Ήταν Μάρτιος του 2015 όταν η Γ.Ε. Δημητρίου ανακοίνωνε την επιστροφή της ΙΖΟΛΑ στην ελληνική αγορά μετά το 1991 όπου είχε κλείσει το εργοστάσιο της. Η παραγωγή είχε ήδη ξεκινήσει στην Πολωνία και αφορούσε αρχικά συσκευές κουζίνας με στόχο να επεκταθεί και στις κατηγορίες της ψύξης και της πλύσης. Δυστυχώς τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετώπισε το επόμενο διάστημα η εταιρεία, η οποία βρήκε τελικά σανίδα σωτηρίας στον όμιλο Quest, δεν επέτρεψαν να γίνουν σημαντικά βήματα.
Το παραπάνω αναμένεται να αλλάξει και μάλιστα σύντομα. Όπως ανέφερε στο περιθώριο εκδήλωσης ο Γιώργος Δημητρίου, πρόεδρος της ομώνυμης εταιρείας, που βρίσκεται κάτω από την ομπρέλα του ομίλου Quest, το σήμα της ΙΖΟΛΑ θα επιστρέψει σύντομα. «Θα πατήσουμε το κουμπί της επανεκκίνησης στο τέλος του 2023», σημείωσε χαρακτηριστικά με στόχο την παρουσία στις τρεις βασικές κατηγορίες των λευκών συσκευών.
«Για περίπου πέντε χρόνια, όσο η εταιρεία μας είχε οικονομικά προβλήματα, το μόνο που μας ενδιέφερε ήταν να κρατήσουμε το σήμα της ΙΖΟΛΑ ζωντανό. Ήμασταν με λίγους κωδικούς που παράγαμε στην Πολωνία, σε κουζίνες, εστίες και φούρνους. Πλέον επανασχεδιάζουμε την επιστροφή η οποία θα είναι σε πλήρη γκάμα». Σύμφωνα με τον κ. Δημητρίου δεν είναι ξεκάθαρο πού θα γίνεται η παραγωγή της νέας σειράς, όμως σημείωσε ότι τα νέα προϊόντα θα είναι ανταγωνιστικά με αυτά της αγοράς σε λειτουργίες και τεχνολογίες.
Σύμφωνα με τον ίδιο, τα τελευταία χρόνια υπάρχει μία αναδιανομή της αγοράς στις λευκές συσκευές με αρκετές παραδοσιακές ευρωπαϊκές φίρμες που κινούνταν στην μεσαία κατηγορία να εξανεμίζονται δίνοντας την θέση τους κυρίως σε παίκτες από την Κορέα. Θεωρεί ότι η ΙΖΟΛΑ, η οποία έχει σήμερα περιορισμένη παρουσία τόσο σε δίκτυο όσο και σε αριθμό συσκευών και χαμηλά μονοψήφια ποσοστά στην αγορά της κουζίνας, μπορεί να κερδίσει το μερίδιο που της αναλογεί όταν τοποθετηθεί με την πλήρη γκάμα.
Στόχος για την Γ.Ε. Δημητρίου, η οποία είναι leader στην κατηγορία του κλιματισμού με το σήμα Toytomi, είναι και η δραστηριοποίηση στην αγορά των μικροσυσκευών, καθώς και η περαιτέρω αξιοποίηση του τρίτου σήματος που διαθέτει στο χαρτοφυλάκιο της, της Singer, που είναι ηγέτης στην αγορά των ραπτομηχανών, όμως έχει επεκτείνει την γκάμα της και σε άλλες συσκευές.
Με οδηγό την διείσδυση σε αγορές των Βαλκανίων και της Ανατολικής Ευρώπης όπου έχει παρουσία η Γ.Ε. Δημητρίου μέσω της Toyotomi, η διοίκηση στοχεύει να βγάλει το σήμα της ΙΖΟΛΑ και στις γειτονικές χώρες. «Στόχος μας είναι να βγούμε εκτός Ελλάδας με την ΙΖΟΛΑ. Δεν θεωρούμε ότι έχει κάτι παραπάνω ο Ιταλός, ή ο Πολωνός που πουλάει τα προϊόντα του εκτός συνόρων. Το μεγάλο ζητούμενο για όλους εμάς στην Ελλάδα, είναι το πως θα δημιουργήσεις εξωστρέφεια», σημείωσε.
Σήμερα, σε οικονομικό επίπεδο η συμμετοχή του σήματος ΙΖΟΛΑ είναι πολύ χαμηλή στα μεγέθη της Γ.Ε. Δημητρίου. Η εταιρεία με κύριο όπλο τα κλιματιστικά της Toytomi αναμένεται να εμφανίσει φέτος πωλήσεις ύψους 60 εκατ. ευρώ έναντι 32 εκατ. ευρώ που ήταν ο κύκλος εργασιών το 2022.