Ισχυρά μεγέθη κατέγραψε το πρώτο εξάμηνο του 2023 η Attica Group καθώς ο κύκλος εργασιών και και στους δύο γεωγραφικούς τομείς που δραστηριοποιείται o Όμιλος, ήτοι στην ελληνική ακτοπλοΐα και στους διεθνείς πλόες ενισχύθηκε σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό εξάμηνο.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει ο όμιλος στην ανακοίνωση των οικονομικών του αποτελεσμάτων, το α΄ εξάμηνο 2023, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, ο κύκλος εργασιών του ομίλου αυξήθηκε κατά 21% φτάνοντας τα 244,26 εκατ. ευρώ από 201,45 εκατ. ευρώ με αύξηση κατά 18% των δρομολογίων των πλοίων και αυξημένης πληροτήτας - βοηθούμενη και από την απόφαση της Πολιτείας για άρση του μειωμένου πρωτοκόλλου μεταφοράς επιβατών (λόγω Covid 19) στα πλοία από τα μέσα Μαρτίου 2022.
Τα ενοποιημένα μικτά κέρδη προ Φόρων, Χρηματοδοτικών, Επενδυτικών Αποτελεσμάτων και Αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 47,49 εκατ. ευρώ (ζημιές 9,61 εκατ. ευρώ στο α΄ εξάμηνο 2022) και τα ενοποιημένα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 3,25 εκατ. ευρώ (ζημίες 30,54 εκατ. ευρώ το α΄ εξάμηνο 2022).
Τα λειτουργικά έξοδα του Ομίλου το α΄ εξάμηνο 2023 επηρεάστηκαν από την αύξηση του κόστους πληρωμάτων, την αύξηση του κόστους συντηρήσεων και επισκευών των πλοίων και τη μείωση των τιμών των καυσίμων, με αποτέλεσμα να ανέλθουν σε 190,6 εκατ. ευρώ από 211,91 εκατ. ευρώ το α΄ εξάμηνο 2022. Η αύξηση του κύκλου εργασιών σε συνδυασμό με τη μείωση των λειτουργικών εξόδων την ίδια περίοδο, είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση του μικτού κέρδους, καθώς και των ενοποιημένων κερδών προ Φόρων, Χρηματοδοτικών, Επενδυτικών Αποτελεσμάτων και Αποσβέσεων (EBITDA).
Το σύνολο των Ιδίων Κεφαλαίων του Ομίλου διαμορφώθηκε σε 362,51 εκατ. ευρώ από 357,75 εκατ. ευρώ στις 31.12.2022.
Αγορές και μεταφορικό έργο
Η Attica Group δρομολογεί 34 πλοία τα οποία δραστηριοποιούνται με τα εμπορικά σήματα «Superfast Ferries», «Blue Star Ferries» και «Hellenic Seaways». Από τα πλοία αυτά, τα 20 είναι συμβατικά επιβατηγά - οχηματαγωγά, τα 12 είναι ταχύπλοα και 2 πλοία είναι φορτηγά – οχηματαγωγά.
Τα πλοία του Ομίλου πραγματοποίησαν δρομολόγια στην Ελλάδα (Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, Κρήτη, Β.Α. Αιγαίο, Σαρωνικό και Σποράδες) και στη Διεθνη γραμμή Ελλάδας - Ιταλίας (Ανκόνα, Μπάρι, Βενετία).
Το μεταφορικό έργο του Ομίλου το α΄ εξάμηνο του 2023 ανήλθε σε 2,4 εκατ. επιβάτες (2,1 εκατ. επιβάτες το α΄ εξάμηνο του 2022), 365 χιλ. Ι.Χ. οχήματα (352 χιλ. Ι.Χ. οχήματα το α΄ εξάμηνο του 2022) και 209 χιλ. φορτηγά οχήματα (208 χιλ. φορτηγά οχήματα το α΄ εξάμηνο του 2022). Τα δρομολόγια των πλοίων για το α΄ εξάμηνο 2023 ανήλθαν σε 7.968 (6.760 το α΄ εξάμηνο του 2022).
Στις γραμμές της Αδριατικής και της Κρήτης τα πλοία του Ομίλου λειτουργούν κοινοπρακτικά με πλοία της ΑΝΕΚ LINES.
Επενδύσεις-Καινοτομία
Ο όμιλος συνεχίζει το εκτεταμένο επενδυτικό του πρόγραμμα (συνολικού ύψους άνω των 100 εκατ.) για την ενεργειακή και περιβαλλοντική αναβάθμιση του στόλου καθώς και την εξοικονόμηση κόστους καυσίμων και περαιτέρω ψηφιοποίησης των εργασιών του ομίλου με τις συνολικές επενδυτικές ταμειακές εκροές για το α΄ εξάμηνο 2023 να ανέρχονται σε 28 εκατ. ευρώ. Στο πλαίσιο των ανωτέρω επενδύσεων ολοκληρώθηκε η τοποθέτηση πλυντρίδων καυσαερίων (scrubbers) στα πλοία Superfast I (Μάιος 2023) και Superfast II (Ιούλιος 2023)
Εξέλιξη εργασιών ομίλου
Από τα στοιχεία Ιουλίου – Αυγούστου 2023, προκύπτει ότι ο όμιλος αύξησε κατά 2,6% τον κύκλο εργασιών σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Για ολόκληρη τη χρήση 2023 αναμένεται αύξηση του κύκλου εργασιών και του οικονομικού αποτελέσματος του ομίλου σε σχέση με τη χρήση 2022. Σε κάθε περίπτωση, οι βασικοί παράγοντες που θα προσδιορίσουν περαιτέρω τις οικονομικές επιδόσεις του ομίλου είναι εξωγενείς και αφορούν κυρίως την πορεία της μεταφορικής κίνησης και την εξέλιξη των διεθνών τιμών των καυσίμων, οι οποίες παρουσιάζουν ιδιαίτερα αυξητικές τάσεις την τελευταία περίοδο.
Η διοίκηση του ομίλου εργάζεται καθημερινά για τη βέλτιστη διαχείριση των δρομολογίων των πλοίων και
γενικότερα την ενίσχυση του μεταφορικού έργου, παράλληλα συνεχίζει το επενδυτικό πρόγραμμα του Ομίλου και ενισχύει περαιτέρω την κεφαλαιακή του διάρθρωση και ρευστότητα.