Με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον αναμένονται οι λεπτομέρειες της συμφωνίας Viva Wallet με την JP Morgan, ενώ οι πληροφορίες ότι τελικά ο αμερικανικός κολοσσός θα αποκτήσει μειοψηφικό πακέτο μετοχών προκάλεσαν πολλά, πολλά ερωτηματικά. Είναι εξαιρετικά σπάνιο, για να μην πούμε ότι δεν έχει προηγούμενο, μια τράπεζα να κάνει joint venture με ιδιώτη και μάλιστα η τράπεζα να περιορίζεται σε ρόλο μετόχου μειοψηφίας. Ειδικά όταν μιλάμε για μια χαοτική διαφορά μεγεθών, όπως αυτή που χωρίζει την JP Morgan με την Viva Wallet. Απαντήσεις σε αυτά και ακόμα περισσότερα θα έχουμε όταν δούμε τη δομή της συμφωνίας.
-- Επιπλέον, παρά τον σχετικό ενθουσιασμό που επικρατεί, μέχρι αργά χθες το βράδυ δεν ανακοινώθηκε η υπογραφή της συμφωνίας. Κάποιες πληροφορίες αναφέρουν ότι θα έχουμε συμφωνία μέχρι την Τετάρτη, ωστόσο ακόμα δεν έχουν πέσει οι υπογραφές, καθώς δεν έχουν όλοι οι μέτοχοι μειοψηφίας της Viva Wallet τον ίδιο ενθουσιασμό για το deal. Υπενθυμίζεται ότι το 47% της εταιρίας βρίσκεται στον έλεγχο τριών funds: το 34% βρίσκεται στον έλεγχο του Hedosophia, το 13% στην οικογένεια Μ. Λάτση και το υπόλοιπο 10% στο fund Deca, συμφερόντων του Δ. Δασκαλόπουλου. Λογικά, αν κάποιος δεν υπογράφει αυτός είναι το Deca εξού και η δημόσια επίθεση του Χ. Καρώνη στον Ν. Κούλη, στην οποία αναφέρθηκε χθες αναλυτικά η στήλη.
-- Το αφεντικό της JP Morgan πάντως θα επισκεφτεί την Αθήνα μεθαύριο Πέμπτη και θα έχει συνάντηση με τον πρωθυπουργό. Όπως έγραψε το BD η επίσκεψη είναι προγραμματισμένη και δεν συνδέεται με την κυοφορούμενη συμφωνία με την Viva.
-- Με μια ωραία γενική αργία για σήμερα Τρίτη απάντησε η κυβέρνηση στο χθεσινό χάος που προκάλεσε η βαριά χιονόπτωση. Πολλά τα ευτράπελα, ωστόσο αυτό που συνέβη στην Αττική Οδό θα μείνει στην ιστορία. Εκατοντάδες οδηγοί εγκλωβίστηκαν στην πολυσύχναστη αρτηρία και μετά από 6-7 ώρες εδέησαν κάποιοι υπεύθυνοι να λάβουν κάποιες πρωτοβουλίες για την ανακούφιση των εγκλωβισμένων, ενώ αργά το απόγευμα ανακοινώθηκε ότι και ο στρατός θα συμμετείχε στις προσπάθειες. Μάλιστα, κάποιοι οδηγοί φαίνεται ότι παράτησαν τα οχήματά τους στην Αττική Οδός και πήραν τον προαστιακό προκειμένου να ξεφύγουν από το χάος.
-- Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι ευθύνες της εταιρείας Αττική Οδό (την οποία ελέγχουν Ελλάκτωρ και ΑΒΑΞ) είναι μεγάλες. Είναι απαράδεκτο σε ένα από τα πιο κερδοφόρα έργα παραχώρησης στην Ελλάδα, ένα μικρό χρυσωρυχείο που φρόντιζε με παχυλά μερίσματα τους μετόχους της ακόμα και στις χειρότερες χρονιές της κρίσης, οι εταιρείες που το εκμεταλλεύονται να μην είναι επαρκώς προετοιμασμένες για μια κακοκαιρία, την οποία μάλιστα περιμέναμε. Όπως λέγεται, οι επιλογές των νέων μετόχων της Ελλάκτωρ για την διοίκηση της Αττική Οδού δεν ήταν πρώτης γραμμής, για να το θέσουμε ευγενικά.
