ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φωτο: BusinessDaily.gr

Ο δρόμος της κρίσης, η ηρεμία στις κατασκευές και η «ένεση» στην Avramar

Η Eurobank και η «πληγωμένη» οδός Σταδίου, ο κατασκευαστικός κλάδος περνά από τις κόντρες στην ηρεμία, τα 20 εκατ. που θα κρατήσουν στη ζωή την Avramar, το καμπανάκι για τη διαφθορά και το πλήγμα των Χούθι στη Ρεβυθούσα.

Την άνιση και αμήχανη όψη της οδού Σταδίου -«του δρόμου της κρίσης» όπως τον χαρακτήρισε- υπογράμμισε ο διευθύνων σύμβουλος της Eurobank, Φωκίων Καραβίας, στο περιθώριο εκδήλωσης για την παρουσίαση του νέου κτηρίου διοίκησης της τράπεζας που βρίσκεται στην οδό Σταδίου, ακριβώς απέναντι από την Παλαιά Βουλή και δίπλα στο κεντρικό κτήριο της Τράπεζας της Ελλάδος. «Η Σταδίου είναι ο δρόμος της κρίσης θα έλεγα και έχει έντονα τα σημάδια της οικονομικής κρίσης που βιώσαμε την προηγούμενη δεκαετία. Επομένως, η επαναφορά της Σταδίου σε ένα αισθητικό αποτέλεσμα το οποίο αρμόζει στην Αθήνα είναι υποχρέωση όλων μας και πιστεύω πως η Eurobank συμβάλλει σε αυτή την κατεύθυνση. Θα συμβάλουμε και με το άλλο κτίριο που έχουμε αγοράσει απέναντι, Κολοκοτρώνη και Σταδίου, που είναι το πρώτο τσιμεντένιο κτίριο της Αθήνας, το οποίο επίσης θα αναδείξουμε», σημείωσε ο κ. Καραβίας.

-- Με τη φράση «τα σημάδια της οικονομικής κρίσης», ο κ. Καραβίας προφανώς αναφέρεται στο κτήριο του αρχιτέκτονα Έρνστ Τσίλερ όπου στεγαζόταν ο κινηματογράφος Αττικόν, κτήριο το οποίο κάψαμε την αμέριμνη εποχή της αντιμνημονιακής επανάστασης. Το κτήριο, που από το Φεβρουάριο του 2012 παραμένει μετά τις καταστροφές χωρίς σκεπή, παραπέμπει σε… βομβαρδισμένο τοπίο και σίγουρα όχι στην πρωτεύουσα μιας χώρας ου βρίσκεται σε τροχιά οικονομικής ανάπτυξης, με την αγορά ακινήτων σε άνθηση. Και είναι πραγματικό κατόρθωμα της κυβέρνησης αλλά και του δήμου Αθηναίων που το κτήριο παραμένει σε κατάσταση… βομβαρδισμού δώδεκα χρόνια μετά την καταστροφή του.

-- Και δεν είναι μόνον το Αττικόν. Στη γωνία των οδών Σταδίου και Αμερικής βρίσκεται ένα ακόμα καταπληκτικό νεοκλασικό κτήριο σε πλήρη εγκατάλειψη, το κτήριο των πάλαι ποτέ Βασιλικών στάβλων. Στην οδό Σταδίου, επίσης, βρίσκεται ένα ακόμα υπέροχο, πλην ταλαιπωρημένο κτήριο: το Αρσάκειο Μέγαρο.

-- Πρέπει να αποτελεί πανευρωπαϊκή πρωτοτυπία σε ένα τόσο κεντρικό σημείο μιας μεγάλης πρωτεύουσας να χάσκουν καμένα ή να είναι παρατημένα στην τύχη τους τόσο εμβληματικά κτήρια εδώ και δεκαετίες.


Η Eurobank «κοιτάζει» προς την Ινδία

Και μιας ο λόγος για τη Eurobank να πούμε ότι στα υψηλά επίπεδα των 500 εκατ. ευρώ διαμορφώνονται τα κέρδη της τράπεζας από τις δραστηριότητες του εξωτερικού. Η Eurobank, που διαθέτει την πιο ισχυρή διεθνή παρουσία μεταξύ των εγχώριων τραπεζών, σχεδιάζει να αναπτύξει την παρουσία της και πέρα από την Ευρώπη, κοιτώντας Ινδία αλλά και αραβικές χώρες.Στο πλαίσιο αυτό ο Group Chief Οperating Οfficer (COO) και επικεφαλής των Διεθνών Δραστηριοτήτων της Eurobank Holdings, Σταύρος Ιωάννου, έχει πολλά ταξίδια τα επόμενο διάστημα. Σε ό,τι αφορά την κερδοφορία, οι θυγατρικές του ομίλου σε Βουλγαρία, Σερβία και Λουξεμβούργο ενίσχυσαν με περίπου 400 εκατ. ευρώ τα κέρδη της τράπεζας, ενώ η Κύπρος έφερε περίπου 130 εκατ. ευρώ.

