ΓΔ: 2110.14 0.58% Τζίρος: 240.15 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
energeia-reuma
Φώτο: Shutterstock

Αύξηση 300% των καταγγελιών για την ενέργεια στον Συνήγορο του Καταναλωτή

Ενέργεια και τράπεζες συγκέντρωσαν τα παράπονα των καταναλωτών στο πρώτο εξάμηνο του 2022, με τον επικεφαλής Λευτέρη Ζαγορίτη να αναφέρει ότι είναι επιβεβλημένη η προσπάθεια για εξοικονόμηση ενέργειας και κάλεσε για την εγκατάσταση έξυπνων μετρητών.

Κατά 300% αυξήθηκαν οι αναφορές για τον κλάδο της ενέργειας στον Συνήγορο του Καταναλωτή το πρώτο εξάμηνο του 2022, σε σχέση με το 2021, όπως ανέφερε ο Λευτέρης Ζαγορίτης, κατά τη διάρκεια της παράδοσης στον πρόεδρο της Βουλής Κωνσταντίνο Τασούλα, της ετήσιας έκθεσης της Ανεξάρτητης Αρχής που αφορά στα πεπραγμένα του 2021.

Επίσης ο Συνήγορος του Καταναλωτή υπογράμμισε ότι «θεωρεί επιβεβλημένη την προσπάθεια από όλους για την εξοικονόμηση ηλεκτρικής ενέργειας και παράλληλα την επίσπευση της εγκατάστασης "έξυπνων" μετρητών παντού. Μέχρι τότε πρέπει να παρέχεται η δυνατότητα στους καταναλωτές ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής καταχώρισης των ενδείξεων κατανάλωσης ώστε οι προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας και ο Διαχειριστής Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ) να εκδίδουν εκκαθαριστικούς λογαριασμούς σε μηνιαία βάση».

Συγκεκριμένα κατά την παράδοση, ο κ. Ζαγορίτης δήλωσε:

«Η περυσινή χρονιά χαρακτηρίστηκε από την πολύ μεγάλη, κατά 77%, αύξηση των υποθέσεων του κλάδου της ενέργειας. Υποβλήθηκαν αναφορές καταναλωτών όχι μόνο για κατεξοχήν οικονομικής φύσεως διαφορές, αλλά κυρίως για θέματα πλημμελούς προσυμβατικής ενημέρωσης και αδιαφάνειας χρεώσεων, εξαιτίας του ανεξέλεγκτου και αυθαίρετου τρόπου ενεργοποίησης της λεγόμενης ρήτρας αναπροσαρμογής από αρκετούς προμηθευτές ενέργειας στις συνδέσεις κυμαινόμενου τιμολογίου. Το πρόβλημα διογκώθηκε όχι μόνο επειδή εκτοξεύτηκαν οι χρεώσεις κατανάλωσης προς τα πάνω, προκαλώντας ιδιαίτερες δυσκολίες στα νοικοκυριά για την εξόφληση υπέρογκων λογαριασμών, αλλά και διότι επήλθε σοβαρή στρέβλωση του ανταγωνισμού.

Το 2022 (α΄εξάμηνο) η κατάσταση επιδεινώθηκε αφού oι αναφορές αυξήθηκαν στον κλάδο της ενέργειας σχεδόν κατά 300% σε σχέση με το 2021. Η Αρχή απηύθυνε σειρά συστάσεων προς προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας σχετικά με τις αθέμιτες και αδιαφανείς εμπορικές πρακτικές τους αλλά και προκειμένου να τηρείται η νομιμότητα κατά την μετατροπή των συμβάσεων και την εφαρμογή των ρητρών αναπροσαρμογής, ενημερώνοντας σε κάθε περίπτωση τα αρμόδια Υπουργεία και τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) για τα τεράστια προβλήματα στο χώρο της ενέργειας , προκειμένου να προχωρήσουν στις ενέργειές τους σύμφωνα με την αρμοδιότητα τους.

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή θεωρεί επιβεβλημένη την προσπάθεια από όλους για την εξοικονόμηση ηλεκτρικής ενέργειας και παράλληλα την επίσπευση της εγκατάστασης "έξυπνων" μετρητών παντού. Μέχρι τότε πρέπει να παρέχεται η δυνατότητα στους καταναλωτές ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής καταχώρισης των ενδείξεων κατανάλωσης ώστε οι προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας και ο Διαχειριστής Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ) να εκδίδουν εκκαθαριστικούς λογαριασμούς σε μηνιαία βάση.