-- Ωστόσο, πέρα από τις ευθύνες των εταιρειών, πού ήταν ο κρατικός μηχανισμός για τον απεγκλωβισμό των εγκλωβισμένων; Ή έστω να τους παρέχουν κάποιες προμήθειες ώστε να ανακουφίσουν τους εγκλωβισμένους; Και πώς να βγουν από την Αττική Οδό όταν όλες οι βασικές οδικές αρτηρίες ήταν κλειστές χωρίς ίχνος του κρατικού μηχανισμού. Γιατί βαριά φορτηγά κυκλοφορούσαν κανονικά ενώ αναμενόταν η κακοκαιρία; Γιατί η πολιτεία δεν μπόρεσε να διασφαλίσει την λειτουργία κεντρικών οδικών αξόνων όπως η Λεωφόρος Μεσογείων (κοντά στην ΕΡΤ παρέμειναν για πολλές ώρες εγκλωβισμένοι οδηγοί), ή η Κατεχάκη, ή η Λεωφόρος Μαραθώνος;
-- Πόσες ήταν τελικά οι δεσμευτικές προσφορές για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ); Από χθες το πρωί ακουγόταν πως εμφανίστηκε μια κοινοπραξία των ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ – Intrakat και μια δεύτερη κοινοπραξία των Μυτιληναίος – ΑΒΑΞ για το έργο που θα υλοποιηθεί με ΣΔΙΤ και πληρωμές διαθεσιμότητας. Αργά το βράδυ, όμως, πληροφορίες ανέφεραν πως τελικά η κοινοπραξία Μυτιληναίος – ΑΒΑΞ δεν κατέθεσε προσφορά. Την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές δεν είχε εκδοθεί η επίσημη ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών.
-- Προφανώς και δεν θα μπορούσε να μείνει αλώβητο το ελληνικό χρηματιστήριο από το διεθνές sell off, η στήλη αναφέρθηκε σχετικά την περασμένη Δευτέρα. Χθες το ταμπλό στο ΧΑ βάφτηκε για δεύτερη ημέρα κατακόκκινο με τις τιμές των περισσοτέρων μετοχών να προσγειώνονται ανώμαλα. Μεγάλες απώλειες για την Εθνική (-5,66%) και την Alpha Bank (-4,66%) με τη δεύτερη να πραγματοποιεί για άλλη μια ημέρα ιδιαίτερα υψηλές συναλλαγές: χθες άλλαξαν χέρια μετοχές της τράπεζας αξίας 20 εκατ. ευρώ.
-- Παρά την πτώση όμως πολλοί έμπειροι αναλυτές δεν ανησυχούν για τις μεσοπρόθεσμες προοπτικές και δυνατότητες του ΧΑ και εκτιμούν ότι η εφετινή χρονιά θα είναι μια εξαιρετική χρονιά για τις ελληνικές μετοχές, ακόμα και αν οι ξένες αγορές ταλαιπωρηθούν. Στο πλαίσιο αυτό, οι ίδιοι εκτιμούν ότι το γύρισμα που έχει σημειωθεί προσφέρεται για τοποθετήσεις, ειδικά στις τράπεζες αλλά όχι μόνο.
-- Πάντως, τα μηνύματα που έφθασαν χθες το βράδυ από τη Wall Street είναι αρκετά ενθαρρυντικά. Σε μια άκρως δραματική συνεδρίαση, ο S&P 500 βρέθηκε να χάνει 4%, με τις σωρευτικές απώλειες από το υψηλό του Ιανουαρίου να ξεπερνούν το 10%, κάτι που ορίζεται ως διόρθωση. Σε αυτό το σημείο, όμως, τα αντανακλαστικά των αγοραστών ενεργοποιήθηκαν και άρχισε μια εντυπωσιακή ανάκαμψη, που έφερε στο κλείσιμο και τους τρεις βασικούς δείκτες της αγοράς σε θετικό έδαφος. Είναι πρόωρο να πει κανείς αν τελείωσε αυτός ο κύκλος «αποθέρμανσης» των αμερικανικών μετοχών και σίγουρα όχι πριν μιλήσει ο Τζερόμ Πάουελ της Fed, την Τετάρτη, για να αρχίσει να ξεκαθαρίσει πόσο σκοπεύει να «σφίξει» τη νομισματική πολιτική. Σίγουρα, όμως, η χθεσινή συνεδρίαση αποδεικνύει ότι η Wall Street βρίσκει ένα σημείο ισορροπίας και αυτό θα δούμε να λειτουργεί καθησυχαστικά σήμερα στις αγορές της Ασίας και της Ευρώπης.
Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης παρέχονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη της ιστοσελίδας για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.