-- Η Κύπρος, με το αγγλικό νομικό πλαίσιο, πρόκειται να αποτελέσει και το «κλειδί» για την ανάπτυξη της παρουσίας της Eurobank στην Ινδία, σύμφωνα με στελέχη της τράπεζας, που ήδη έχουν αρχίσει τις πρώτες επαφές για συμφωνίες αρκετών εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ για να «δοκιμάσουν τα νερά».


Ηρεμία στις κατασκευές

Φαίνεται πως το άνοιγμα των προσφορών για τον ΒΟΑΚ έχει φέρει έναν άνεμο ηρεμίας στον κατασκευαστικό κλάδο. Το ξεκαθάρισμα του τοπίου για τα μεγάλα έργα της επόμενης δεκαετίας ανοίγει πια τα παράθυρα συνεργασιών μεταξύ των μεγάλων ομίλων σε επόμενο στάδιο. Αυτό που δεν επετεύχθη με τις φημολογούμενες παρεμβάσεις του Μεγάρου Μαξίμου, το δρομολογούν οι ίδιες οι εξελίξεις. Ήταν εξάλλου λογικό κάθε όμιλος να θέλει να διεκδικήσει το πάνω χέρι στις εξελίξεις, ώστε να βάλει και τους όρους σε ενδεχόμενο «φλερτ» ανταγωνιστών.

-- Βεβαίως, τις επόμενες ημέρες αναμένεται το Πρακτικό που θα αποτυπώσει κιόλας το αποτέλεσμα της αποσφράγισης των οικονομικών προσφορών για το έργο των 1,8 δισ. ευρώ, από τα Χανιά ως το Ηράκλειο. Οι πληροφορίες θέλουν την ΤΕΡΝΑ να έχει δώσει την καλύτερη προσφορά με τη συμβολή του Δημοσίου στα 693 εκατ. ευρώ και 64,62% επιδότηση διοδίων. Όμως αυτό θα πρέπει να επισφραγιστεί από τον έλεγχο της επιτροπής του διαγωνισμού επί των φακέλων, που περιλαμβάνουν και το χρηματοδοτικό κομμάτι.

-- Δεδομένου ότι το πλαίσιο των διαγωνισμών για παραχωρήσεις είναι αρκετά δομημένο, μέχρι στιγμής τουλάχιστον δεν διαφαίνεται αιτία να βγουν τα σπαθιά των προσφυγών από τα θηκάρια. Κυριακή κοντή γιορτή


Ένεση 20 εκατ. στην Avramar

Έχουν καμφθεί, σύμφωνα με πληροφορίες, οι αντιρρήσεις των  δύο εκ των τεσσάρων συστημικών τραπεζών που είναι πιστωτές της Avramar και τις επόμενες ημέρες θα εκταμιευτεί η ένεση ρευστότητας των 20 εκατ. ευρώ που ζητεί η διοίκηση της εταιρείας από το τέλος του καλοκαιριού του 2023. Η χρηματοδότηση αυτή είναι απαραίτητη για την ομαλή λειτουργία της εταιρείας ιχθυοκαλλιεργειών, η οποία  ήδη έχει δημιουργήσει υψηλές οφειλές προς τους προμηθευτές της. Στους πέντε μήνες που έχουν μεσολαβήσει από το αίτημα της εταιρείας όλοι οι χρηματοοικονομικοί δείκτες έχουν χειροτερεύσει, κάτι που παραδέχεται η διοίκηση στην ετήσια έκθεση για το 2022 που συντάχθηκε πρόσφατα για αυτό και αναφέρει πως επείγει εκτός από τη νέα δανειοδότηση και η αναχρηματοδότηση του συνολικού δανεισμού. Υπενθυμίζεται πως με την εκταμίευση των 20 εκατ. ευρώ οι πιστώτριες τράπεζες θα ενεχυριάσουν όλες τις μετοχές της εταιρείας και  θα μπορέσουν να εκκινήσουν τη διαδικασία πώλησης μέσω της Deloitte, καθώς οι βασικοί μέτοχοι της Avramar (Mubadala Fund και Αmerra) έχουν σηκώσει λευκή πετσέτα.


