Το ζήτημα της βελτίωσης της οδικής ασφάλειας αποτελεί ένα ακόμα από τα λεγόμενα ζητήματα της καθημερινότητας που απασχολούν το Μέγαρο Μαξίμου. Άλλωστε, μόνο τυχαία δεν ήταν και πρόσφατη αναφορά του πρωθυπουργού από τη ΔΕΘ, για την εγκατάσταση 1.000 καμερών στους δρόμους της Αττικής για τον έλεγχο τροχαίων παραβάσεων. Μέχρι σήμερα βέβαια, η υπόθεση της τοποθέτησης καμερών στους δρόμους έχει εξελιχθεί σε ανέκδοτο, αφού από τη μια προσέκρουε κάθε φορά στην Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων και, από την άλλη, είχαμε διάφορες κωμικοτραγικές καταστάσεις με τα «φιλμ» που γέμιζαν από τις καταγραφές παραβάσεων και δεν υπήρχαν χρήματα για νέες προμήθειες…
-- Αυτή τη φορά φαίνεται πως το ζήτημα αντιμετωπίζεται με τη δέουσα σοβαρότητα, αν κρίνουμε από τις πληροφορίες που φτάνουν από το πρωθυπουργικό γραφείο, με τους συνεργάτες του Κυριάκου Μητσοτάκη να αναζητούν τις βέλτιστες λύσεις και πρακτικές που ακολουθούνται και σε άλλες χώρες παγκοσμίως. Καταρχήν αναζητούνται κάμερες που θα είναι τεχνολογικά εξελιγμένες και κατάλληλες για την ανίχνευση πολλαπλών παραβάσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όπως η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η υπέρβαση του ορίου ταχύτητας, ενώ θα μπορούν να αναγνωρίσουν ακόμη κι αν ο αναβάτης του δικύκλου φοράει κράνος ή όχι.
-- Αυτό που θα πρέπει ωστόσο να καταφέρουν να ξεπεράσουν είναι οι αγκυλώσεις στην καταγραφή, τη διαχείριση των παραβάσεων και την αποστολή των κλήσεων και εδώ φαίνεται πως το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης θα κληθεί να παίξει κομβικό ρόλο στην ανάπτυξη ενός συνολικού προγράμματος για το λεγόμενο «ticketing».
-- Εσχάτως μάλιστα, στο τραπέζι έπεσε και η ιδέα της εφαρμογής του Κυπριακού μοντέλου, όπου η όλη διαδικασία έχει δοθεί σε ιδιωτική εταιρία, από την τοποθέτηση των καμερών, τη διαχείριση και την αποστολή των παραβάσεων, με το κράτος να πληρώνει ένα ποσό για κάθε μία από τις κάμερες που λειτουργούν σε καθημερινή βάση.
-- Μακάρι αυτή τη φορά η κυβέρνηση να προχωρήσει και να μπει σταδιακά μια τάξη στους δρόμους της χώρας όπου θρηνούμε καθημερινά νεκρούς από τροχαία και μάλιστα σε πολλά από αυτά έχουμε εγκατάλειψη του θύματος.
-- Και δεν είναι μόνο τα αυτοκίνητα. Οι κάμερες αποτελούν κρίσιμο εργαλείο για την ασφάλεια και είναι δηλωτικό το πόσα εγκλήματα έχει εξιχνιάσει η Ελληνική Αστυνομία τα τελευταία χρόνια συλλέγοντας οπτικό υλικό από κάμερες ιδιωτών. Γεγονός που δημιουργεί πολλά ερωτηματικά για τη σχετική αδράνεια.
-- Επιπλέον, μεγάλο είναι το κενό και στο μετρό, όπου υπάρχουν λίγες κάμερες - κληρονομιά των Ολυμπιακών, αλλά και τα λεωφορεία όπου ανθεί η μικροεγκληματικότητα.
-- Σημειώνουμε ότι η Ελλάδα είναι από τις λίγες ανεπτυγμένες (λέμε τώρα...) χώρες που επιμένουν σε ένα μοντέλο αστυνόμευσης βγαλμένο από την καρδιά της δεκαετίας του 1990, αδιαφορώντας για την επανάσταση που έχουν φέρει οι νέες ψηφιακές δυνατότητες.
