ΓΔ: 1396.81 0.44% Τζίρος: 91.12 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:24:09 DATA
Φώτο: Shutterstock

Οικονομικές λύσεις για τα Χριστούγεννα αναζητά το 89% των καταναλωτών

Σύμφωνα με μελέτη της εταιρείας Klarna, μετά από έρευνα μεταξύ 15.000 καταναλωτών, το 84% των ερωτηθέντων εξέφρασαν έντονη ανησυχία για την οικονομική του κατάσταση.

Η αύξηση του πληθωρισμού και η επακόλουθη ισχυρή ενίσχυση των μισθών καθιστά όλο και πιο διστακτικούς τους Έλληνες καταναλωτές, ως προς τις αγορές τους κατά τη διάρκεια των γιορτών των Χριστουγέννων, όπως δείχνει μελέτη της εταιρείας Klarna.

Στην έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την εταιρεία ερευνών Nepa, συμμετείχαν περισσότεροι από 15.000 καταναλωτές από 15 χώρες, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας.

Η μελέτη της Klarna δείχνει σημαντική επίδραση του πληθωρισμού στη συμπεριφορά των καταναλωτών, με το 89% των Ελλήνων καταναλωτών να επηρεάζεται, ξεπερνώντας το 67% του μέσου όρου σε παγκόσμιο επίπεδο. Η μελέτη σημειώνει ότι το 64% των Ελλήνων αναζητά οικονομικά προϊόντα λόγω του πληθωρισμού. Καθώς πλησιάζει η περίοδος των εορτών, το 84% των Ελλήνων καταναλωτών εκφράζει ανησυχίες για τα οικονομικά του, σε αντίθεση με το 71% παγκοσμίως.

Στο checkout, το 67% των Ελλήνων καταναλωτών δυσκολεύεται να αποφασίσει ποια προϊόντα θα κρατήσει και ποια θα αφαιρέσει από το καλάθι. Επιπλέον, ένα 58% εκφράζει ανησυχία σχετικά με τις οφειλές από τις πιστωτικές κάρτες κατά την περίοδο των εορτών, και το 42% παραδέχεται ότι είναι απίθανο να εξοφλήσει ολόκληρο το χρέος της πιστωτικής του κάρτας μετά τις διακοπές.

Ως προς το διαχωρισμό του προϋπολογισμού για τις δαπάνες στις εορτές, η μελέτη υπογραμμίζει ότι το 39% των καταναλωτών σκοπεύει να δαπανήσει τα περισσότερα χρήματα για δώρα, και το 33% σε φαγητό. Όσον αφορά τις προσωπικές αγορές ενόψει των εορτών, το 44% των Ελλήνων σκοπεύει να αγοράσει νέα προϊόντα μόδας και ομορφιάς, ενώ από αυτούς το 47% εστιάζει σε παπούτσια, το 34% σε casual ρούχα και το 34% σε προϊόντα μακιγιάζ.

Περισσότεροι από τους μισούς Έλληνες καταναλωτές έχουν πρόθεση να δώσουν προτεραιότητα σε πιο οικονομικά προϊόντα, να μειώσουν τις δαπάνες για μη απαραίτητα είδη και να αγοράσουν λιγότερα προϊόντα συγκριτικά με προηγούμενα έτη. Αυτό αντανακλά μια συνειδητή προσπάθεια προσαρμογής στις οικονομικές δυσκολίες και φανερώνει πως οι καταναλωτές ενημερώνονται πριν αποφασίσουν να αγοράσουν.

Από τα αποτελέσματα της έρευνας προκύπτει μια θετική τάση, καθώς το 52% των καταναλωτών στην Ελλάδα σχεδιάζει να δημιουργήσει ένα οικονομικό πλάνο για τις δαπάνες των εορτών και δεσμεύεται να το τηρήσει. Επίσης, το 66% παρακολουθεί τις δαπάνες του καθ' όλη τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, καταγράφοντας όλα τα έξοδα που πραγματοποιεί.

«Καθώς οι καταναλωτές έρχονται αντιμέτωποι με τις οικονομικές προκλήσεις, η έρευνα της Klarna για τη περίοδο των εορτών υπογραμμίζει τη σημασία του οικονομικού πλάνου, της παρακολούθησης των δαπανών και της λήψης αποφάσεων με βάση πληροφορίες για την εορταστική περίοδο. Εμείς στην Klarna παρέχουμε στους καταναλωτές τα κατάλληλα εργαλεία για να διαχειριστούν τον προϋπολογισμό τους, να αναπτύξουν έξυπνες καταναλωτικές συνήθειες, βοηθώντας τους να παραμείνουν ενημερωμένοι και να έχουν τον έλεγχο των οικονομικών τους», δήλωσε ο Ηλίας Πίτσαβος, Επικεφαλής της Klarna στην Ελλάδα.
 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Νέες δράσεις κοντά στους καταναλωτές- μικρές επιχειρήσεις από τον ΕΧΜ)

Ως καταξιωμένος θεσμός αυτορρύθμισης του χρηματοοικονομικού τομέα ο ΕΧΜ, όπως επισημαίνει με αφορμή τις νέες του δράσεις, παρακολουθεί το διαρκώς εξελισσόμενο χρηματοπιστωτικό περιβάλλον.
Ηλεκτρικό ρεύμα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Accenture: Το 37% των νοικοκυριών δυσκολεύεται να πληρώσει το ρεύμα

Οι καταναλωτές σε όλες τις ηπείρους δυσκολεύονται σημαντικά στο να πληρώσουν τους λογαριασμούς ενέργειας -κυρίως στη Βόρεια Αμερική (45%) και τη Λατινική Αμερική (47%) σε σχέση με την περιοχή της EMEA (33%) και της Ασίας (29%).
Trofima, Super Market, laxanika, lahanika
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΕΚΠΟΙΖΩ: Φυσικά και λιγότερο επεξεργασμένα τρόφιμα προτιμούν οι καταναλωτές

Και στις τρεις χώρες (Ελλάδα, Μάλτα και Γαλλία) οι καταναλωτές όταν αγοράζουν προϊόντα διατροφής, δίνουν ιδιαίτερα βαρύτητα στη «φυσικότητα» των τροφίμων, καθώς τα θεωρούν πιο υγιεινά.
Synigoros Katanaloti, Lefteris Zagoritis
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Συνήγορος του Καταναλωτή: 16.721 αναφορές για την επίλυση διαφορών

«Οι σημαντικότερες αυξητικές τάσεις το 2023 καταγράφονται στον κλάδο του λιανικού εμπορίου, κυρίως του ηλεκτρονικού, όπου υπάρχει σχεδόν διπλασιασμός των αναφορών» τόνισε ο Λευτέρης Ζαγορίτης.