Φανταστείτε τους επικεφαλής των τριών μεγαλύτερων βιομηχανικών ομίλων της χώρας, τους κ.κ. Στασινόπουλο, Μυτιληναίο και Παπαλεξόπουλο να συγκαλούν μεγάλη συνέντευξη τύπου για να παρουσιάσουν το εθνικό σχέδιο της βιομηχανίας για την μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και να ανακοινώνουν ότι στο πλαίσιο της μεγάλης εθνικής προσπάθειας για την εξοικονόμηση ενέργειας από εδώ πέρα οι εργαζόμενοι στις βιομηχανίες τους θα πρέπει να μεριμνούν για το κλείσιμο των ηλεκτρονικών υπολογιστών και του φωτισμού. Επιπλέον οι βιομηχανίες θα ορίσουν και έναν ενεργειακό υπεύθυνο ο οποίος με τη σειρά του θα ορίζει ανά όροφο έναν υπάλληλο που θα αποχωρεί τελευταίος και θα κλείνει τα φώτα! Α, και κάτι ακόμα: Θα κάνουν επίσης σύσταση να συντηρούνται τα κλιματιστικά και οι καυστήρες! Φοβερά μέτρα, ε;
-- Και όμως, αυτά μας είπαν πολύ σοβαρά χθες οι υπουργοί Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, Εσωτερικών Μάκης Βορίδης και ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θεόδωρος Σκυλακάκης, παρουσιάζοντας μέτρα στο πλαίσιο του εθνικού σχεδίου για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας! Βασικός άξονας του ελληνικού σχεδίου για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης είναι ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι θα κλείνουν τα φώτα! Επίσης θα γίνει μια σύσταση να πραγματοποιηθεί συντήρηση των κλιματιστικών και των καυστήρων, προκαλώντας τρόμο στον Βλαντιμίρ Πούτιν.
--Ο πάντα μετρημένος κ. Βορίδης σημείωσε σεμνά ότι τη στιγμή που η Ευρώπη δέχεται επίθεση δεν ζητάμε και κάτι τόσο τρομερό από τους δημοσίους υπαλλήλους, το να κλείνουν τα φώτα! Και όμως, υπουργέ μου, εδώ που έχουμε φτάσει τη χώρα, το να σεβαστεί κανείς τα λεφτά του φορολογούμενου είναι επανάσταση!
-- Για να μην αδικούμε τους καλούς υπουργούς πρέπει να αναγνωρίσουμε ένα μεγάλο ελαφρυντικό: μια κυβέρνηση που την τελευταία τριετία έχει εθιστεί στις οριζόντιες παροχές δεν είναι εύκολο από τη μια μέρα στην άλλη να καταρτίζει σχέδια που να μην περιλαμβάνουν παροχές και χρηματικές ενισχύσεις.
-- Στην ουσία τώρα. Συνολικά το Δημόσιο καταναλώνει περίπου το 10% της ενέργειας στην χώρα. Έτσι, ακόμα και αν το Δημόσιο καταφέρει να μειώσει άμεσα κατά 15% την κατανάλωσή του, μιλάμε για μια επίδραση μόλις κατά 1,5% στο σύνολο της κατανάλωσης, ποσοστό πολύ μικρό για να δικαιολογεί τα χθεσινά ταρατατζούμ.
-- Μέχρι πρόσφατα, οι περισσότεροι στις αγορές θα στοιχημάτιζαν ότι σήμερα η ΕΚΤ θα κάνει τη μεγαλύτερη αύξηση επιτοκίων στην ιστορία της, κατά 0,75%. Τις τελευταίες ημέρες, όμως, μια επίμονη φημολογία, που δεν βασίζεται σε δηλώσεις κεντρικών τραπεζιτών -άλλωστε, αυτές δεν επιτρέπονται τις προηγούμενες ημέρες της συνεδρίασης του διοικητικού συμβουλίου- θέλει τους τραπεζίτες να κάνουν δεύτερες σκέψεις και να προσανατολίζονται σε μια μικρότερη αύξηση, κατά 50 μονάδες βάσης. Ένα περίεργο σενάριο συμβιβασμού, μάλιστα, έκανε λόγο για 60 μονάδες βάσης, ένα ποσοστό αύξησης εντελώς ασυνήθιστο.
-- Τι θα γίνει, λοιπόν, σήμερα; Όσο και αν είναι παρακινδυνευμένες οι προβλέψεις, υπάρχει ένα βασικό στοιχείο που οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η «τζάμπο» αύξηση (0,75%) είναι αναπόφευκτη: με τον πληθωρισμό στο επίπεδο ρεκόρ του 9,1% και το βασικό επιτόκιο της ΕΚΤ στο μηδέν, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα μοιάζει να έχει μείνει πολύ πίσω από τις εξελίξεις στο πεδίο του πληθωρισμού, σε τέτοιο βαθμό που να απαιτείται η μεγαλύτερη αύξηση επιτοκίων της ιστορίας για να αρχίσει να αποκαθιστά την αξιοπιστία της.
