ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 09:24:00 DATA
Endysi, Rouxa, Lianiki
Πηγή: Unsplash

Funky Buddha: Στοίχημα η βιώσιμη μόδα, φυσικά υλικά στα καταστήματα

Στόχο της Funky Buddha αποτελεί η παραγωγή συλλογών με βιώσιμα χαρακτηριστικά σε ποσοστό 50% - 60% στο μέλλον. Περιορισμός επιστροφών στις παραγγελίες μέσω του e-shop με χρήση τεχνητής νοημοσύνης.

Σταδιακή στροφή προς περισσότερο βιώσιμες πρακτικές παραγωγής και δραστηριοποίησης στην αγορά της λιανικής πραγματοποιεί εδώ και αρκετό καιρό η ελληνική εταιρεία ενδυμάτων Altex AE, η οποία αναπτύσσει την αλυσίδα καταστημάτων “Funky Buddha”. Με κεντρικό σύνθημα “We speak beyond fashion” («Μιλάμε πέρα από τη μόδα»), η εταιρεία τοποθετείται κάπου στο μέσον του φάσματος μεταξύ fast και slow fashion, παράγοντας δυο συλλογές ενδυμάτων τον χρόνο, και έχοντας επιτύχει να αποδώσει χαρακτηριστικά βιιωσιμότητας σε ποσοστό 21% τουλάχιστον αυτών των συλλογών. 

Μιλώντας σε συνέδριο για τη βιωσιμότητα στην μόδα, ο κ. Πάνος Πατρωνίδης, Chief Commercial Officer της Funky Buddha, σημείωσε τις προκλήσεις που η αγορά αντιμετωπίζει συνολικά, με κορυφαίες την αύξηση των τιμών πρώτων υλών αλλά και τις ελλείψεις σε βασικά υλικά, απόρροια της απότομης αύξησης της ζήτησης. Η εταιρεία εστιάζει ιδιαίτερα στην παραγωγή συλλογών που έχουν διαχρονικότητα, παροτρύνοντας τους πελάτες της να επαναχρησιμοποιούν και να ανακυκλώνουν κομμάτια των παλαιότερων συλλογών της, προσφέροντάς τους παράλληλα κίνητρα ώστε να εκπαιδευτούν και σκέφτονται με πιο βιώσιμο τρόπο. Ήδη, η εταιρεία καταγράφει αύξηση κατά 6.000% στις διαδικτυακές αναζητήσεις για ρούχα με την ένδειξη “sustainable”, στο ηλεκτρονικό της κατάστημα, διαβλέποντας την ισχυρή μεταστροφή στη συμπεριφορά των Ελλήνων καταναλωτών. 

Η Funky Buddha διαθέτει συνολικά δίκτυο 40 καταστημάτων -εταιρικών και franchise- στα οποία ενσωματώνει φυσικά υλικά, αποφεύγοντας την χρήση του πλαστικού στο μέτρο που αυτό είναι δυνατό. Ωστόσο, ο κ. Πατρωνίδης δεν παρέλειψε να αναφερθεί στην πρόκληση που συνιστά το να καταστεί μία εταιρεία ουσιαστικά “βιώσιμη”, υπογραμμίζοντας ότι αυτό στην πραγματικότητα απαιτεί σημαντικές επενδύσεις τόσο στο marketing όσο και στην διαχείριση του κόστους παραγωγής και σημειώνοντας ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις δύσκολα θα ανταγωνιστούν τους μεγάλους πολυεθνικούς ομίλους και σε αυτόν τον τομέα. Παρά ταύτα, στόχο της Funky Buddha αποτελεί η παραγωγή συλλογών με βιώσιμα χαρακτηριστικά σε ποσοστό 50% - 60% στο μέλλον. 

Στο πλαίσιο αυτό, ίσως η πανδημία να έφερε την εταιρεία λίγο πιο κοντά στην επίτευξη του στόχου, καθώς η παραγωγή shorts και t-shirts με το σήμα της μεταφέρθηκε ήδη στην Ελλάδα, προσφέροντας την ιδανική διέξοδο στα προβλήματα logistics που προέκυψαν διεθνώς τους τελευταίους μήνες. Επιπλέον, αξιοποιώντας τα ευρήματα της τεχνητής νοημοσύνης, η Funky Buddha εντείνει τις προσπάθειές της για τον περιορισμό των επιστροφών στις παραγγελίες που πραγματοποιούνται μέσω του e-shop της, έχοντας εντοπίσει εκεί ένα ακόμη σημείο σημαντικής περιβαλλοντικής επιβάρυνσης, το οποίο χρήζει διόρθωσης. 

Σε ό,τι αφορά τις οικονομικές της επιδόσεις, η Altex βελτίωσε σημαντικά την εικόνα της κατά το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, καταγράφοντας αύξηση πωλήσεων κατά 45% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2020 και κατά 12% έναντι του 2019. Η δε αύξηση αυτή διαμορφώνεται σε επίπεδο αποτελεσμάτων EBITDA σε +700% έναντι του 2020 και +2700% έναντι του 2019. Η θετική εικόνα οφείλεται κατά κύριο λόγο στην εφαρμογή του Σχεδίου Επιχειρηματικής Συνέχειας, εκ μέρους της διοίκησης της Altex, το οποίο περιελάμβανε την ενίσχυση του ηλεκτρονικού καταστήματος της Funky Buddha αλλά και τις συνέργειες με έτερα ηλεκτρονικά καταστήματα, διευρύνοντας σημαντικά την παρουσία του σήματος σε ιστότοπους με μεγάλη επισκεψιμότητα κι αξιοποιώντας την δυναμική και την αναγνωρισιμότητα του στο μέγιστο. 

