολιτική για τη βιώσιμη κινητικότητα», κατέληξε ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

businessdaily-Sygkrousi-Trenon-Tempi-Hellenic-Train
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τέμπη: Το δυστύχημα θα είχε αποφευχθεί αν τηρούνταν ο Κανονισμός Κυκλοφορίας

Σύμφωνα με τον πρώτο μάρτυρα που κλήθηκε να καταθέσει, υπάρχουν οκτώ δικλείδες ασφαλείας για την αποτροπή δυστυχημάτων των αμαξοστοιχιών εκ των οποίων, το μοιραίο εκείνο βράδυ, τηρήθηκε μία και αυτή μισή.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Καταπέλτης ο γερμανικός Τύπος για την τραγωδία που συνέβη στα Τέμπη

«Το σιδηροδρομικό ατύχημα στην κοιλάδα των Τεμπών ήταν μια προδιαγεγραμμένη καταστροφή» σημειώνει σε δημοσίευμά της η tageszeitung, ενώ η Süddeutsche Zeitung αναφέρεται εκτενώς στις συνθήκες της τραγωδίας.
traino-sididromos-erga
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το σχέδιο της ΕΡΓΟΣΕ για να γίνει η Ελλάδα κόμβος διεθνών μεταφορών

Με το mega project Sea2Sea, θα δημιουργηθεί μια σιδηροδρομική παράκαμψη του Βοσπόρου, που θα αναβαθμίσει σημαντικά τον αναπτυξιακό ρόλο της Βόρειας Ελλάδας δημιουργώντας έναν νέο σημαντικό εμπορευματικό διάδρομο στην Ευρώπη.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Λεφτά... δεν υπάρχουν για έργα σιδηροδρόμου, αναζητούνται νέες λύσεις

Από το μεγάλο έργο «Θεσσαλονίκη - Τοξότες» των 1,68 δισ. βρέθηκε χρηματοδότηση 212 εκατ. για το τμήμα «Νέα Καρβάλη - Τοξότες». Αναζήτηση πόρων από το ΕΣΠΑ και το Connecting Europe Facility. Φρένο σε πολλά έργα.