-- Η πολιτεία επιμένει να μην χρησιμοποιεί θεσμικά και συγκροτημένα κάμερες για την αστυνόμευση στο όνομα των προσωπικών δεδομένων, αλλά εξωθεσμικά γίνεται της... κολάσεως, όπως είδαμε με την υπόθεση των παρακολουθήσεων.
Οι νέες φυλές του ΣΥΡΙΖΑ
Δειλά δειλά αρχίζουν και σχηματοποιούνται οι ομάδες στο εσωτερικό του ΣΥΡΙΖΑ ενόψει του Συνεδρίου του κόμματος και της εκλογικής διαδικασίας για την ανάδειξη αρχηγού στο κόμμα. Παρά το γεγονός ότι ο Στέφανος Κασσελάκης δεν έχει ανοίξει ακόμα τα χαρτιά του αναφορικά με το αν θα θέσει εκ νέου υποψηφιότητα ή θα προχωρήσει στην ίδρυση νέου πολιτικού φορέα, οι επονομαζόμενοι «κασσελίστας» αποτελούν έναν ισχυρό πόλο στην Κουμουνδούρου, την ίδια στιγμή που σε θέση μάχης μπαίνουν και οι λεγόμενοι «πολακικοί», αλλά και οι άλλοτε σκληροί υποστηρικτές του Αλέξη Τσίπρα. Εσχάτως στην εξίσωση μπήκαν και τα στελέχη εκείνα που μπήκαν στον ΣΥΡΙΖΑ εκ μεταγραφής, σταδιακά από το 2015 έως και πρόσφατα, που στις περισσότερες περιπτώσεις έδωσαν τη δική τους μάχη για να «κοινωνικοποιηθούν» και να γίνουν αποδεκτά και σήμερα αναζητούν το πολιτικό τους μέλλον μέσα σε ένα περιβάλλον ακραίας πόλωσης. Ο λόγος για τα «ορφανά του ΠΑΣΟΚ», όπως περιπαικτικά τους αποκαλούν αρκετοί σύντροφοι, που στο πέρασμα των χρόνων σε ελάχιστες περιπτώσεις κατάφεραν να βρεθούν κοντά στην ηγεσία του κόμματος και όσοι το κατάφεραν, αντιμετωπίστηκαν με καχυποψία.
-- Εσχάτως δε, κάποιοι εξ αυτών, στην προσπάθειά τους να πάρουν θέση στα τεκταινόμενα, ένιωσαν την ανάγκη να δουν τα πράγματα από τη δική τους άλλοτε «πράσινη» σκοπιά. Όπως ο Γιάννης Ραγκούσης, ο οποίος ένιωσε την ανάγκη να καυτηριάσει τις αναφορές του Στέφανου Κασσελάκη, στην επίμαχη συνεδρίαση της Πολιτικής Γραμματείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, για την παρέλαση της σημιτικής διαπλοκής στο Ζάππειο στην εκδήλωση για την 3η του Σεπτέμβρη. «Αποδοκιμάζω με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο τη δήλωση του Στέφανου Κασσελάκη», είπε ο κ.Ραγκούσης, προσθέτοντας ότι «δεν μπορεί να υβρίζει τα 50στα γενέθλια ενός ιστορικού κόμματος και μάλιστα του ΠΑΣΟΚ, με τέτοια προσφορά στον ελληνικό λαό».
-- Δεν ξέρω πόσοι εντός του ΣΥΡΙΖΑ έσπευσαν να επικροτήσουν τη στάση του, μαθαίνω ωστόσο, πως κάποιοι στη Χαριλάου Τρικούπη - με τους οποίους κρατάει ακόμα επαφές - του έστειλαν συγχαρητήρια για το θάρρος να πει τα παραπάνω λόγια και να βάλει τα πράγματα στην πολιτική τους θέση. Τώρα, για το αν άνοιξε την πόρτα για μια νέα μεταγραφή, αυτό θα το δείξει η ιστορία ή ο επόμενος πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ.