Περαιτέρω, στις εκτιμήσεις για τις οικονομικές επιδόσεις του τρέχοντος έτους θα πρέπει να συνυπολογιστεί και η σημαντική ενίσχυση τζίρου που θα προέλθει από την χονδρική, η οποία εκτιμάται ότι θα ωφεληθεί τα μέγιστα από την ενεργοποίηση του συστήματος Β2Β, της ηλεκτρονικής δηλαδή πλατφόρμας δειγματισμού και παραγγελιοληψίας χονδρικής, το οποίο αποτελεί πλέον αναπόσπαστο τμήμα του ηλεκτρονικού καταστήματος της εταιρείας. Προς την ίδια κατεύθυνση θα συμβάλει και η εφαρμογή της διεθνούς αναπτυξιακής στρατηγικής, η οποία βασίζεται στην επέκταση μέσω ισχυρών και στρατηγικών συνεργασιών σε επίπεδο χονδρικής με μεγάλους πελάτες σε χώρες όπως η Γερμανία, η Κύπρος, η Ουκρανία αλλά και ο Λίβανος. Ως εκ τούτου, η διοίκηση της Altex αναμένει για φέτος εξαιρετικά θετικές επιδόσεις, σε επίπεδο εσόδων και κερδοφορίας. 

Σημειώνεται ότι η εταιρεία έκλεισε την χρήση του 2020 πραγματοποιώντας πωλήσεις ύψους 15,6 εκατ. ευρώ, μειωμένες κατά 23,3% συγκριτικά με το 2019, ενώ τα κέρδη EBITDA υποχώρησαν κατά 10,1% σε ετήσια βάση, διαμορφούμενα σε 2,03 εκατ ευρώ και το αποτέλεσμα προ φόρων ήταν ζημιές ύψους 184.402 ευρώ. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι, λόγω των έκτακτων συνθηκών, μετά το πρώτο τρίμηνο του 2020, τέθηκε σε παύση το ηλεκτρονικό εμπόριο στο εξωτερικό, ώστε η εταιρεία να επικεντρωθεί στις απαιτήσεις της εγχώριας αγοράς, στρέφοντας όλο της το δυναμικό και τους πόρους στον επανασχεδιασμό του εγχώριου ηλεκτρονικού καταστήματος, το οποίο εγκαινιάστηκε τον περσινό Νοέμβριο. Ωστόσο, φέτος σταδιακά επανεκκινεί η διεθνής παρουσία της Funky Buddha, μέσα από συνεργασίες με μεγάλους παίκτες της ευρωπαϊκής αγοράς marketplaces, όπως οι Zalando, Otto και About You, ενώ διερευνώνται κι άλλες με αντίστοιχα κανάλια ηλεκτρονικού εμπορίου στις γειτονικές χώρες. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Seismos-Turkey-Tourkia-Earthquake
ESG

Η βιομηχανία της μόδας στο πλευρό των πληγέντων από τον μεγάλο σεισμό

Πρωτοβουλίες για την ανακούφιση των πληγέντων αναλαμβάνουν εταιρείες από τον χώρο της παραγωγής ενδυμάτων και του εμπορίου διεθνώς. Πρωταθλήτρια η γειτονική χώρα στις εξαγωγές ενδυμάτων και κλωστοϋφαντουργικών ειδών.
esg
ESG

Δεν πιστεύουν οι καταναλωτές τη στροφή σε «πράσινα» καλλυντικά

Επτά στους 10 ερωτηθέντες σε έρευνα λένε ότι δεν κατανοούν τι ακριβώς προϋποθέτει ο χαρακτηρισμός ενός προϊόντος ως «φιλικού προς το περιβάλλον», ενώ έξι στους δέκα δεν εμπιστεύονται τους ισχυρισμούς για «πράσινα» καλλυντικά.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Άλμα πωλήσεων 39% και διπλάσια κέρδη για τη Zara Hellas το 2021

Οι επτά αλυσίδες του ισπανικού ομίλου, που λειτουργούν στην Ελλάδα κάτω από την ομπρέλα της ΙΤΧ Ελλάς, παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων και κερδών τη χρονιά που πέρασε. Προβλέπουν γρήγορη επιστροφή στα μεγέθη προ πανδημίας.
BUSINESS LIFE

«Χρυσωρυχείο» οι χώρες του Κόλπου για τις εταιρείες ειδών πολυτελείας

Στα Αραβικά Εμιράτα και την Σαουδική Αραβία στρέφουν το βλέμμα τους οι κορυφαίοι όμιλοι μόδας, ρολογιών και κοσμημάτων, καθώς η αύξηση στις τιμές του πετρελαίου εκτοξεύει και την κατανάλωση.