Ο δύσκολος στόχος του Σταϊκούρα

Μία ενδιαφέρουσα άσκηση ετοιμάζεται να τρέξει για πρώτη φορά το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στους παραχωρημένους αυτοκινητόδρομους της χώρας. Ο στόχος της οδικής ασφάλειας, μετά το δυστύχημα των Τεμπών, έχει σκαρφαλώσει στην κορυφή των προτεραιοτήτων, αλλά μόνο εύκολος δεν είναι: Μείωση των θυμάτων κατά 30% ως το 2025 και κατά 50% ως το 2030, δηλαδή σε έξι χρόνια, όταν χρειάστηκε μία δεκαπενταετία (2001-2016) για να μειωθούν κατά 58%. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας έχει δρομολογήσει τις διαδικασίες για να μετρηθεί η «αξία» των παραχωρήσεων στη διαφύλαξη της ανθρώπινης ζωής, ξεκινώντας από το Πάτρα – Πύργος. Είναι χαρακτηριστικό ότι μετά τα έργα οδικής ασφάλειας στον εν λόγω άξονα από τα 12 θανατηφόρα δυστυχήματα κατ’ έτος, έγινε μόνο ένα κι αυτό με παραβίαση του ΚΟΚ. Ενδεικτικό βέβαια του εθνικού μας παραλογισμού είναι το γεγονός ότι τα έργα αυτά συνάντησαν έντονες διαμαρτυρίες και αντιστάσεις από κατοίκους και φορείς, γιατί έφεραν καθυστερήσεις στις τοπικές μετακινήσεις. Οι οδηγοί Ι.Χ., φορτηγών, αγροτικών οχημάτων, δίτροχων, που πετάγονταν σε κάθε στροφή, αναγκάστηκαν να μειώσουν ταχύτητα σε έναν δρόμο που όλοι χαρακτηρίζουν καρμανιόλα…

-- Ήδη οι υπηρεσίες του ΥΠΟΜΕ έχουν ζητήσει από την Τροχαία στοιχεία ατυχημάτων πριν και μετά τις εθνικές οδούς, καθώς και στοιχεία των παραχωρησιούχων, ώστε να εξαχθούν σημαντικά συμπεράσματα.


Αποχώρηση Αν. Σακελλαρίου από Chief Transformation Officer

Την αποχώρηση της Αναστασίας Σακελλαρίου από τη θέση της Chief Transformation Officer και του μέλους της Εκτελεστικής Επιτροπής της Alpha Bank, ανακοίνωσε η τράπεζα. Όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση: «Μετά την ολοκλήρωση του βασικού μετασχηματισμού της Alpha Bank, η Αναστασία Σακελλαρίου ανακοίνωσε την απόφασή της να αποχωρήσει από τη θέση της Chief Transformation Officer και του μέλους της Εκτελεστικής Επιτροπής της Τράπεζας, με ισχύ από την 1η Φεβρουαρίου 2024. Η κυρία Σακελλαρίου θα διατηρήσει συμβουλευτικό ρόλο σε θέματα μετασχηματισμού για να διασφαλίσει τη συνέχεια και την καθοδήγηση των αρμόδιων ομάδων της Τράπεζας. Θα συνεχίσει επίσης να συμμετέχει στα Διοικητικά Συμβούλια της Alpha Bank Romania και της Alpha Bank Cyprus». Στην ανακοίνωση σημείωνεται επίσης ότι «η κυρία Σακελλαρίου διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στην προώθηση του μετασχηματισμού της Τράπεζας, καθοδηγώντας και ολοκληρώνοντας με επιτυχία περισσότερα από 100 έργα που βελτίωσαν σημαντικά τη λειτουργική αποτελεσματικότητα και τις ψηφιακές δυνατότητες του οργανισμού και συνέβαλαν στην υιοθέτηση ενός σύγχρονου, πελατοκεντρικού μοντέλου τραπεζικών εργασιών και παροχής υπηρεσιών».


