Με βήμα σημειωτόν προχωρά το Ταμείο Ανάκαμψης χωρίς να υπάρχει ορατότητα για το πότε το μέγα ευρωπαϊκό project θα μπει σε φάση υλοποίησης. Το παρήγορο είναι ότι για την καθυστέρηση δεν ευθύνεται η κυβέρνηση ή η εγχώρια γραφειοκρατία αλλά η πολύπλοκη γραφειοκρατία των Βρυξελλών αλλά και τα ευρωπαϊκά, ακόμα πιο πολύπλοκα, politics. Φαίνεται ότι όσο πλησιάζει η ώρα να διοχετευθούν τα χρήματα στις επιχειρήσεις και την αγορά τόσο αυξάνει το άγχος ορισμένων χωρών, και για να είμαστε πιο συγκεκριμένοι βόρειων χωρών, για το που θα πάνε τα λεφτά, ποια είναι τα κριτήρια, ποιοι οι όροι κλπ., κλπ. Η καθυστέρηση δεν είναι ευχάριστη, ωστόσο, δεν προκαλεί άγχος καθώς οφείλεται καθαρά σε εξωγενείς αιτίες. Κατά τα λοιπά εξακολουθεί να ισχύει ότι η ελληνική κυβέρνηση έχει κινηθεί από νωρίς και έχει πραγματοποιήσει πολύ έγκαιρα τα απαραίτητα για την ενεργοποίηση του Ταμείου.
-- Προχωρά με γρήγορα βήματα η πώληση της θυγατρικής της Alpha Bank στην Αλβανία στο πλαίσιο της απόφασης της διοίκησης της τράπεζας για τη βελτιστοποίηση της διεθνούς παρουσίας της τράπεζας. Η κίνηση εντάσσεται στο ευρύτερο πρόγραμμα μετασχηματισμού της Alpha Bank, που βρίσκεται σε εξέλιξη και τρέχει με... 1.000 και σε πολλά μέτωπα. Οι σχετικές συζητήσεις – διαπραγματεύσεις της διοίκησης της Alpha για την πώληση της θυγατρικής στην Αλβανία βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο και η τελική συμφωνία δεν αργεί. Υπενθυμίζεται ότι η Alpha Bank την άνοιξη του 2021 ανακοίνωσε την απόφασή της για αναδιάρθρωση της παρουσίας της στο εξωτερικό με πώληση θυγατρικών σε χώρες με αδύναμη παρουσία, όπως στην Αλβανία αλλά και στο Ηνωμένο Βασίλειο λόγω Brexit και διατήρηση και ενίσχυση των θυγατρικών της σε Ρουμανία και Κύπρο όπου διατηρεί ισχυρότερη θέση.
-- Και τα σχέδια ενίσχυσης στις εν λόγω αγορές δεν είναι μόνο οργανικά. Τουλάχιστον στη μία εκ των δυο αγορών η Alpha Bank φαίνεται ότι εξετάζει και ευκαιρίες εξαγορών.
-- Δεν κατόρθωσε να κρατήσει τα πρωινά κέρδη η μετοχή της Lamda Develpment, καθώς, παρά τα πολλά σημαντικά και αισιόδοξα που ειπώθηκαν κατά τη χθεσινή παρουσίαση του master plan της ανάπλασης, τελικώς οι πωλητές επικράτησαν, πιέζοντας την μετοχή προς τα χαμηλά ημέρας. Η μετοχή βρέθηκε να ενισχύεται μέχρι +1,86%, φτάνοντας τα 7,64 ευρώ, για να κλείσει τελικά στα 7,55 ευρώ σημειώνοντας άνοδο +0,67%.
-- Πάντως, η χθεσινή ημέρα ήταν ένα ορόσημο για τη Lamda. Ύστερα από τόσα χρόνια εμπλοκών και καθυστερήσεων στο εμβληματικό έργο του Ελληνικού, ύστερα από τόσα χρόνια όπου ήταν εξαιρετικά δύσκολο να απαντηθεί το απλό ερώτημα «πότε μπαίνουν οι μπουλντόζες», δόθηκε χθες μια απάντηση θετική και, όπως όλα δείχνουν, ρεαλιστική: το κύριο κομμάτι των έργων θα αρχίσει τον Φεβρουάριο. Αυτή, όπως είπε ο Διευθυντής Σχεδιασμού και Κατασκευών της Lamda, Δημήτρης Ζωντανός, είναι και η απάντηση στο ερώτημα «πότε μπαίνουν οι μπουλντόζες». Κάπως έτσι, το μεγάλο όραμα για τη μεγαλύτερη αστική ανάπλαση στην Ευρώπη, που θα δημιουργήσει μια έξυπνη και πράσινη πόλη, ξεφεύγει πια από τις μακέτες και τα καλαίσθητα γραφήματα και αρχίζει να έρχεται πολύ κοντά στην υλοποίηση.
-- Με το που πήγαν να πάρουν μια ανάσα οι ταλαίπωροι, τους τελευταίους μήνες, μέτοχοι της Jumbo ήρθε αμέσως η κατραπακιά. Η μετοχή της εταιρείας έκλεισε χθες με μεγάλες απώλειες -2,85%, στο χαμηλότερα σημείο της ημέρας, χάνοντας το μεγαλύτερο μέρος των κερδών που είχε αποκομίσει το προηγούμενο 5θήμερο. Αλήθεια, γιατί να αγοράσει κανείς μετοχή της Jumbo; Για να ακούει κάθε τρεις και λίγο τον κ. Βακάκη να λέει «χαμένο το 2021, χαμένο το 2022» και άλλα μαύρα και άραχνα; Καθόλου τυχαία, η μετοχή της Jumbo βρίσκεται στο -23% από τα υψηλά 52 εβδομάδων και διαπραγματεύεται στα χαμηλά 52 εβδομάδων, τη στιγμή που ο Γενικός Δείκτης βρίσκεται μια ανάσα από τα υψηλά 52 εβδομάδων.
-- Μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2022 θα έχουμε μεγάλες κόντρες των ισχυρότερων κατασκευαστικών ομίλων για τρία από τα οδικά έργα που προωθούνται με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Ζητούμενο για το υπουργείο Υποδομών είναι να βρεθούν οι ανάδοχοι στους διαγωνισμούς για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του Βορείου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), για την Περιφερειακή της Θεσσαλονίκης με το flyover και για τον άξονα Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη.
-- Το τμήμα Χερσόνησος - Νεάπολη του ΒΟΑΚ προωθείται με ΣΔΙΤ και στο δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού έχουν περάσει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομος Αριάδνη», η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, η ισραηλινή Shikun Binui Ltd. και η κοινοπραξία Acciona Concessiones - Μυτιληναίος - Intertoll. Οι ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, Intrakat και η κοινοπραξία της Μυτιληναίος με την ισπανική Acciona Concessiones διεκδικούν το τμήμα Καλαμάτα - Πύλος - Μεθώνη, ύψους άνω των 310 εκατ ευρώ. Για τη Νέα Ανατολική Εσωτερική Περιφερειακή Λεωφόρος της Θεσσαλονίκης, προϋπολογισμού 370 εκατ. ευρώ, ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει στο πρώτο στάδιο οι ΑΒΑΞ, ΓΕΚ- ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, Intrakat και η κοινοπραξία Μυτιληναίος – Intertoll.
Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης παρέχονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη της ιστοσελίδας για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.