ΓΔ: 1403.87 -0.96% Τζίρος: 129.72 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:19:33 DATA
textiles-klostes-sevk
Πηγή Shutterstock

Άλμα 28% στις πωλήσεις ενδυμάτων στην Ελλάδα το πρώτο τρίμηνο

Η εσωτερική αγορά στήριξε τις ελληνικές επιχειρήσεις ενδυμάτων και κλωστοϋφαντουργίας, ενώ οι εξαγωγές υποχώρησαν κατά 7,8%. Διευρύνθηκε σημαντικά το έλλειμμα του ευρωπαϊκού ισοζυγίου στα είδη ένδυσης το 2022.

Μικτή είναι η εικόνα σε ό,τι αφορά την αγορά ένδυσης και κλωστοϋφαντουργίας στην χώρα μας, κατά το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, με τις εγχώριες λιανικές πωλήσεις να ενισχύονται σημαντικά συγκριτικά με πέρσι και το ισοζύγιο εισαγωγών κι εξαγωγών να επιδεινώνεται. Αναλυτικότερα, σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής & Έτοιμου Ενδύματος (ΣΕΠΕΕ), το πρώτο τρίμηνο του 2023 οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων στην εγχώρια αγορά κατέγραψαν αύξηση σε ποσοστό 28,1% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, διαμορφούμενες σε 642 εκατ ευρώ, από 501 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2022.

Στον αντίποδα, οι εξαγωγές συνολικά της αλυσίδας ένδυσης - κλωστοϋφαντουργίας υποχώρησαν κατά 7,8% το υπό εξέταση διάστημα, διαμορφούμενες σε 588 εκατ ευρώ από 638 εκατ ευρώ πέρσι, με την αξία των εξαγόμενων ενδυμάτων να υποχωρεί κατά 11%, των ειδών κλωστοϋφαντουργίας κατά 7,6% και του βαμβακιού κατά 3,3%. Ανάλογη είναι η εικόνα και σε ό,τι αφορά τις εισαγωγές συνολικά των δύο κλάδων, οι οποίες υποχώρησαν κατά 4,3% το πρώτο τρίμηνο φέτος συγκριτικά με πέρσι. Ειδικότερα, η αξία τους για το σύνολο της αλυσίδας ένδυσης -κλωστοϋφαντουργίας διαμορφώθηκε σε 874 εκατ ευρώ, έναντι 913 εκατ ευρώ το πρώτο τρίμηνου του 2022. Μεγαλύτερη ήταν δε η μείωση των εισαγωγών της κλωστοϋφαντουργίας, αγγίζοντας σε ποσοστό το 13,3%.

Σε ό,τι αφορά την αγορά της ΕΕ, το 2022 οι δείκτες συνολικά παρουσίασαν ανοδική πορεία, παρά τις προκλήσεις που η ευρωπαϊκή βιομηχανία αντιμετώπισε -μεταξύ των κυριότερων την αύξηση του κόστους ενέργειας και των πρώτων υλών που με την σειρά τους οδήγησαν σε αυξήσεις τιμών για τον τελικό καταναλωτή. Ωστόσο, αποτέλεσμα της πολύ μεγάλης αύξησης των εισαγωγών ενδυμάτων και της πιο μέτριας πορείας των εξαγωγών ήταν η εκτίναξη του αρνητικού εμπορικού ισοζυγίου στα 70 δισ ευρώ το 2022 από 48 δισ ευρώ το 2021.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ένδυσης- Κλωστοϋφαντουργίας EURATEX, το 2022 ο κύκλος εργασιών στην ένδυση κατέγραψε άνοδο κατά 17,7%, ενώ στην κλωστοϋφαντουργία άνοδο 10,6%, ακριβώς λόγω αύξησης των τιμών, σε σύγκριση με το 2021. Επιπλέον, η παραγωγή σημείωσε άνοδο 8,9% στην ένδυση μεν, μικρή κάμψη της τάξεως του 1,6% στην κλωστοϋφαντουργία δε. Όσον αφορά την απασχόληση, στην κλωστοϋφαντουργία η κατάσταση παρέμεινε στάσιμη, ενώ στην ένδυση καταγράφηκε μικρή άνοδος σε ποσοστό 1,2%.