Επιχειρείν και διαφθορά

Ένα ακόμα καμπανάκι χτύπησε για την διαφθοράς στη Ελλάδα, αυτή τη φορά από τη Διεθνή Διαφάνεια. Όπως φαίνεται από τη βαθμολογία που έλαβε η χώρα μας από τη Διεθνή Διαφάνεια (Δείκτης Αντίληψης Διαφθοράς για το 2023), η Ελλάδα, αντί να σημειώσει κάποια πρόοδο, έχασε τρεις μονάδες από τη βαθμολογία της, που υποχώρησε στο 49 με άριστα το 100, με αποτέλεσμα να πέσουμε από την 51η στην 59η θέση της διεθνούς κατάταξης. Αυτή η μείωση της βαθμολογίας της Ελλάδας ήταν συνέπεια τριών, κυρίως, παραγόντων: του σκανδάλου των υποκλοπών, των επιθέσεων στην ελευθερία του Τύπου και της μειωμένης δικαστικής ανεξαρτησίας, που συνέβαλαν στην πιο απότομη υποχώρηση του κράτους δικαίου στην Ε.Ε., όπως αναφέρει η Διεθνής Διαφάνεια. Θυμίζουμε ότι αυτές οι βαθμολογίες δεν έχουν μόνο θεωρητική αξία: ο δείκτης της Transparency International είναι ο μοναδικός που χρησιμοποιείται ως σημείο αναφοράς για τη διαφθορά από όλους τους διεθνείς οργανισμούς και ιδιωτικούς φορείς στις αναλύσεις τους για τις εθνικές οικονομίες. Και οι ξένες επιχειρήσεις το σκέφτονται δύο φορές να κάνουν επενδύσεις σε χώρες που κατατάσσονται ανάμεσα στις πιο διεφθαρμένες…

-- Πολύ χαρακτηριστικό για τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε στην Ελλάδα την πάλη με τη διαφθορά είναι αυτό που σημειώνει η Διεθνής Διαφάνεια σχετικά με την πολυδιαφημισμένη ίδρυση της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας. Όπως λέει, η Ελλάδα έκανε μια πολλά υποσχόμενη κίνηση ιδρύοντας την Εθνική Αρχή Διαφάνειας το 2019, όμως τα μέλη της διοίκησής της επιλέγονται από την κυβέρνηση. Η θέση του Διοικητή είναι κενή για περισσότερο από ενάμιση χρόνο, ενώ μέλη του Συμβουλίου Διοίκησης παραιτήθηκαν πρόσφατα εν μέσω καταγγελιών για σκάνδαλο. Τόσο καλά…


Πλήγμα Χούθι στη... Ρεβυθούσα

«Θύμα» των ανταρτών Χούθι έπεσαν και οι εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στην Ελλάδα, μετά τα ανάλογα προβλήματα που είχαν η Ιταλία και η Ισπανία. Το πρόβλημα είναι ότι οι ευρωπαϊκές αγορές εφοδιάζονται με μεγάλες ποσότητες LNG από το Κατάρ και το τελευταίο διάστημα είναι συνεχείς οι ακυρώσεις δρομολογίων πλοίων μεταφοράς LNG που διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα για να διασχίσουν το Σουέζ και βρίσκονται διαρκώς υπό την απειλή των πυραύλων και των drones που εκτοξεύουν οι υποστηριζόμενοι από το Ιράν αντάρτες της Υεμένης. Σύμφωνα με πληροφορίες, όχι ένα ή δύο, αλλά τρία δρομολόγια που ήταν προγραμματισμένα να καταλήξουν στη Ρεβυθούσα από το Κατάρ έχουν ακυρωθεί. Αν δεν βρεθεί ένας τρόπος να σταματήσουν οι επιθέσεις των Χούθι, το πρόβλημα για την Ελλάδα θα είναι σοβαρό, όχι μόνο γιατί λαμβάνει για δική της κατανάλωση το LNG από το Κατάρ, αλλά και γιατί ο εφοδιασμός από το Κατάρ έχει κεντρική θέση στο σχέδιο μετεξέλιξης της Ελλάδας σε κόμβο διακίνησης φυσικού αερίου σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες.


