Το big bang στον κατασκευαστικό κλάδο, με έργα προς δημοπράτηση που ξεπερνούν τα 10 δισ. ευρώ χωρίς να συμπεριλαμβάνονται παραχωρήσεις ΣΔΙΤ, δημιουργεί ευκαιρίες για όλους, ακόμη και για τις εταιρείες με χαμηλό εργοληπτικό πτυχίο.
Αυτό θα σκέφτηκε ο μέχρι χθες «άνεργος» εργολάβος, Δημήτρης Κούτρας και απέκτησε συμμετοχή 29,31% στην εισηγμένη Δομική Κρήτης. Ειδικότερα, απέκτησε 4.654.906 μετοχές προς 0,90 ευρώ με την αξία της συναλλαγής να ανέρχεται στα 4,2 εκατ. ευρώ. Έτσι, η μετοχική σύνθεση της εισηγμένης διαμορφώνεται ως εξής: 39,3% η οικογένεια Συνατσάκη, 29,31% ο Δ. Κούτρας και 31,4% το επενδυτικό κοινό.
Η Δομική στο τέλος του 2022 είχε ανεκτέλεστο 34,5 εκατ. ευρώ, ενώ εντός του 2023 έχει προσθέσει στο χαρτοφυλάκιό της επιπλέον έργα 8 εκατ. ευρώ.
Στόχος των δύο βασικών μετόχων είναι να διευρυνθεί το ανεκτέλεστο της εταιρείας και να επεκταθεί γεωγραφικά. Οι προοπτικές είναι θετικές, αφού μόνο στην Κρήτη θα εκτελεστούν τα επόμενα χρόνια εμβληματικά έργα όπως ο ΒΟΑΚ, ή η ανάπλαση της αμερικανικής βάσης στις Γούρνες, όπου η Δομική, ακόμη και ως υπεργολάβος θα διεκδικήσει τη συμμετοχή της στηριζόμενη στον σύγχρονο εξοπλισμό της και στην τεχνική βάση που διαθέτει στο νησί.
Σύμφωνα με πληροφορίες, είναι νωρίς ακόμη για την κατάρτιση πλάνων κεφαλαιακής ενίσχυσης της εταιρείας, καθώς πλέον οι προκαταβολές από τις αναθέτουσες αρχές των έργων επιτρέπουν στις εταιρείες να ανταποκρίνονται στους οριοθετημένους ρυθμούς εκτέλεσης των έργων.
Γενικότερα, στο επιτελείο της εταιρείας υπάρχει διάχυτη αισιοδοξία για την επόμενη μέρα, γεγονός που αντικατοπτρίζεται και στην πορεία της μετοχής, η οποία έχει αφυπνιστεί και καταγράφει υψηλά έτους (1,35 ευρώ το χθεσινό κλείσιμο).
Η Δομική Κρήτης είναι μια μικρή κατασκευαστική εταιρεία που ιδρύθηκε στο Ηράκλειο της Κρήτης το 1985 από τον κ. Γιώργο Συνατσάκη. Διαθέτει εργοληπτικό πτυχίο 6ης τάξης και μαζί με τη θυγατρική της Δομική Βιομηχανική που κατέχει πτυχίο 4η τάξης δραστηριοποιείται μεταξύ άλλων σε οδικά, οικοδομικά, λιμενικά, περιβαλλοντικά υδραυλικά και ενεργειακά έργα.
Εκτός από τις κατασκευές δραστηριοποιείται στον ενεργειακό κλάδο με δύο μικρά ηλιακά πάρκα στην Ζάκαθο του νομού Λασιθίου, εγκατεστημένης ισχύος 80 KW έκαστο αλλά και στον τομέα του real estate.
Στη χρήση 2022 ο όμιλος εμφάνισε κύκλο εργασιών 12,28 εκατ. ευρώ αυξημένο κατά 11,5% σε σχέση με το 2021. Τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν στα 1,49 εκατ. ευρώ έναντι 1,6 εκατ. ευρώ το 2021.
Από τα 1,49 εκατ. ευρώ των κερδών προ φόρων, τα 1,29 προήλθαν από τον κατασκευαστικό κλάδο, ο κλάδος της ενέργειας παρουσίασε ζημιές 100.000 ευρώ, καθώς τα κόστη στην αρχή της λειτουργίας των πάρκων είναι μεγάλα, ενώ ο κλάδος ακινήτων συνεισέφερε στα αποτελέσματα προ φόρων με 293.000 ευρώ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία στις 31/12/2022, ο όμιλος είχε δανεισμό 6,03 εκατ. ευρώ, ταμείο 754.000 ευρώ, καθαρό δανεισμό 5,28 εκατ. ευρώ και ίδια κεφάλαια 11,12 εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται πως ο Δ. Κούτρας είχε ενδιαφερθεί για τη Δομική Κρήτης σε συνεργασία με την κυπριακή κατασκευαστική Wade Adams αλλά οι διαπραγματεύσεις «πάγωσαν» επειδή προέκυψε η πρόκληση της εξαγοράς της ΑΚΤΩΡ από τους δύο συνεταίρους, η οποία όπως δεν υλοποιήθηκε ποτέ, με αποτέλεσμα ο Δ. Κούτρας να επανέλθει μόνος του για τη Δομική Κρήτης.
Οι καλές σχέσεις με τον κ. Συνατσάκη και το due diligence που είχε ολοκληρωθεί επί Wade Adams είχαν ως αποτέλεσμα οι διαπραγματεύσεις να ολοκληρωθούν πολύ γρήγορα και ο Δ. Κούτρας να επανέλθει ενεργός στον κλάδο.
Ο 78χρονος Δημήτρης Κούτρας έχει συνδέσει το όνομά του με τα περισσότερα εμβληματικά έργα στην Ελλάδα. Από την Αττική Οδό μέχρι την Εγνατία και από το Μετρό μέχρι τα εξειδικευμένα αθλητικά έργα, όπως το ΟΑΚΑ.
Σε ηλικία μόλις 37 ετών «έτρεχε» την Άκτωρ του Γιώργου Μπόμπολα. Ήταν επικεφαλής του ομίλου Ελλάκτωρ μέχρι το 2018, όταν η οικογένεια Μπόμπολα απώλεσε τον μετοχικό έλεγχο από τα αδέρφια Καλλιτσάντση. Στη συνέχεια απέκτησε το 20% της Ιntrakat και εργάστηκε στην εταιρεία του ομίλου Κόκκαλη, έως ότου αυτή εξαγοραστεί από την τριανδρία Μπάκου, Καϋμενάκη, Εξάρχου το καλοκαίρι του 2022.
Όταν οι διαπραγματεύσεις με την Wade Adams για τη Δομική Κρήτης είχαν εισέλθει στο τελευταίο στάδιο είχε ακουστεί ότι στο σχήμα θα προστίθετο και άλλη μια μικρή ελληνική κατασκευαστική εταιρεία. Στο νέο καθεστώς, όμως, φαίνεται πως δεν υπάρχει ένας τέτοιος σχεδιασμός.