-- Αυτό δεν σημαίνει, βέβαια, ότι οι αποφάσεις έχουν ήδη ληφθεί πριν αρχίσει η συνεδρίαση του συμβουλίου, αφού οι τραπεζίτες του Νότου, μεταξύ των οποίων ο Γ. Στουρνάρας, αλλά και ο επικεφαλής οικονομολόγος της ΕΚΤ, Φίλιπ Λέιν, τάσσονται υπέρ της σταδιακής αύξησης των επιτοκίων (βλ. 0,50%) και έχουν αρκετά ισχυρά επιχειρήματα για να υποστηρίξουν τη θέση τους. Με αυτά τα δεδομένα, η σημερινή θα είναι μια από τις πιο ενδιαφέρουσες συνεδριάσεις των τελευταίων ετών.
-- Το τέλειο V σχημάτισε η εικόνα της εξέλιξης του ΑΕΠ μετά την ανακοίνωση των στοιχείων του β' τριμήνου και την «απογείωση» του ΑΕΠ κατά +7,7%. Η ορμή της οικονομίας τη φετινή χρονιά, παρά τις μεγάλες προκλήσεις που δημιουργεί ο πόλεμος και η ακρίβεια, έχει ξεπεράσει και τις πιο αισιόδοξες εκτιμήσεις, προς μεγάλη ικανοποίηση της κυβέρνησης. Τον ισχυρό ρυθμό ανάπτυξης επισήμαναν με δηλώσεις τους στο twitter ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και σύσσωμο το οικονομικό επιτελείο.
-- Δεύτερες σκέψεις φαίνεται ότι επικρατούν στον όμιλο Fourlis για την αγορά της Τουρκίας, προβληματισμός που πιθανότατα συνδέεται και με την αμείωτη ένταση στις σχέσεις των δυο χωρών τα τελευταία χρόνια. Τους τελευταίους μήνες, μάλιστα, καταγράφεται ραγδαία επιδείνωση, με τον Τούρκο πρόεδρο να απειλεί ανοιχτά τη χώρα μας. Όπως σημειώθηκε στην τηλεδιάσκεψη που πραγματοποιήθηκε χθες, μετά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων του πρώτου εξαμήνου, η θυγατρική του ομίλου στην Τουρκία, η Intersport, έχει περάσει σε κερδοφορία, ωστόσο ο όμιλος εξετάζει και άλλες εναλλακτικές, σχόλιο που αφήνει ορθάνοικτο το ενδεχόμενο αποχώρησης από τη γειτονική χώρα.
-- Σε ότι αφορά τις επιδόσεις του ομίλου στο εξάμηνο είχαμε σημαντική αύξηση πωλήσεων (+14,5%) και φτωχές επιδόσεις στην κερδοφορία, με τα καθαρά κέρδη μετά τους φόρους να διαμορφώνονται στα 2,5 εκατ. ευρώ. Σημαντική αύξηση κατά +41,6% σημείωσε ο δανεισμός για εμπορικές δραστηριότητες λιανικής (φτάνοντας τα 123,5 εκατ., δηλαδή περίπου όσο ο τζίρος της ΙΚΕΑ) αύξηση που σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στις αυξημένες ανάγκες σε κεφάλαια κίνησης εξαιτίας της ανόδου των τιμών αλλά και των διαταραχών στην εφοδιαστική αλυσίδα.
-- Η μετοχή της εταιρείας είναι μια από τις μεγάλες απογοητεύσεις της φετινής χρονιάς, έχοντας διολισθήσει ξανά στα χαμηλά 52 εβδομάδων. Λίγο πριν τη ρωσική εισβολή, η μετοχή διαπραγματεύονταν κοντά στα 6 ευρώ, βυθίστηκε στα 2,77 ευρώ μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία, ενώ χθες έκλεισε στα 2,97 ευρώ.
-- Ιστορικό ρεκόρ κατέγραψε η Αutohellas Hertz το πρώτο εξάμηνο του 2022 τόσο σε τζίρο όσο και στα καθαρά κέρδη. Ο τζίρος διαμορφώθηκε στα 351 εκατ. ευρώ (+13,8%) και τα καθαρά κέρδη στα 29,4 εκατ. ευρώ (+74,3%). Το αξιοσημείωτο είναι πως το 62% του τζίρου προήλθε από την εμπορία αυτοκινήτων (εισαγωγή και διανομή) και όχι από τις βραχυχρόνιες ή μακροχρόνιες μισθώσεις αυτοκινήτων για τις οποίες είναι γνωστή η εταιρεία. Όλα ξεκίνησαν πριν από πέντε χρόνια, όταν η Autohellas απέκτησε το 70% των αντιπροσωπειών της Ηyundai και της Κia Hellas από τον Πάνο Δάβαρη που αντιμετώπιζε οικονομικά προβλήματα. Σήμερα, Hyundai και ΚΙΑ αποδίδουν το μεγαλύτερο μέρος των κερδών της Autohellas, ενώ πλέον ο όμιλος έχει υπό την ομπρέλα του εφτά μάρκες, που στο σύνολο της αγοράς φτάνουν περί το 25%. Πρόσφατα η Autohellas συμφώνησε και την απόκτηση των αντιπροσωπειών για την Ελλάδα των Alfa Romeo, Fiat και Jeep. Δεδομένου ότι ο τουρισμός σπάει κάθε ρεκόρ και δίνει ώθηση στο rent a car, τα αποτελέσματα εννεαμήνου φαίνεται ότι θα είναι ακόμη καλύτερα.
Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης παρέχονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη της ιστοσελίδας για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.