ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Οι ιδρυτές της Viva Wallet Χάρης Καρώνης και Μάκης Αντύπας. Πηγή: Viva Wallet

Στα χαρακώματα JP Morgan - Καρώνης, καψόνια από Hellenic Train και η βύθιση του ΑΕΠ

Οι επικίνδυνες σχέσεις του Χ. Καρώνη με τους Αμερικανούς μετόχους της Viva, πώς εκτροχιάστηκε η επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων, η κατακρήμνιση των εισοδημάτων, η παράταση για τον ΒΟΑΚ και το καλάθι του νονού.

Πιθανότατα ο Τζέιμι Ντάιμον, το μεγάλο αφεντικό της JP Morgan, έχει πολλά στο κεφάλι του αυτές τις ημέρες και δεν φτάνουν στα αυτιά του νέα από την Αθήνα και την… πρόοδο του deal με την Viva Wallet. Πέραν της εμπλοκής του στην αντιμετώπιση της αναταραχής με τις περιφερειακές τράπεζες των ΗΠΑ, ο κ. Ντάιμοντ θα πρέπει τον Μάιο να καταθέσει ως μάρτυρας για τις σχέσεις της τράπεζας με τον Τζέφρι Επστάιν, ο οποίος συγκλόνισε την αμερικανική κοινωνία με το γνωστό σκάνδαλο σεξουαλικής εκμετάλλευσης ανήλικων κοριτσιών. Ωστόσο, όπως μαθαίνουμε, οι άνθρωποι της JPMorgan που ασχολούνται με την Αθήνα έχουν απαυδήσει με τον ιδρυτή της Viva Wallet, Χάρη Καρώνη, και την Οδύσσεια, όπως αποδεικνύεται, της εξαγοράς της Viva. Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι κόντρες με τον κ. Καρώνη είναι ατελείωτες, για κάθε θέμα και με κάθε αφορμή, με τους Αμερικανούς να έχουν φτάσει στο αμήν. Όπως σημειώνουν καλά πληροφορημένες πηγές, πρόκειται για έναν ιδιότυπο ανταρτοπόλεμο από τον πληθωρικό ιδρυτή της Viva και οι άνθρωποι της JP Morgan εξετάζουν όλες τις διαθέσιμες εναλλακτικές για την επίλυση του -όπως εξελίσσεται- γόρδιου δεσμού. Ακόμα και να τινάξουν το deal στον αέρα!

-- Υπενθυμίζεται ότι η JP Morgan απέκτησε τα ποσοστά της Latsco (Μαριάννα Λάτση) και της Deca, συνολικά περίπου 48,5%, σε τιμή που αντιστοιχούσε σε αποτίμηση της Viva ύψους 1,7 δισ. ευρώ, ποσό που πλέον δεν θεωρείται και πολύ ρεαλιστικό δεδομένων των διεθνών εξελίξεων. 

-- Σε πλήρη εκτροχιασμό της προσπάθειας επανεκκίνησης των σιδηροδρόμων οδηγεί η Hellenic Train, με την κυβέρνηση και τον αρμόδιο υπουργό Γιώργο Γεραπετρίτη να βρίσκονται έκθετοι. Με διάφορα γραφειοκρατικά καψόνια, η ιταλικών συμφερόντων εταιρεία δεν εκτελεί τα δρομολόγια που είχε εξαγγείλει η κυβέρνηση, με τη χώρα πρακτικά να παραμένει χωρίς σιδηρόδρομο. Ακόμα και ο προαστιακός υπολειτουργεί. Οι Ιταλοί ζητούν πρόσθετες εγγυήσεις ασφαλείας για τον φωτισμό, την πυρασφάλεια των σηράγγων, ακόμα και τον εξαερισμό των σηράγγων, καθώς επίσης και την πιστοποίηση του συστήματος επικοινωνίας GSMR. Σε κάποια πράγματα δεν έχει άδικο η Hellenic Train, ωστόσο η στάση της δεν είναι ιδιαίτερα παραγωγική, δημιουργώντας εμπόδια ακόμα και στα εμπορευματικά δρομολόγια.

