Πυκνές διεργασίες και έντονο παρασκήνιο βρίσκονται σε εξέλιξη για αλλαγές στη διοικητική πυραμίδα της Attica Bank και φαίνεται πως υπάρχει σοβαρή διάσταση απόψεων μεταξύ του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας και της Ellington για την επιλογή του νέου διευθύνοντος συμβούλου της τράπεζας. Το όνομα του Μίνου Μωυσή, γνωστού στους τραπεζικούς κύκλους από τη θητεία του στην Εμπορική αλλά και την Interamerican, εμφανίστηκε αυτές τις ημέρες ως το επικρατέστερο για τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Attica Bank, ωστόσο η πραγματικότητα είναι λίγο πιο σύνθετη: τον κ. Μωυσή προτείνει το ΤΧΣ, η συμμετοχή του οποίου στην πρόσφατη αύξηση κεφαλαίου και εν πολλοίς διάσωση της Attica Bank ήταν καθοριστική. Όμως, πληροφορίες της στήλης αναφέρουν ότι την πρόταση αυτή δεν φαίνεται να προκρίνει η Ellington, που μετείχε στην αύξηση ως στρατηγικός επενδυτής. Η Ellington έχει προτείνει δικούς της υποψήφιους: πρόκειται για δυο εξαιρετικά έμπειρα στελέχη προερχόμενα, και τα δυο, από το εξωτερικό. Οι δύο πλευρές φαίνεται να επιμένουν στις προτάσεις τους και θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε πως θα εξελιχθεί η υπόθεση.
-- Πολύ βαθιές ρίζες έχει η γνωριμία του Τζέιμι Ντάιμον με τον Βασίλη Ψάλτη που συναντήθηκαν χθες, συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των λίγων κατ’ ιδίαν συναντήσεων που είχε ο CEO της JP Morgan κατά την παραμονή του στην χώρα μας. Η γνωριμία των δύο ανδρών οικοδομήθηκε πάνω στη σχέση του Ντάιμον με τον αείμνηστο Γιάννη Κωστόπουλο και εδραιώθηκε μέσα από μια σειρά κρίσιμων συναλλαγών τις οποίες υλοποίησε ο Β. Ψάλτης την περασμένη δεκαετία, με την υποστήριξη της JP Morgan. Στη συνάντησή τους, που είχε διάρκεια μισής ώρας, συζήτησαν για την πρόοδο της εγχώριας οικονομίας και τις μεγάλες αναπτυξιακές προοπτικές της Ελλάδας αλλά και τις τράπεζες και την μεγάλη ευκαιρία που παρουσιάζεται στις τράπεζες να αποτελέσουν τον καταλύτη της ανάπτυξης, επιτυγχάνοντας παράλληλα αξία και μερίσματα για τους μετόχους τους.
-- Χιλιάδες νοικοκυριά υπέφεραν τις τελευταίες ημέρες από παρατεταμένες διακοπές ρεύματος. Και έχουν αρχίσει να αναρωτιούνται: «Αφού με ένα τηλέφωνο στην Αττική Οδό η κυβέρνηση εξασφάλισε 2.000 ευρώ αποζημίωση για κάθε παγιδευμένο οδηγό, γιατί να μην γίνει αντίστοιχο τηλεφώνημα και στον ΔΕΔΔΗΕ, μια εταιρεία υπό δημόσιο έλεγχο, για να δοθούν αποζημιώσεις και σε όσους υπέστησαν την ταλαιπωρία με το κομμένο ρεύμα»; Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας ψάχνει το θέμα, αλλά δεν είναι τόσο απλό. Αν είναι συνολικά 200.000 τα νοικοκυριά που είχαν μικρότερες ή μεγαλύτερες διακοπές ρεύματος, το κόστος της αποζημίωσης όλων θα ήταν αρκετό για να «γονατίσει» τον όμιλο της ΔΕΗ. Πιο ρεαλιστική είναι η λύση, που έχει εφαρμοστεί και στο παρελθόν, με την κακοκαιρία «Μήδεια», δηλαδή να κοπεί το τέλος χρήσης του δικτύου διανομής από τους λογαριασμούς. Αν επιλεγεί αυτή η λύση, θα πρέπει και να βρουν οι αρμόδιοι ποιες περιοχές δικαιούνται την έκπτωση, αφού το ρεύμα κόπηκε σε πολλές περιοχές σε όλη την Αττική. Αν λυθεί και αυτό το πρόβλημα, η αποζημίωση θα είναι της τάξεως των 20 – 30 ευρώ για ένα λογαριασμό τετραμήνου, αφού τόσα είναι, για μια μέση κατανάλωση, τα τέλη χρήσης του δικτύου διανομής. Συμπέρασμα: από οικονομική άποψη συμφέρει πολύ περισσότερο να εγκλωβιστείς στην Αττική Οδό, παρά να είσαι χωρίς ρεύμα στο σπίτι.
-- Είχαν τη σημασία τους για τα εξοπλιστικά προγράμματα και, έμμεσα, για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας οι χθεσινές κρίσεις του ΚΥΣΕΑ. Η ηγεσία του Πολεμικού Ναυτικού έμεινε… άθικτη και, όπως λένε οι γνωρίζοντες, αυτό δίνει αρκετούς πόντους στις γαλλικές κορβέτες, καθώς οι ανώτατοι αξιωματικοί του Ναυτικού υποστηρίζουν πολύ σθεναρά αυτή την επιλογή. Αν τελικά επιλεγούν οι γαλλικές κορβέτες, τα πράγματα θα γίνουν αρκετά δύσκολα για τη διάσωση των Ναυπηγείων Ελευσίνας, αφού θα έχει χαθεί και η τελευταία ευκαιρία (μετά τις φρεγάτες) για συμμετοχή σε εξοπλιστικά προγράμματα του Πολεμικού Ναυτικού.
Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης παρέχονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη της ιστοσελίδας για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.