Το πράσινο φως για την εκκίνηση του έργου 700 εκατ. ευρώ που αφορά στην επέκταση του Ελευθέριος Βενιζέλος, άναψε, σύμφωνα με πληροφορίες, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Η έγκριση του master plan για την επέκταση του Διεθνούς Αεροδρομίου της Αθήνας, «Ελ. Βενιζέλος», αναμενόταν από την ΥΠΑ από τα τέλη Δεκεμβρίου και πλέον φέρνει τις επενδύσεις στα αεροδρόμια της χώρας στην πρώτη γραμμή, σε συνδυασμό με τις εργασίες στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που εκτελεί η Fraport Greece αλλά και το αεροδρόμιο στο Καστέλι που έχει μπει πλέον και αυτό σε τροχιά υλοποίησης.
Με την έγκριση, ουσιαστικά πατήθηκε το κουμπί έναρξης για να προχωρήσει μια επένδυση σταθμός, στην οποία αναμένεται να υπάρξει τεράστιο ενδιαφέρον από ξένους και εγχώριους κατασκευαστικούς ομίλους, ενώ η συμβολή του έργου στον κατασκευαστικό κλάδο θα είναι σημαντική.
Η επέκταση του ΔΑΑ, κρίνεται απαραίτητη καθώς το αεροδρόμιο την τελευταία πενταετία τουλάχιστον κάνει συνεχή ρεκόρ επιβατικής κίνησης κυρίως με πτήσεις εξωτερικού, χάρη στην εντυπωσιακή ανοδική πορεία του τουρισμού. Το 2019 το Αεροδρόμιο της Αθήνας υποδέχθηκε 25,5 εκατ. επιβάτες.
Με βάση τις ανάγκες, μεταξύ άλλων δρομολογείται η επέκταση του βόρειου τμήματος του υφιστάμενου τερματικού σταθμού (terminal) του αεροδρομίου, με στόχο μέσα στην ερχόμενη τετραετία η ετήσια δυναμικότητα του «Ελευθέριος Βενιζέλος» να αυξηθεί σε περίπου 33 εκατομμύρια επιβάτες, από 26 εκατομμύρια που είναι σήμερα.
Η επέκταση του υπάρχοντος terminal, με εκτιμώμενο κόστος περίπου 500 εκατ. ευρώ, θα αποτελέσει τη μεγαλύτερη επένδυση της εταιρείας του ΔΑΑ από τον Μάρτιο του 2001, δηλαδή από την πρώτη ημέρα λειτουργίας του αεροδρομίου της Αθήνας.
Το έργο για την αύξηση της χωρητικότητας του κεντρικού αεροσταθμού θα είναι πολύ μεγαλύτερο σε σχέση με εκείνο που ολοκληρώθηκε πριν από λίγους μήνες και αφορούσε την επέκταση της νότιας πλευράς του – κατά περίπου 16.000 τ.μ. – το οποίο κόστισε περίπου 18 εκατ. ευρώ (χωρίς τον ΦΠΑ).
Στο master plan προβλέπεται η προσθήκη κατ΄ επέκταση τμήματος του υπάρχοντος κτιρίου του δορυφορικού αεροσταθμού, τροποποίηση του χωροταξικού σχεδίου για την κατασκευή νέας πίστας στάθμευσης αεροσκαφών βορείως του τροχοδρόμου Υ2, νέας πίστας Γενικής Αεροπορίας και νέου κτιρίου για την υποστήριξη της επίγειας εξυπηρέτησης.
Επίσης περιλαμβάνεται η μελέτη για την κατασκευή νέου χώρου αναμονής ταξί στα βορειοδυτικά του εμπορικού πάρκου, ενώ ο νέος αεροσταθμός θα περιλαμβάνει νέες πύλες εφοδιασμένες με γέφυρες επιβίβασης-αποβίβασης, θέσεις στάθμευση αεροσκαφών, νέους χώρους VIP και lounge, εμπορικά καταστήματα και χώρους εστίασης κ.α. Με τα έργα θα προστεθούν περίπου 100.000τμ. Στόχος είναι μέχρι το 2023 ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών να μπορεί να διακινήσει 30 εκατ. επιβάτες, με σκοπό να φτάσει τους 50 εκατ. επιβάτες μέχρι το 2040.
Πλέον υπολείπονται, η μελέτη και περιβαλλοντική αδειοδότηση, ενώ θα ακολουθήσει αρχιτεκτονικός διαγωνισμός, για τον σχεδιασμό και το ύφος του νέου κτιριακού. Τέλος θα ακολουθήσει ο διεθνής διαγωνισμός για το κυρίως έργο.
Ο ΔΑΑ έχει εξαιρετικές προοπτικές ανάπτυξης, οι οποίες φαίνονται και από τα οικονομικά αποτελέσματα του. Τα λειτουργικά έσοδα της εταιρείας αυξήθηκαν κατά περίπου 40 εκατομμύρια ευρώ το 2018 σε σχέση με το 2017 και ανήλθαν σε 495,5 εκατομμύρια ευρώ. Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν το 2018 κατά 41 εκατομμύρια ευρώ σε σύγκριση με το 2017 και διαμορφώθηκαν σε 325,5 εκατομμύρια ευρώ. Τα κέρδη μετά από φόρους αυξήθηκαν κατά 31 εκατομμύρια ευρώ το 2018, σε 171 εκατομμύρια ευρώ, έναντι 140 εκατομμυρίων ευρώ το 2017.