ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA

Με σημαντικές ελλείψεις γνώσεων αποφοιτούν οι μαθητές από το Λύκειο

Σήμα κινδύνου από έκθεση της Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΑΔΙΠΠΔΕ) που διαπιστώνει πως μεγάλη μερίδα μαθητών αποφοιτούν με τεράστιες ελλείψεις σε βασικά μαθήματα.

Στη διαπίστωση ότι μεγάλη μερίδα των μαθητών στα ελληνικά σχολεία ενδέχεται να τελειώσει το σχολείο υστερώντας σημαντικά σε κρίσιμα μαθήματα του σχολείου, που αντιστοιχούν σε βασικές δεξιότητες για τη ζωή, κατέληξε η ανεξάρτητη Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΑΔΙΠΠΔΕ), στην έκθεσή της για το 2019.

Αναλυτικότερα, όσον αφορά τα γενικά λύκεια, το 48,4% των μαθητών της Β' λυκείου βαθμολογήθηκαν κάτω από τη βάση, ενώ τα ποσοστά στην 'Αλγεβρα και τη Γεωμετρία ήταν 38,9% και 44,2%, αντίστοιχα. Στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας το ποσοστό βαθμολογιών κάτω της βάσης φτάνει στο 7,1%.

Στα επαγγελματικά λύκεια, το ποσοστό βαθμολογιών κάτω από τη βάση στη Νεοελληνική Γλώσσα φτάνει το 20,4%. Στην 'Αλγεβρα και τη Γεωμετρία, το 52,7% και το 51,3%, αντίστοιχα, των μαθητών της Β' λυκείου πήρε βαθμολογία κάτω του 10. Στη Φυσική, το αντίστοιχο ποσοστό είναι 41% και στη Χημεία 40,8%.

«Τα προβλήματα που εμφανίζονται στο Λύκειο, σε σύγκριση με το Δημοτικό Σχολείο και το Γυμνάσιο, δεν είναι προβλήματα αποκλειστικά του Λυκείου, αλλά όλων των βαθμίδων που συσσωρευτικά κατέληξαν στο Λύκειο» επισημαίνει στην έκθεσή της η ΑΔΙΠΠΔΕ και τονίζει: «Προβληματίζει, βέβαια, το γεγονός ότι οι αντιλήψεις και οι πρακτικές το Δημοτικού και του Γυμνασίου, ίσως λόγω του υποχρεωτικού χαρακτήρα τους, δεν αποτύπωσαν τα αρχόμενα προβλήματα λειτουργικού αναλφαβητισμού και, ενδεχομένως, δεν κινητοποιήθηκαν εγκαίρως».

Γι' αυτό, η ΑΔΙΠΠΔΕ προτείνει η εκπαιδευτική πολιτική να παρέμβει προληπτικά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και επανορθωτικά στην Δευτεροβάθμια, με έμφαση στο επαγγελματικό λύκειο. Στις παρεμβάσεις περιλαμβάνονται η αναδιαμόρφωση του νομοθετικού πλαισίου που διέπει την αξιολόγηση των μαθητών σε όλες τις βαθμίδες, η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην αξιολόγηση των μαθητών στο πλαίσιο της διαφοροποιημένης διδασκαλίας, καθώς επίσης και η υποστήριξη των εκπαιδευτικών για την περαιτέρω αξιοποίηση του ψηφιακού ανοικτού εκπαιδευτικού περιεχομένου.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Οι αλλαγές που έρχονται στην εκπαίδευση φέτος

Την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2019 θα χτυπήσει το κουδούνι στα σχολεία και το υπουργείο Παιδείας δηλώνει έτοιμο για την ομαλή έναρξη της σχολικής χρονιάς, με τις αλλαγές να αποτελούν βελτιωτικές κινήσεις και οχι ριζικές.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ανοδική πορεία για το ΑΠΘ σε διεθνές επίπεδο στη λίστα της Σαγκάης

«Η νέα διάκριση του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου στην παγκόσμια κατάταξη της Λίστας της Σαγκάης επιβεβαιώνει, για άλλη μία φορά, την ακαδημαϊκή και ερευνητική αριστεία του ιδρύματος» δήλωσε ο πρύτανης του ΑΠΘ.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Η Τροχαία Καβάλας υλοποιεί πρόγραμμα δημιουργικής απασχόλησης για τον ΚΟΚ

Το πρόγραμμα που προετοίμασαν στα στελέχη του τμήματος Τροχαίας, στόχο έχει να βοηθήσει τα παιδιά να κατανοήσουν τα δικαιώματα των πεζών στους δρόμους αλλά και τη σωστή οδηγική συμπεριφορά που επιβάλλεται να έχουν οι οδηγοί.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σε ψηφιακό μετασχηματισμό η επαγγελματική εκπαίδευση στην Ελλάδα

Τι αναφέρει ο κ. Βασίλης Μανωλίτσης επικεφαλής του Ελληνικού Συνδέσμου Εταιρειών Κέντρων Επαγγελματικής Κατάρτισης, (Ε.Λ.Σ.Ε.Κ.Ε.Κ.) ενόψει του Ετήσιου Συνεδρίου Επαγγελματικής Κατάρτισης θα πραγματοποιηθεί από 14 έως 15 Νοεμβρίου 2024.