Φόβοι πως μπορεί τα ημερήσια κρούσματα να φτάσουν ή και να ξεπεράσουν τα 10.000 εκφράζουν οι επιστήμονες με την πτώση των κρουσμάτων να αναμένεται να αρχίσει από τον Δεκέμβριο ενώ αναφέρουν πως πρέπει να εξεταστεί το ενδεχόμενο διεύρυνσης της υποχρεωτικότητας των εμβολιασμών.
Μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ, ο καθηγητής Πνευμονολογίας Νίκος Τζανάκης εκτίμησε πως τα ημερήσια κρούσματα θα ξεπεράσουν τα σημερινά επίπεδα και μπορεί να φτάσει τα 10.000 ή τα 11.000 και ανέφερε πως ο ρυθμός αύξησης των κρουσμάτων θα ξεκινήσει να πέφτει στις αρχές Δεκεμβρίου. Για τον αριθμό των διασωληνωμένων δήλωσε πως δεν θα ξεπεράσει τους 600 ενώ για την περίπτωση να υπάρξει και μεγάλη άνοδος νεκρών σημείωσε πως λόγω του εμβολίου δεν θα υπάρξουν οι τριψήφιοι αριθμοί που ήταν πέρυσι.
Διευκρίνισε επίσης πως δεν πρέπει να τρομάζουν οι μεγάλοι αριθμοί κρουσμάτων αλλά τι ποσοστό εξ αυτών αφορούν ανεμβολίαστους άνω των 50-60 ετών. Ο κ. Τζανάκης χαρακτήρισε δε αυτή την πλυθησμιακή ομάδα ως την «δεξαμενή του προβλήματος σημειώνοτας πως «από τα ημερήσια κρούσματα το 35-40% αυτών αποδίδεται σε ανεμβολίαστους άνω των 50-60 ετών που συνήθως δίνουν τις περισσότερες διασωληνώσεις και θανάτους».
Ο καθηγητής υπογράμμισε πως πρέπει να εξεταστεί να επεκταθεί η υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού σημειώνοντας πως «είναι εθνική ανάγκη και πρέπει να βρούμε τρόπο να συνεργαστούμε με συναίνεση και χωρίς πολιτικά κόστη μεταξύ των κομμάτων. Να δούμε και το παράδειγμα της Γαλλίας που έβαλε υποχρεωτικότητα στους άνω των 65 ετών για την 3η δόση παρά τις αντιδράσεις».
Παράλληλα, ο καθηγητής εξέφρασε την ανησυχία του για την διεξαγωγή πολυήμερων μαθητικών εκδρομών, προτείνοντας μάλιστα και την αναβολή τους. «Μαθαίνω ότι πάρα πολλά σχολεία ετοιμάζουν σχολικές εκδρομές 5-7 ημερών. Εν μέσω πανδημίας να μετακινούνται μαθητικοί πληθυσμοί σε κόκκινες περιοχές και να επιστέφουν πίσω; Νομίζω πρέπει να το δούμε πολύ σοβαρά το θέμα. Πρέπει με κάποιο τρόπο να αναβληθούν. Οι γονείς να δουν ότι το πρόβλημα είναι σοβαρό όχι μόνο για τα παιδιά αλλά και για όλη την κοινωνία», ανέφερε χαρακτηριστικά ο καθηγητής.