Μεγαλύτερες ήταν οι μεταβολές που καταγράφηκαν στο εξωτερικό εμπόριο. Ειδικότερα, οι ευρωπαϊκές εξαγωγές ενδυμάτων σημείωσαν αύξηση 17,2% σε αξία και 17,6% σε όγκο, αγγίζοντας τα 38,7 δισ ευρώ σε αξία, συνολικά για το 2022. Οι κυριότεροι πελάτες της Ε.Ε. στην ένδυση ήταν οι: Ελβετία με 7,1 δισ ευρώ, Μεγάλη Βρετανία με 5,2 δισ, ΗΠΑ με 4,8 δισ ευρώ και Κίνα με 3 δισ ευρώ. Μικτή εικόνα παρουσίασαν  οι εξαγωγές της  κλωστοϋφαντουργίας, ενισχυόμενες την χρονιά που πέρασε κατά 13,1% σε αξία αλλά μειούμενες κατά 6,9% σε όγκο, συγκριτικά με το 2021. Συνολικά, η αξία των εξαγωγών της κλωστοϋφαντουργίας άγγιξε τα 28,7 δισ ευρώ, ενώ οι κυριότεροι πελάτες των ευρωπαϊκών κλωστοϋφαντουργικών ειδών ήταν οι: ΗΠΑ με 3,1 δισ ευρώ, Μεγάλη Βρετανία με 3,0 δις, Τουρκία με 2,3 δις και Κίνα με 2,2 δισ ευρώ.

Όσον αφορά τις εισαγωγές ενδυμάτων, σημείωσαν θετική μεταβολή το 2022, ενισχυόμενες κατά 36,6%  σε αξία και κατά 17,5% σε όγκο, διαμορφούμενες σε 98,6 δισ ευρώ. Οι κυριότεροι προμηθευτές της Ε.Ε. στην ένδυση ήταν οι: Κίνα με 28,9 δισ ευρώ, Μπαγκλαντές με 21,8 δισ ευρώ, Τουρκία με 11,4 δισ ευρώ και Ινδία με 4,6 δισ ευρώ. Μεικτή ήταν η πορεία των εισαγωγών κλωστοϋφαντουργικών ειδών στην Ευρώπη το 2022, με την αξία τους να ενισχύεται κατά 15,7%, στα 39,2 δισ ευρώ, και τον όγκο να υποχωρεί κατά 1,6%. Οι κυριότεροι προμηθευτές της Ε.Ε. στην κλωστοϋφαντουργία ήταν οι: Κίνα με 14,4 δισ ευρώ, Τουρκία με 6,1 δισ ευρώ, Πακιστάν με 3,4 δις, και Ινδία με 3,2 δισ ευρώ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

textiles-klostes-sevk
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πονοκέφαλος το νέο καθεστώς ΦΠΑ για εξαγωγικές εταιρείες ένδυσης

Ο ΣΕΠΕΕ κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για δεκάδες εξαγωγικές επιχειρήσεις, οι οποίες εξαιρούνται από τη διαδικασία απαλλαγής από τον ΦΠΑ επί εισαγόμενων αγαθών, τα επανεξάγονται σε άλλο κράτος-μέλος της ΕΕ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ενισχύουν το εξωστρεφές προφίλ τους οι ελληνικές επιχειρήσεις ένδυσης

Η εγχώρια κατανάλωση ενδυμάτων σημείωσε μικρή υποχώρηση τον Ιούλιο, αλλά συνολικά το επτάμηνο οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων ενισχύθηκαν κατά 26,7% συγκριτικά με πέρσι. Επιτυχημένες συμμετοχές σε διεθνείς εκθέσεις.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Έτος σταθεροποίησης κι ανόδου του 2024 για την αλυσίδα Toi & Moi

Η αλυσίδα γυναικείων ενδυμάτων διαβλέπει προοπτικές επαναφοράς σε κερδοφορία φέτος, μετά από ένα έτος μείωσης πωλήσεων και ζημίων. Διατηρεί 20 σημεία πώλησης σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πέντε καταστήματα στο δίκτυο της JD Sports και σχέδια για νέα επέκταση

Ο βρετανικός όμιλος τροφοδοτεί την ανάπτυξη του μέσω του ανοίγματος νέων σημείων διεθνώς. Άνοιξε 83 νέα καταστήματα το πρώτο εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης, αυξάνοντας τα έσοδα του κατά 5% συγκριτικά με πέρσι.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ενισχυμένες οι πωλήσες της Shop & Trade, οι τόκοι πίεσαν την κερδοφορία

Η εταιρεία προσδοκά καλύτερες επιδόσεις φέτος. Ποντάρει στην αποδοτικότητα της εφοδιαστικής της αλυσίδας και σε συνεργασίες με ξένα σήματα, όπως τα υποδήματα Birkenstock που είχαν αύξηση πωλήσεων 150% το 2023.
LEVI'S
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σημαντική αύξηση πωλήσεων και κερδών για τη Levi's στην Ελλάδα

Η ομαλοποίηση της αγοράς αλλά και το επικαιροποιημένο μοντέλο ανάπτυξης στην Ευρώπη συνέβαλαν στις θετικές επιδόσεις της ελληνικής θυγατρικής της δημοφιλούς αμερικανικής φίρμας jeans το 2023.