ΓΔ: 2055.51 -0.19% Τζίρος: 148.02 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:04
Φωτο: ΑΠΕ

Με δίπλωμα αυτοκινήτου κατηγορίας Β η οδήγηση μοτοσικλέτας έως 125 κ.εκ

Έντονη αντίδραση του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης καθώς αναφέρει ότι η απόφαση που καταργεί την εκπαίδευση ενός υποψηφίου, θα απογειώσει τα τροχαία.

Στο εξής ο κάτοχος διπλώματος οδήγησης αυτοκινήτου κατηγορίας Β μπορεί να οδηγήσει και μοτοσικλέτα μέχρι και 125 κ.εκ. χωρίς εξετάσεις και εκπαίδευση. Αυτό σημαίνει ότι όλοι οι οδηγοί αυτοκινήτου μπορούν στο εξής νόμιμα να οδηγούν σε όλη την επικράτεια μοτοσικλέτες μέχρι 125 κ. εκ. χωρίς την υποχρέωση να έχουν «βγάλει» δίπλωμα οδήγησης.

Όλα αυτά αναφέρονται στην υπ' αριθμόν Κοινή Υπουργική Απόφαση A3/Οικ. 56475/6635 που προσαρμόζει την ελληνική νομοθεσία ως προς τις διατάξεις της οδηγίας 2020/612/ΕΕ της Επιτροπής της 4ης Μαΐου 2020, η οποία τροποποιεί την οδηγία 2006/126/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για την άδεια οδήγησης, καθώς και τροποποιεί τo Παράρτημα Ι του π.δ. 51/2012 (Α΄ 101).

Το θέμα αυτό έφερε την έντονη αντίδραση του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης καθώς ισχυρίζεται ότι με τη συγκεκριμένη απόφαση η οποία καταργεί την εκπαίδευση ενός υποψηφίου οδηγού μοτοσικλέτας, θα απογειώσει τα τροχαία συμβάντα στη χώρα.

«Δεν έχει θέση μια τέτοια νομοθεσία-ντροπή σε μια χώρα όπου μόνο το 2018 καταγράφηκαν 6.638 παθόντα πρόσωπα σε τροχαία συμβάντα με μοτοσικλέτα», αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης, Άρης Ζωγράφος και συνεχίζει: «Η μοτοσικλέτα συμπεριφέρεται διαφορετικά από τα άλλα οχήματα επειδή έχει διαφορετική φιλοσοφία κατασκευής. Είναι όχημα μονής γραμμής, ο οδηγός βρίσκεται επάνω και όχι μέσα στο όχημα, και για αυτό τον λόγο ο χειρισμός της είναι πολύ πιο δύσκολος από τον χειρισμό ενός αυτοκινήτου. Η μοτοσικλέτα στρίβει, φρενάρει, επιταχύνει και συμπεριφέρεται διαφορετικά από ένα αυτοκίνητο, απαιτεί καλή ισορροπία και πλήρη συντονισμό άκρων από τον αναβάτη».

«Λαμβάνοντας λοιπόν υπόψη όλα τα παραπάνω, γίνεται σαφές το προφανές: Όχι μόνο είναι αναγκαίο ένας οδηγός μοτοσικλέτας να εκπαιδεύεται, αλλά χρειάζεται η εκπαίδευση αυτή να είναι εξειδικευμένη στις αυξημένες απαιτήσεις του οχήματος και της οδικής πραγματικότητας», προσθέτει ο ίδιος. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Χρίστος Δήμας
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Δήμας: Εκτεταμένο πρόγραμμα έργων υποδομής στις Περιφέρειες της χώρας

Ο Χρίστος Δήμας παρουσιάζει την πρόοδο στα μεγάλα έργα υποδομής, από αυτοκινητοδρόμους και Μετρό έως φράγματα και σχολεία, τονίζοντας ότι υλοποιείται ολοκληρωμένο σχέδιο για ανάπτυξη και ενίσχυση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Δήμας, Κυρανάκης, Βαφειάδης
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ελλάδα - Κύπρος ενισχύουν τη συνεργασία σε μεταφορές και οδική ασφάλεια

Οι Υπουργοί Μεταφορών Ελλάδας και Κύπρου συζήτησαν την ενίσχυση της συνεργασίας σε οδική ασφάλεια και υποδομές, καθώς και τη στρατηγική θέση των δύο χωρών στο Ευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών.
Σφύρα δικαστηρίου
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Άρειος Πάγος: Ολοκληρώνονται οι χώροι για τις δικογραφίες των Τεμπών

Ο Άρειος Πάγος ανακοίνωσε την ολοκλήρωση των υποδομών για τη διερεύνηση των δύο υποθέσεων του δυστυχήματος στα Τέμπη, διασφαλίζοντας τη μυστικότητα και τη δίκαιη απονομή δικαιοσύνης.
Επιβάτες σε αεροπλάνο
ΔΙΕΘΝΗ

ΗΠΑ: Σημαντική μείωση πτήσεων εξαιτίας του παρατεταμένου shutdown

Η στάση πληρωμών στις ΗΠΑ προκαλεί σοβαρές επιπτώσεις στις εσωτερικές πτήσεις λόγω έλλειψης ελεγκτών, όπως δήλωσε ο Σον Ντάφι. Οι ακυρώσεις και οι καθυστερήσεις εντείνονται ενώ τα δρομολόγια περιορίζονται εν όψει της γιορτής των Ευχαριστιών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Λύσεις υπάρχουν, λεφτά όχι για το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Αττική

Τη Δευτέρα ξεκινά ο διαγωνισμός για την ολοκλήρωση του Τριπλού Κόμβου Σκαραμαγκά. Αναγκαίες οι άμεσες παρεμβάσεις για τη διαχείριση της κυκλοφορίας, με περιορισμό στις ώρες κυκλοφορίας των φορτηγών. Η έλλειψη πόρων το μεγάλο πρόβλημα.