Μεγάλος αριθμός αναφορών υποβλήθηκαν και για τον τραπεζικό τομέα, όπου τα φαινόμενα μη εγκεκριμένων/παράνομων ηλεκτρονικών τραπεζικών συναλλαγών (μέσω phishing) πολλαπλασιάστηκαν ανησυχητικά. Η Αρχή προέβη σε δημόσιες ανακοινώσεις εφιστώντας την προσοχή των καταναλωτών, αλλά και σε σχετικές συστάσεις προς τις τράπεζες για τη λήψη αυξημένων μέτρων επιμέλειας αλλά και την αναβάθμιση του λογισμικού και των μέτρων ασφαλείας από πλευράς τους ώστε να προστατευθούν οι καταναλωτές -πελάτες τους.

Το 2021, ο Συνήγορος του Καταναλωτή δέχθηκε 11.916 αναφορές, εκ των οποίων οι 509 απευθύνθηκαν στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή, σπάζοντας το φράγμα των 100.000 υποθέσεων (105.344) από την έναρξη της λειτουργίας του. Διατήρησε και τη χρονιά αυτή υψηλή την ποιότητα των διαμεσολαβητικών υπηρεσιών του προς τους καταναλωτές, αφού η επίλυση των υποθέσεων ανέρχεται σε ποσοστό περίπου 83%.

Η συγκράτηση των αναφορών το 2021 σε σχέση με το 2020 μετατράπηκε σε αύξηση το 2022 και μάλιστα όπως προκύπτει από τα μέχρι τώρα στατιστικά δεδομένα η αύξηση αυτή ανέρχεται σε 29% και οφείλεται στην εκτόξευση, δυστυχώς, των αναφορών που σχετίζονται με τον κλάδο της ενέργειας».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σπύρος Θεοδωρόπουλος ΣΕΒ
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Ιταλικό άγχος στους τραπεζίτες, το… μπούλινγκ Θεοδωρόπουλου και τα Small Caps

Γιατί η συζήτηση για έκτακτο φόρο στις ιταλικές τράπεζες αγχώνει τους εγχώριους τραπεζίτες, επικοινωνιακό … μπούλινγκ του προέδρου του ΣΕΒ, συνέδριο για τα Small Caps, η αναμενόμενη παράταση για τις μπαταρίες και κυπριακές καθυστερήσεις.
Γιάννης Στουρνάρας
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Μπηχτές Στουρνάρα για τράπεζες, η βιομηχανία στο περίμενε και οι σήραγγες της Εγνατίας

Μπηχτές Στουρνάρα για τον ανταγωνισμό στις τράπεζες, εξομολόγηση Σταθόπουλου για την εκπαίδευση, παραμένουν στο ακουστικό τους οι βιομήχανοι για την ενέργεια, το μεγάλο εμπόδιο για την Εγνατία και η συνάντηση στη Νέα Υόρκη για το καλώδιο.
Zanias, Eurobank
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Η αλλαγή σκυτάλης στην Ένωση Τραπεζών και η μεταγραφή του ομίλου Κοπελούζου

Ο Γ. Ζανιάς θα αναλάβει πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών, το μυστικό της επιτυχίας της Cenergy, οι λανθασμένες μετρήσεις ρεύματος, στον όμιλο Κοπελούζου Ν. Αθανασούλιας.
Κυριάκος Μητσοτάκης
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Εθνική ενότητα κατά τραπεζών, το deal που χάλασε και οι αποδόσεις του HIG

Τα "στραβά" των τραπεζών φέρνουν τους πάντες πιο κοντά, το deal της Vivartia που έμεινε... στην κατάψυξη, τι δείχνουν οι αποδόσεις του HIG στην Ελλάδα και οι διαπιστώσεις της φον ντερ Λάιεν για την ακριβή ενέργεια στην Ευρώπη.
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Ενόχλησε το άρθρο Σάλλα, στα λόγια η ασπίδα Δένδια και το tour Β. Ψάλτη

Γιατί ενοχλήθηκαν οι τράπεζες με το άρθρο του Μ. Σάλλα, το διεθνές tour Ψάλτη, στα λόγια η περιβόητη Ασπίδα του Αχιλλέα, η Premia «σαλπάρει» για Ισπανία και οι προτεραιότητες της ΑΒ Βασολόπουλος.