Το ΔΝΤ απαντά στον Ντράγκι
Δεν πρόλαβε να στεγνώσει το μελάνι της έκθεσης του Μάριο Ντράγκι για την ανταγωνιστικότητα της Ευρώπης και ήλθε το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο να δώσει τη δική του εκδοχή για τα αίτια του προβλήματος της χαμηλής ανταγωνιστικότητας και να προτείνει τις δικές του λύσεις. Σε μια πολύ ενδιαφέρουσα ανάλυση, το Ταμείο συμφωνεί με τη διάγνωση Ντράγκι, επισημαίνοντας ότι το κατά κεφαλήν ΑΕΠ στην Ευρώπη είναι κατά το ένα τρίτο χαμηλότερο από το αμερικανικό και αυτό οφείλεται στη χαμηλή παραγωγικότητα. Αυτό που φταίει, λέει το Ταμείο, είναι οι μεγάλες διαφορές απόδοσης των αμερικανικών από τις ευρωπαϊκές εταιρείες. Οι δύο βασικές αιτίες είναι ότι η ευρωπαϊκή αγορά, αν και είναι μεγάλη, δεν είναι ακόμη ενοποιημένη στον ίδιο βαθμό με την αμερικανική, ενώ οι ΗΠΑ έχουν και σαφή υπεροχή στη χρηματοδότηση των επιχειρήσεων και κυρίως των πιο καινοτομικών. Το Ταμείο προτείνει πολλά μέτρα και παρεμβάσεις, όπως η εμβάθυνση της ενοποίησης της ευρωπαϊκής αγοράς, η βελτίωση του ρυθμιστικού περιβάλλοντος κ.α. Τι δεν προτείνει και φαίνεται να «αδειάζει» τον Μ. Ντράγκι; Την έκδοση κοινού χρέους. Μοιάζει, δηλαδή, να συμφωνεί με την άποψη της Γερμανίας ότι χρειάζονται διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις και όχι κοινός δανεισμός των κρατών της Ευρώπης. Το ΔΝΤ δεν εκφράζει ευθέως άποψη για αυτή την πρόταση Ντράγκι, όμως το γεγονός ότι δεν την περιλαμβάνει στις δικές του προτάσεις κάτι δείχνει. Περισσότερα θα μάθουμε σύντομα, όταν δημοσιοποιήσει αναλυτικά την έκθεσή του.
Eurobank: Συνδικαιούχοι χωρίς ταλαιπωρία
Μια νέα δυνατότητα που φιλοδοξεί να βάλει τέλος στην ταλαιπωρία χιλιάδων πελατών της φέρνει η Eurobank, λύνοντας τον «βραχνά» της φυσικής παρουσίας σε κατάστημα που απαιτούνταν σε πολλές περιπτώσεις. Πλέον θα μπορεί κάποιος να συμφωνήσει να γίνει συνδικαιούχος σε έναν λογαριασμό ηλεκτρονικά μέσω της εφαρμογής χωρίς να χρειαστεί να βρεθεί στο κατάστημα. Η όλη διαδικασία θα μπορεί να πραγματοποιηθεί ηλεκτρονικά μέσω του ebanking ή της εφαρμογής Eurobank. Θα μπορεί ο πελάτης να μπει μέσα στην εφαρμογή και να επιλέξει να προσθέσει συνδικαιούχο στον λογαριασμό, επιλέγοντάς τον είτε μέσω της λίστας όπου εμφανίζονται οι υφιστάμενοι συνδικαιούχοι σε άλλους, ήδη κοινούς λογαριασμούς ή μέσω ΑΦΜ και Ημερομηνία Γέννησης, για υφιστάμενους πελάτες της τράπεζας. Ο υποψήφιος συνδικαιούχος θα πρέπει να έχει και εκείνος με τη σειρά του την εφαρμογή της τράπεζας και στη συνέχεια θα πατήσει αποδοχή στο αίτημα, ενώ μέσω μηνύματος μπορούν να ενημερωθούν και να δώσουν την έγκριση ή την απόρριψη τους και άλλοι συνδικαιούχοι αν τυχόν υπάρχουν.