-- Αλήθεια, 15 ημέρες που τα τρένα ήταν ακινητοποιημένα, η κυβέρνηση τι έκανε; Δεν είχε μιλήσει με τις εμπλεκόμενες πλευρές, πριν ο κ. Γεραπετρίτης μας ανακοινώσει την επανεκκίνηση των δρομολογίων;

-- Οι τελευταίες πληροφορίες πάντως αναφέρουν ότι οι αντιρρήσεις της Hellenic Train έχουν καμφθεί και σύντομα τα τρένα θα μπουν στις ράγες.

-- Χαμένοι στα μικρά της πολιτικής, συνήθως εμείς οι Έλληνες χάνουμε τη μεγάλη εικόνα. Για παράδειγμα, μέσα από τα στοιχεία για την εξέλιξη του ΑΕΠ και του κατά κεφαλήν ΑΕΠ, που εκθέτει σε ανάλυσή της η Eurobank, φαίνεται πολύ καλά ότι, όσο και αν χαιρόμαστε για την οικονομική ανάκαμψη των τελευταίων ετών, η χώρα έχει πάει πάρα πολύ πίσω με τη μεγάλη οικονομική κρίση της προηγούμενης δεκαετίας. Τι δείχνουν οι αριθμοί; Από το 2020 ως το 2022 αυξήθηκε το κατά κεφαλήν ΑΕΠ (σε ισοτιμίες αγοραστικής δύναμης) από το 62% της ΕΕ των 27 στο 67,8%. Γίναμε αρκετά πλουσιότεροι, λοιπόν, όμως ας μην βιαστούμε να πανηγυρίσουμε: δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι παραμένουμε στην τρίτη θέση της ΕΕ από το τέλος και, το σπουδαιότερο, σε χαώδη απόσταση από το 2009, όταν το κατά κεφαλήν ΑΕΠ είχε φθάσει στο 95,3% της ΕΕ των 27, δηλαδή είχαμε πετύχει σε πολύ μεγάλο βαθμό τη «σύγκλιση εισοδημάτων» με την Ευρώπη, έστω και αν, όπως σωστά επισημαίνει η Eurobank, «αυτός ο βαθμός σύγκλισης δεν ήταν διατηρήσιμος λόγω των μεγάλων ανισορροπιών». Τι σημαίνουν όλα αυτά; Ότι έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας (γύρω στις 30 μονάδες, αν το μετρήσουμε με όρους κατά κεφαλήν ΑΕΠ) για να επιστρέψουμε στο σημείο όπου βρισκόμαστε πριν τη μεγάλη κρίση. Και, αυτή την φορά, να το καταφέρουμε χωρίς τα φαινόμενα «φούσκας» που είχαν παρατηρηθεί στα πρώτα χρόνια της συμμετοχής στη ζώνη του ευρώ. Αλλά με στιβαρή οικονομική ανάπτυξη, με ένα νέο μοντέλο, που θα στηρίζεται σε επενδύσεις και σε εξαγωγές, όχι σε κρατική δαπάνη με δανεικά και σε… διακοποδάνεια. Αυτή είναι η μεγάλη εικόνα, που θα ήταν ευτύχημα αν φωτιζόταν σε αυτή την προεκλογική περίοδο, αντί να συζητάμε για τα δάνεια ενός υπουργού ή για τη βίλα ενός στελέχους της αντιπολίτευσης.

 

-- Τελικά, όπως είχαν έγκαιρα «πιάσει» οι κεραίες της στήλης, δόθηκε παράταση έως τις 20 Απριλίου για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών για το οδικό έργο Χανιά - Χερσόνησος, μήκους 157,5 χλμ. και προϋπολογισμού 1,3 δισ. ευρώ, που αποτελεί το «φιλέτο» του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης.(ΒΟΑΚ). Η αρχική ημερομηνία υποβολής των προσφορών ήταν η Παρασκευή 31 Μαρτίου. Η παράταση ήταν αναμενόμενη, καθώς από την αρχή τα χρονοδιαγράμματα ήταν ασφυκτικά. Ακριβώς αυτή όμως η στενότητα στα χρονικά περιθώρια -το Σχέδιο Σύμβασης Παραχώρησης «ανέβηκε» στις 8 Φεβρουαρίου και έως τις 13 Φεβρουαρίου έπρεπε οι ενδιαφερόμενοι να υποβάλουν τα σχόλιά τους- για ένα τόσο σύνθετο και πολύπλοκο έργο δημιουργεί αβεβαιότητα για το αν όλοι οι όμιλοι που έχουν προεπιλεγεί θα καταθέσουν τελικά οικονομική προσφορά.Οι όμιλοι που έχουν προεπιλεγεί για το έργο είναι  Άκτωρ, Τέρνα, ΑΒΑΞ, Vinci και η Mytilineos μαζί με την Intertoll.

