Μεσαίου μεγέθους αλυσίδα αναζητά για εξαγορά στο κυπριακό λιανεμπόριο ο όμιλος Σκλαβενίτη. Ο μεγαλύτερος ελληνικός λιανεμπορικός όμιλος ήδη διαθέτει ισχυρή παρουσία στην κυπριακή αγορά –την «κληρονόμησε» από την εξαγορά του δικτύου του Μαρινόπουλου το 2016– μόνο που βρίσκεται στη δεύτερη θέση.
Πλέον –κατά τις υπάρχουσες πληροφορίες– αποφάσισε να γίνει ο πρωταγωνιστής και του λιανεμπορίου της Κύπρου. Γι΄ αυτό και βρίσκεται σε αναζήτηση αλυσίδας σούπερ μάρκετ προς εξαγορά. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην Κύπρο ο όμιλος Σκλαβενίτη διαθέτει 18 καταστήματα και ένα παρασκευαστήριο φαγητού και απασχολεί 1.300 εργαζομένους.
Η μεγαλύτερη αλυσίδα της Κύπρου είναι η ΑΛΦΑΜΕΓΑ που διαθέτει 19 καταστήματα και έχει πωλήσεις που ξεπερνούν τα 350 εκατ. ευρώ. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται ο ελληνικός όμιλος, ενώ στις πρώτες θέσεις, είναι όμως ασαφές σε ποια ακριβώς θέση, βρίσκεται και η Lidl με 20 καταστήματα στην κυπριακή αγορά.
Μεταξύ των εταιρειών που βρίσκονται στις πρώτες θέσεις είναι επίσης η εταιρεία του Χρ. Χατζηχριστοφή Αθηναινίτη, που με δύο υπεραγορές έχει πωλήσεις άνω των 140 εκατ. ευρώ, όπως και η C.A.C. Papantoniou trading, που διαθέτει 9 καταστήματα.
Στην ελληνική αγορά, οι πωλήσεις του ομίλου αναμένεται ότι θα υπερβούν φέτος σημαντικά τα 4 δισ. ευρώ. Ο όμιλος Σκλαβενίτη βρίσκεται στην κορυφή και η δεύτερη σε μέγεθος αλυσίδα της ελληνικής αγορά έχει μεγάλη απόσταση –ίσως και άνω του 1,5 δισ. ευρώ!
Παράλληλα, το τελευταίο διάστημα συνεχίζει τις εξαγορές μικρών τοπικών αλυσίδων (Λάρισα, Λακωνία κ.α.), προκειμένου να ενισχύσει το δίκτυο των καταστημάτων του σε περιοχές, στις οποίες η διοίκηση του εκτιμά ότι υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης.
Πάντως, πηγές της αγοράς επισημαίνουν ότι ο ανταγωνιστής που πλέον αναγνωρίζει –παρ΄ ότι η απόσταση των πωλήσεων μεταξύ τους είναι πολύ μεγάλη– είναι η Lidl. Και τούτο όχι διότι «απειλείται» από τις επιδόσεις του γερμανικού ομίλου, αλλά διότι η στρατηγική του ομίλου Σκλαβενίτη στο εξής συνίσταται στη διαμόρφωση ενός πλαισίου χαμηλών τιμών, έτσι ώστε να μπορεί να ανταγωνιστεί ακόμη και ένα discounter. Πρόκειται για δύσκολη, σύνθετη και φιλόδοξη προσπάθεια, η οποία σε ένα βαθμό δοκιμάστηκε και συνεχίζει να δοκιμάζεται με το «καλάθι του νοικοκυριού».