Ηγέτης στα logistics από την HIG Capital
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το σχέδιο της ΗIG Capital να δημιουργήσει τη μεγαλύτερη εταιρεία logistics στην Ελλάδα με «όχημα» τη θυγατρική της Streem Global. H Streem Global έχει εξαγοράσει αρκετά γνωστά ονόματα του χώρου στην Ελλάδα και τα ενοποιεί υπό την ομπρέλα της. Είχε απορροφήσει στις αρχές του έτους τις εταιρείες Unit Hellas A.E., Unit Shipping A.E., Contrade A.E. και στις 2 Σεπτεμβρίου ολοκλήρωσε και τη συγχώνευση με την Μakios Logistics. Mάλιστα η Μακιός από τη Θεσσαλονίκη είχε προηγουμένως απορροφήσει την Ολυμπιάς – Κανδύλης δημιουργώντας τη μεγαλύτερη εταιρεία στον τομέα των ψυχόμενων φορτίων (μεταφορά και αποθήκευση) που αποτελεί ίσως τον πιο δυναμικό τομέα στα logistics. Πλέον, το επόμενο βήμα είναι και η συγχώνευση της Streem Global με την εξαγορασθείσα Ορφέας Βεϊνόγλου που κατέχει ηγετική θέση στην εγχώρια αγορά.
-- Το νέο, ενιαίο σχήμα θα έχει ετήσιο τζίρο 350 εκατ. ευρώ, παρουσία σε 8 ευρωπαϊκές χώρες και θα απασχολεί 2.500 εργαζόμενους. Θα είναι η μεγαλύτερη εταιρεία logistics στην Ελλάδα με μερίδιο κοντά στο 18% με παρεχόμενες ολοκληρωμένες υπηρεσίες και στη ΝΑ Ευρώπη.
Οι μεγαλοστομίες Δούκα και η σκληρή πραγματικότητα
Οι περισσότεροι Αθηναίοι θυμούνται τις μεγαλοστομίες του Χάρη Δούκα πριν τις δημοτικές εκλογές, όταν έγραφε στα social media ότι, σε αντίθεση με τον Κώστα Μπακογιάννη, αυτός ως δήμαρχος τουλάχιστον θα καθαρίζει τα φρεάτια για να μην πλημμυρίζουν οι δρόμοι. Η νεροποντή της Τρίτης μετέτρεψε σε ποτάμια τους δρόμους της Αθήνας και η οργή των Αθηναίων εύλογα στράφηκε στον κ. Δούκα για τις υποσχέσεις που δεν τήρησε, αφήνοντας τους δρόμους να πλημμυρίζουν, ενώ ο ίδιος έτρεχε να σώσει το ΠΑΣΟΚ, την κεντροαριστερά και τη χώρα. Αυτό που πολλοί δεν γνωρίζουν, πάντως, είναι ότι ο Δήμος Αθηναίων δεν έχει καν αρμοδιότητα να καθαρίζει τα φρεάτια, αφού στις αρχές του χρόνου η κυβέρνηση μετέφερε με σχετικό νόμο την αρμοδιότητα στην ΕΥΔΑΠ (και στην ΕΥΑΘ, αντίστοιχα, για τη Θεσσαλονίκη). Το συμπέρασμα, βέβαια, δεν αλλάζει πολύ: όποιος και αν έχει την αρμοδιότητα για τα φρεάτια, όποιος και αν υπόσχεται ότι θα τα καθαρίζει, στο τέλος πλημμυρίζουμε.
