ΓΔ: 2062.24 0.03% Τζίρος: 121.69 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:10:37
Φώτο: Shutterstock

Παρέμβαση Συνηγόρου του Πολίτη για τους περιορισμούς στη φόρτιση EV σε πλοία

Ο Συνήγορος του Πολίτη ζητά επανεξέταση του ορίου 40% φόρτισης για EV σε πλοία, τονίζοντας την έλλειψη νομικής βάσης και τις δυσκολίες στα νησιά λόγω υποδομών.

Την ανάγκη επανεξέτασης της ισχύουσας εγκυκλίου του Λιμενικού Σώματος σχετικά με τη μεταφορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων με επιβατηγά και οχηματαγωγά πλοία επισημαίνει ο Συνήγορος του Πολίτη, έπειτα από σειρά καταγγελιών ιδιοκτητών ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Συγκεκριμένα, η Ανεξάρτητη Αρχή αναφέρεται στην εγκύκλιο υπ’ αρ. 2070.0/28541/16-04-2024, σύμφωνα με την οποία η φόρτιση των μπαταριών (State of Charge – SoC) των ηλεκτρικών ή επαναφορτιζόμενων υβριδικών οχημάτων κατά τη φόρτωση σε πλοία δεν θα πρέπει να υπερβαίνει το 40% της συνολικής χωρητικότητάς τους. 

Ο κανόνας αυτός εφαρμόζεται τόσο σε επιβατηγά/οχηματαγωγά όσο και σε φορτηγά πλοία.

Ο Συνήγορος του Πολίτη υπέβαλε σχετικό υπόμνημα στο Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος, σημειώνοντας ότι δεν υπάρχει αντίστοιχη εθνική ή ευρωπαϊκή νομική πρόβλεψη που να θεμελιώνει τον περιορισμό.

 Επιπλέον, δεν γίνεται καμία σχετική αναφορά στην Έκθεση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA) από τις 22 Μαΐου 2022, την οποία επικαλείται η εγκύκλιος.

Καθώς δεν υπήρξε ανταπόκριση από τις λιμενικές αρχές, η Ανεξάρτητη Αρχή προχώρησε σε επίσημη παρέμβαση προς τους Υπουργούς Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής και Υποδομών & Μεταφορών. 

Στο πλαίσιο αυτό, επισημαίνεται ότι η εν λόγω απόφαση στερείται επαρκούς τεκμηρίωσης, αφού καμία από τις μελέτες στις οποίες βασίζεται η εγκύκλιος δεν περιλαμβάνει σχετική σύσταση περιορισμού φόρτισης.

Ο Συνήγορος του Πολίτη αναδεικνύει και την προβληματική υποδομή φόρτισης στα νησιά, τονίζοντας πως ο περιορισμός αυτός ενδέχεται να προκαλέσει προβλήματα μετακίνησης και εξυπηρέτησης στους κατόχους ηλεκτροκίνητων οχημάτων, ιδίως όταν αυτοί φτάνουν στον προορισμό τους με χαμηλό επίπεδο μπαταρίας.

Η Αρχή ξεκαθαρίζει ότι υποστηρίζει τη λήψη μέτρων που σχετίζονται με τη δημόσια ασφάλεια, υπό την προϋπόθεση ότι βασίζονται σε επιστημονικά στοιχεία και τεκμηριωμένες εκθέσεις. 

Τονίζει επίσης την ανάγκη τα μέτρα αυτά να περιλαμβάνουν υποχρεώσεις για τις πλοιοκτήτριες εταιρείες, όπως συστηματικοί έλεγχοι πυρασφαλείας και κυρώσεις σε περιπτώσεις παραβάσεων.

Τέλος, ο Συνήγορος του Πολίτη επαναλαμβάνει την ανάγκη άμεσης νομοθετικής ρύθμισης του ζητήματος και ενίσχυσης του δικτύου σταθμών φόρτισης στα νησιά, ώστε να διασφαλίζεται η προσβασιμότητα και η ομαλή μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση,  χωρίς, μέχρι στιγμής, να έχει υπάρξει θεσμική ανταπόκριση.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Γραμμή παραγωγής αυτοκινήτων
ΔΙΕΘΝΗ

Η Κίνα αλλάζει τον παγκόσμιο χάρτη πωλήσεων αυτοκινήτων

Οι παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων το 2024 έφτασαν τα 80 εκατομμύρια, με τα ηλεκτρικά και υβριδικά να φτάνουν το 45%. Η Κίνα παράγει πλέον το 40% των αυτοκινήτων, κατέχει τη μερίδα του λέοντος στα ηλεκτρικά και είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας.
Έκθεση αυτοκινήτου Σαγκάη
ΔΙΕΘΝΗ

Κίνα: Αύξηση 54% στους σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε έναν χρόνο

Στην Κίνα οι σταθμοί φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα ξεπέρασαν τα 18,6 εκατομμύρια, σημειώνοντας αύξηση 54% σε ένα έτος. Οι περισσότεροι (14,1 εκατ.) είναι ιδιωτικοί, ενώ η συνολική ισχύς άγγιξε τις 203 εκατομμύρια κιλοβατώρες.
Ηλεκτρικό αυτοκίνητο φόρτιση
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

ATTO 2 Comfort: Ηλεκτρική αυτονομία 430 χλμ. σε νέο μοντέλο

Το νέο ATTO 2 Comfort ξεχωρίζει ως αγαπημένη επιλογή στις compact SUV κατηγορίες, με αυτονομία 430 χλμ, ταχύτερη φόρτιση DC, μπαταρία 64,8 kWh και επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα σε 7,9''. Προσφέρει άνεση, επιδόσεις και πρακτικότητα.
ηλεκτρικό αυτοκίνητο φόρτιση
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αυξάνουν την αυτονομία των ηλεκτρικών μοντέλων

Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα προσφέρουν σημαντική μείωση επικίνδυνων ρύπων, όμως η περιορισμένη αυτονομία και το ελλιπές δίκτυο φόρτισης τα καθιστούν λιγότερο ελκυστικά για αγοραστές σε σχέση με τα συμβατικά οχήματα.
Εσωτερικό Tesla αυτοκινήτου
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία: Πόσο επηρεάζει τους επιβάτες στα EV;

Έρευνα της ADAC δείχνει πως η ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν διαφέρει σημαντικά από τα συμβατικά, ούτε εγκυμονεί κίνδυνο για την υγεία οδηγών και επιβατών, σύμφωνα με 975.000 μετρήσεις.