-- Τέλος, η στήλη νιώθει την υποχρέωση, μιλώντας στο όνομα χιλιάδων νονών, να μεταφέρει πολλές ευχαριστίες στον υπουργό Ανάπτυξης, Άδωνι Γεωργιάδη, ο οποίος με το λανσάρισμα του καλαθιού του νονού δίνει την ευκαιρία σε πολλούς από εμάς να κοιτάξουμε ξανά στα μάτια τα βαφτιστήρια μας με αξιοπρέπεια και υπερηφάνεια. Με το καλάθι κάθε νονά και νονός μπορούν σε ειδική τιμή που έχει φροντίσει προσωπικώς ο κ. Γεωργιάδης να αγοράσουν και λαμπάδα, και σοκολατένια αυγά, και παιχνίδια, ακόμα και τηλεκατευθυνόμενα οχήματα, δηλαδή τα στοιχειώδη ώστε ένας νονός να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις των ημερών.

Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης παρέχονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη της ιστοσελίδας για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

«Χωνεύοντας» το Metlen, το «μασάζ» Μανουσάκη στους Κύπριους και η JPMorgan

Η συγκίνηση του Ευάγγελου Μυτιληναίου για την αλλαγή επωνυμίας και η υπόσχεση για νέες κορυφές, η νέα αποστολή Μ. Μανουσάκη στην Κύπρο και η έξοδος Γεωργακόπουλου από την JPMorgan υπό τη σκιά του deal με τη Viva.
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Ο Γ. Στουρνάρας «διαφημίζει» τράπεζα, η φορολόγηση των επαγγελματιών και η Viva

Γιατί ο διοικητής της ΤτΕ βγήκε από τα ρούχα του για τη φορολόγηση των επαγγελματιών, οι ασυνήθιστοι έπαινοί του σε τράπεζα, τρένα χωρίς σύμβαση, αγοράζουν διαμερίσματα ξένοι στο Ελληνικό και οι διπλοί πανηγυρισμοί στη διένεξη για τη Viva.
Mondi, India, Mıtsotakıs
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Ταξίδι Μητσοτάκη στην Ινδία, το deal Viva - JPMorgan στα δικαστήρια και τα ΚΤΕΛ

Τη χώρα των 1,4 δισ. κατοίκων θα επισκεφτεί ο πρωθυπουργός, στα δικαστήρια η κόντρα των βασικών μετόχων της Viva, τα ΚΤΕΛ και τα χειρόφρενα, η CEO της Vodafone στο Μαξίμου, POS σε έλλειψη και η ανοικοδόμηση της Ουκρανίας από τον Γ. Ζαββό.
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Το κλειστό dinner του Τζ. Ντάιμον, οι καθυστερήσεις στο μετρό και οι χάκερ

Τι είπε ο επικεφαλής της JPMorgan σε στενό κύκλο δέκα τραπεζιτών και επιχειρηματιών στη Νέα Υόρκη, η ιδέα του Σπίρτζη που φέρνει καθυστερήσεις στα έργα μετρό, οι επιθέσεις χάκερ, οι Έλληνες και η ακρίβεια και τα πρόστιμα της Κομισιόν.
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Ο Ντάιμον και ο Καρώνης, οι υπερωρίες στην Τρ. Πειραιώς και οι γκρίνιες στη ΝΔ

Το μπλέξιμο της JPMorgan με την Viva, οι πυρετώδης προετοιμασίες στην Πειραιώς για το placement, οι γκρίνιες στη ΝΔ για τον ανασχηματισμό, τα άμεσα αποτελέσματα στην ασφάλεια, η πλατφόρμα για ξαπλώστρες και οι φήμες για Intralot.