Η UniCredit… πάγωσε το Βερολίνο
Σχεδόν… πανικό προκάλεσε στο οικονομικό επιτελείο της Γερμανίας η «σφήνα» της UniCredit στη διαδικασία διάθεσης μετοχών της Commerzbank από το Δημόσιο. Το Βερολίνο θεωρούσε ότι το 9% που έθεσε προς πώληση θα μοιραστεί σε αρκετούς επενδυτές, αλλά τελικά κατέληξε στα χέρια του ιταλικού τραπεζικού ομίλου. Το αποτέλεσμα είναι αυτή τη στιγμή η UniCredit να έχει στην Commerzbank σχεδόν το ίδιο ποσοστό με το γερμανικό Δημόσιο, που κατέχει το 12%, με προοπτική να το αυξήσει κατά τη δεύτερη φάση της όλης διαδικασίας. Η αναστάτωση ήταν μεγάλη, με τους Γερμανούς να παραπονιούνται ότι ο επικεφαλής της UniCredit, Αντρέα Ορσέλ δεν τους είχε… ειδοποιήσει. Η εκπρόσωπος Τύπου του γερμανικού ΥΠΟΙΚ σημείωσε ότι θα εξεταστεί πολύ προσεκτικά η επόμενη κίνηση στην αποεπένδυση, η οποία δεν μπορεί να γίνει, βάσει των γερμανικών κανόνων, εάν δεν περάσουν τρεις μήνες. Η UniCredit, πάντως, προσέφερε 13,20 ευρώ ανά μετοχή, δηλαδή το μεγαλύτερο τίμημα από οποιονδήποτε άλλο διεκδικητή. Ο Αντρέα Ορσέλ της Unicredit, γνωστός στα καθ' ημάς από τη συνεργασία με την Alpha Bank, φαίνεται ότι χειρίστηκε την υπόθεση με μεγάλη επιδεξιότητα για να φτάσει στον αιφνιδιασμό της γερμανικής κυβέρνησης. Ακόμη και πρωθυπουργός της Ιταλίας, Τζόρτζια Μελόνι, πληροφορήθηκε τις προθέσεις του -χωρίς βεβαίως να κάνει «διαρροή» στο Βερολίνο- μόλις τις τελευταίες ημέρες. Ο Ορσέλ, φαίνεται ότι αρέσκεται στις εξαγορές γερμανικών τραπεζών. Η UniCredit έχει αποκτήσει πριν από δύο δεκαετίες την Hypovereinsbank, σε μία συμφωνία όπου ο κ. Ορσέλ έδρασε ως επενδυτικός σύμβουλος.
Κινέζικο κινητό με 3.371 δολ.
Η κόντρα μεταξύ Apple και Huawei στην αγορά της Κίνας είναι γνωστή. Μία ημέρα μετά το λανσάρισμα του iPhone 16 από την Apple, η Huawei παρουσίασε και αυτή ένα νέο smartphone το οποίο… διπλώνεται στα τρία και φέρει το όνομα Mate XT. Οι προπαραγγελίες του τηλεφώνου άρχισαν το περασμένο Σάββατο στην Κίνα, έχοντας, ήδη, φθάσει στα 3,5 εκατ. συσκευές, ενώ οι πωλήσεις στα καταστήματα θα αρχίσουν στις 20 Σεπτεμβρίου. Αυτή είναι η ίδια ημέρα που η νέα σειρά iPhone 16 της Apple αναμένεται να κυκλοφορήσει στα καταστήματα της Κίνας. Η κινεζική εταιρεία, που βρίσκεται σε καθεστώς κυρώσεων από τις ΗΠΑ λόγω των σχέσεών της με το Πεκίνο, μπορεί να δείχνει ότι θέλει να «χτυπήσει» την Apple, όμως προκαλεί πολλές απορίες η τιμολόγηση του Mate XT, που είναι έως και 180% (!) ακριβότερο από το πιο ακριβό i-Phone 16. Η τιμή για το iPhone 16 ξεκινά από τα 799 δολάρια, ενώ για το iPhone 16 Pro Max από τα 1.199 δολάρια. Το μοντέλο της Huawei ξεκινά από τα 2.809 δολάρια και φθάνει έως και τα 3.371 δολάρια. Και όλα αυτά, ενώ η Huawei χρησιμοποιεί επεξεργαστές που βρίσκονται κάμποσες γενιές πίσω από τον νεότερο της Apple, ενώ αντιμετωπίζει περιορισμούς, λόγω των κυρώσεων, στις λειτουργίες του Android.
-- Ακόμη και αν εντυπωσιαστεί κάποιος από το τριπλό κινητό, μάλλον είναι απείρως προτιμότερο στην ίδια τιμή να πάρει... δύο i-Phone 16 και να του μείνουν ρέστα.
Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης παρέχονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη της ιστοσελίδας για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.