Ο νέος ΑΓΕΕΘΑ και οι εξοπλισμοί

Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της αμυντικής βιομηχανίας βρέθηκε χθες η ετήσια εκδήλωση και κοπή της πίτας που έκανε ο Σύνδεσμος Ελλήνων Κατασκευαστών Αμυντικού Υλικού (ΣΕΚΠΥ), παρουσία εκπροσώπων της κυβέρνησης, επιχειρηματιών και του Αμερικανού πρεσβευτή στην Ελλάδα, Τζορτζ Τσούνη. Πρόσθετο ενδιαφέρον έδωσε στην εκδήλωση το γεγονός ότι ήταν και η πρώτη επίσημη παρουσία του νέου Αρχηγού ΓΕΕΘΑ, Στρατηγού Δημ. Χούπη και των άλλων αρχηγών των επιτελείων. Ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ απηύθυνε χαιρετισμό και δεν μπορούσε να μην αναφερθεί στη μεγάλη ενίσχυση των Ενόπλων Δυνάμεων με τα τελευταία εξοπλιστικά προγράμματα που ανακοινώθηκαν πρόσφατα, καθώς, όπως σημείωσε, αυτά μπορούν να αποτελέσουν μια μοναδική ευκαιρία για την ελληνική αμυντική βιομηχανία, προκειμένου να συμμετέχει σε αυτά, καθώς, όπως τόνισε, οι Έλληνες παραγωγοί αμυντικών συστημάτων αποτελούν σημείο αναφοράς διεθνώς. Η παρουσία και τα λόγια του ΑΓΕΕΘΑ ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντικά, καθώς η αμυντική βιομηχανία της χώρας έχει περάσει τη δύσκολη περίοδο της κρίσης και τώρα μπορεί επιτέλους να περάσει μπροστά, μετατρέποντας την Ελλάδα από απλό αγοραστή οπλικών συστημάτων, σε συμπαραγωγό.


Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης παρέχονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη της ιστοσελίδας για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Η μελαγχολία στη Γενεύη, η αναβάθμιση της Πειραιώς από Citi και η κλαδική της ΟΤΟΕ

Η απουσία των βαθύπλουτων Ρώσων από το Watches and Wonders, η εντυπωσιακή αλλαγή εκτιμήσεων της Citi για Πειραιώς, η συγκρατημένη αισιοδοξία Φ. Καραβία για Ελλάδα, οι αυξήσεις των τραπεζοϋπαλλήλών και οι εργολάβοι που έγιναν θύματα... της επιτυχίας τους.
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Το ιστορικό call της Eurobank, τα μικροδάνεια από Viva και η έρευνα στις κατασκευές

Τι είπε για την Ουκρανία και το μέρισμα ο Φ. Καραβίας, το project «μικροδάνεια σε εμπόρους» του Χ. Καρώνη, το 12ωρο της Επ. Ανταγωνισμού σε κατασκευαστικές και το soft landing του πληθωρισμού.
Karavias-Fokion-Eurobank
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Τι ψάχνει ο Καραβίας στο Ντουμπάι, η Κεραμέως και απογευματινά χειρουργεία

Η Eurobank στήνει γέφυρες μεταξύ Ευρώπης και Εμιράτων, η Ν. Κεραμέως καταργεί έναν αναχρονιστικό περιορισμό, η κυβέρνηση ξοδεύει κεφάλαια του Ταμείου Ανάκαμψης για χειρουργεία και δικαστικά εμπόδια στο λιμάνι Βόλου.
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Μέτρα για το ΧΑ, η δύσκολη σύνοδος, το story της Eurobank και το Demetra

Το νομοσχέδιο Χατζηδάκη για το ΧΑ και οι προτάσεις Κοντόπουλου, η ευρωπαϊκή Βαβέλ, το story υψηλών αποδόσεων της Eurobank, η νάρκη για το δολάριο, η Motor Oil και η πυρκαγιά και οι προβλέψεις Βακάκη.
karavias fokion, eurobank
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Ασφάλεια αλά Γκρέκα, τα καμπανάκια Καραβία, το λιμάνι της Ραφήνας και οι ΑΠΕ

Αστυνομία που δεν παίρνει αποτυπώματα, ποιους κινδύνους «βλέπει» ο Φ. Καραβίας, το ΤΑΙΠΕΔ κάνει ένα βήμα πίσω για το λιμάνι της Ραφήνας, οι ιδεοληψίες για τις ΑΠΕ και τα πρόστιμα για τα data.
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Υπουργός με ξηλωμένο πουλόβερ, τα φώτα στον ΟΤΕ και νέα παράταση για ΒΟΑΚ

Ο Τ. Θεοδωρικάκος και το πλαφόν στα κέρδη που «τρίζει», οι υπερωρίες των ανώτερων στελεχών του ΟΤΕ, οι συνεχείς παρατάσεις για τον ΒΟΑΚ, πώς «ξεκόλλησαν» τα έργα της ΑΚΤΩΡ και το ψηφιακό Κτηματολόγιο.