ΓΔ: 1469.32 0.36% Τζίρος: 97.13 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 DATA
Φώτο: Shutterstock

Έρευνα: Οι Έλληνες προτιμούν τα κρεοπωλεία από τα σούπερ μάρκετ

Πάνω από ένας στους δύο καταναλωτές (ποσοστό 54,4%) θα αγόραζαν κρέας που είναι σε προσφορά, ενώ λίγοι είναι εκείνοι που προτιμούν το κρέας σε δισκάκι.

Oπαδός του κρεοπωλείου έναντι του σούπερ μάρκετ, με προτίμηση στο κοτόπουλο και υπέρμαχος των εγχώριων κρεάτων, αλλά και των προσφορών, είναι ο 'Ελληνας καταναλωτής, σύμφωνα με επίκαιρες έρευνες που υλοποιήθηκαν από την εταιρεία δημοσκοπήσεων «Interview» για λογαριασμό των εταιρειών «Kasalias Food Industry Consultants» και των σωματείων Κρεοπωλών Ν. Θεσσαλονίκης και Ηρακλείου. Αναλυτικότερα, σε πανελλαδικό επίπεδο οι καταναλωτές σε ποσοστό 46% τρώνε δύο-τρία γεύματα κρέατος την εβδομάδα (στην Αττική το ποσοστό είναι 43,5% και στη Θεσσαλονίκη 46,2%), ενώ το 56,5% δηλώνει ότι δεν έχει μειώσει την κατανάλωση κρέατος τα τελευταία δύο χρόνια.

Για την αγορά κρέατος το 60,1% των ερωτώμενων σε πανελλαδικό επίπεδο προτιμά το κρεοπωλείο της γειτονιάς και έπεται με 27,9% το σούπερ-μάρκετ. Παράλληλα σημαντικό μερίδιο 10,9% κατέχουν στην Αθήνα, όπου κύρια αναπτύσσονται, οι εξειδικευμένες υπεραγορές κρέατος. Οι Έλληνες επιμένουν ποιοτικά στο ζήτημα της επιλογής του κρέατος και επτά στους δέκα (69,9%) απαντούν πως υπάρχει διαφορά στην ποιότητα μεταξύ ενός ελληνικού κρέατος και ενός εισαγόμενου. Ωστόσο, την ίδια στιγμή το 75,2% θα αγόραζε ένα κρέας με διαφορετική χώρα προέλευσης εάν υπήρχε η βεβαιότητα ότι είναι καλύτερο ποιοτικά.

Πάνω από ένας στους δύο καταναλωτές (ποσοστό 54,4%) θα αγόραζαν κρέας που είναι σε προσφορά, ενώ λίγοι είναι εκείνοι που προτιμούν το κρέας σε δισκάκι. Το 82,5% δεν το προτιμά ποτέ ή σπάνια. Στην έρευνα που αφορά στους νέους ηλικιακά καταναλωτές (18-35 ετών) αποκαλύπτεται μεταξύ άλλων ότι το 72,9% αυτών δεν αγοράζει ποτέ έτοιμα ψημένα γεύματα κρέατος από κρεοπωλείο ή σούπερ μάρκετ (κοτόπουλα, μπιφτέκια, ρολά κ.α.). Μάλιστα οι νέοι καταναλωτές δεν αγοράζουν σε ποσοστό 61,7% προϊόντα κρέατος «ready to cook» (έτοιμα για μαγείρεμα), αλλά ούτε και κατεψυγμένα προϊόντα (κοτομπουκιές, προψημένο κατεψυγμένο γύρο κ.α.).

Επίσης οι νέοι δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στην ποιότητα και σε ποσοστό 72,9% θα αγόραζαν κρέας από κάποιο κατάστημα εάν ήταν πιστοποιημένο με σύστημα ποιότητας. Διερευνώντας το κριτήριο «ποιότητα», στην τρέχουσα έρευνα εμφανίζονται για πρώτη φορά ως προαπαιτούμενα η καλή μεταχείριση των ζώων, οι συνθήκες εκτροφής, οι διατροφικές πληροφορίες και οι πληροφορίες που προέρχονται από τις σημάνσεις των προϊόντων. Οι νέοι καταναλωτές τέλος, όταν μαγειρεύουν κρέας ή προϊόντα κρέατος επιλέγουν τις συνταγές τους εμπιστευόμενοι σε ποσοστό 40,5% το οικογενειακό περιβάλλον και τους φίλους και έπονται με ποσοστό 26,6% οι τυχαίες συνταγές στο διαδίκτυο ή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Παράλληλα σε σημερινό γεύμα εργασίας παρουσιάσθηκαν και αναλύθηκαν τα προβλήματα, οι ευκαιρίες και οι απειλές του πρωτογενούς τομέα και αναπτύχθηκαν προτάσεις για την ανασυγκρότηση του και τις συνέργειες που μπορούν να αναπτυχθούν με όλα τα κανάλια διανομής (Retailers, εστίαση, τουρισμός, εστιατόρια του εξωτερικού κλπ). Το γεύμα εργασίας οργανώθηκε από την Total Support, μια συνέργεια μεταξύ των εταιριών BizTec, Mik 3 & Kasalias, με σκοπό την παροχή κορυφαίων τεχνολογικών λύσεων στην βιομηχανία τροφίμων. Αναλύθηκε το πλάνο ανάπτυξης και όλο το πακέτο υπηρεσιών που περιλαμβάνει από την ανάλυση των αναγκών των αγορών στόχων μέχρι την ψηφιοποιήση των λειτουργιών μιας παραγωγικής μονάδας._

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Trofima, Super Market, laxanika, lahanika
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΕΚΠΟΙΖΩ: Φυσικά και λιγότερο επεξεργασμένα τρόφιμα προτιμούν οι καταναλωτές

Και στις τρεις χώρες (Ελλάδα, Μάλτα και Γαλλία) οι καταναλωτές όταν αγοράζουν προϊόντα διατροφής, δίνουν ιδιαίτερα βαρύτητα στη «φυσικότητα» των τροφίμων, καθώς τα θεωρούν πιο υγιεινά.
Farmaka, Medicines, Drugs, Pills, Ygeia, Health
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πρωτιά της Ελλάδας στην κατάχρηση αντιβιοτικών και τη μικροβιακή αντοχή

Όπως εξήγησε η καθηγήτρια Παθολογίας, Κυριακή Κανελλακοπούλου, οι περισσότερες από τις λοιμώξεις που μας συμβαίνουν τον χειμώνα, όπως ωτίτιδα, βρογχίτιδα, ιγμορίτιδα και το «κοινό κρυολόγημα», θεραπεύονται από μόνες τους σε περίπου τρεις ημέρες.