Αύξηση τζίρου μεταξύ 15% - 25% το 2023 και περαιτέρω αύξηση κατά 30%-40% για το 2024 -θα ξεπεράσει τα 600 εκατ. ευρώ- αναμένει η κατασκευαστική Avax, σε σχέση με τα 402 εκατ. ευρώ του 2022. Την πρόβλεψη έκανε ο πρόεδρος του ΔΣ, Χρήστος Ιωάννου κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης των μετόχων. Παράλληλα, ο κ. Ιωάννου τόνισε ότι το τρέχον έτος θα επιτευχθεί περαιτέρω μείωση του δανεισμού σε σχέση με το 2022.
Το ανεκτέλεστο της εταιρείας μετά την πρόσφατη ανάληψη έργου κατασκευής μονάδας ηλεκτροπαραγωγής στη Ρουμανία, προϋπολογισμού 674 εκατ. ευρώ, έχει διαμορφωθεί στα 2,9 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 2,8 δισ αφορούν σε υπογεγραμμένες συμβάσεις.
Μεταξύ αυτών των έργων ξεχωρίζουν η γραμμή 4 του Μετρό (957 εκατ. ευρώ), το Fly Over στη Θεσσαλονίκη (181 εκατ. ευρώ), έργα υποδομής στο Ελληνικό (250 εκατ. ευρώ) και το τμήμα Μπράλος - Άμφισσα του οδικού Άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο (207 εκατ ευρώ).
Πέρυσι η εταιρεία εμφάνισε τζίρο 402 εκατ. ευρώ, κέρδη EBITDA στα 58 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 39 εκατ. ευρώ, συνεπικουρούμενα από τα κέρδη πώλησης του τομέα ΑΠΕ της Volterra.
Κύριο χαρακτηριστικό των ετών 2021 και 2022 ήταν η μείωση του καθαρού δανεισμού, που στο τέλος του 2022 υποχώρησε στα 220 εκατ. ευρώ με τη σχέση net debt/EBITDA να μειώνεται στο 3,7x. Η μείωση του δανεισμού επιτεύχθηκε από τις ροές της κατασκευής αλλά και από την πώληση περιουσιακών στοιχείων, όπως των κεντρικών γραφείων στο Μαρούσι έναντι 34 εκατ. ευρώ, της Volterra Ανανεώσιμες στη ΔΕΗ έναντι περίπου 70 εκατ. ευρώ και της συμμετοχής στην κοινοπραξία ΓΕΦΥΡΑ έναντι 60 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο, κ. Κ. Μιτζάλη, η εταιρεία διεκδικεί τα εξής έργα:
- Στον τομέα των παραχωρήσεων την Αττική Οδό μαζί με την Άκτωρ Παραχωρήσεις και τη γαλλική Μeridian, τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Λαύριο-Ραφήνα και περιφερειακή Υμηττού μαζί με Τέρνα και Άκτωρ Παραχωρήσεις και το τμήμα του ΒΟΑΚ Χανιά - Χερσόνησος μαζί με Meridian και Egis.
- Στα έργα ΣΔΙΤ διεκδικεί την επέκταση της γραμμής 2 του Μετρό προς το Ίλιον, προϋπολογισμού 550 εκατ. ευρώ, ενώ μαζί με την ιταλική Rizzani είναι ο early contractor Involvement που θα παρέχει συμβουλές για την ανέγερση του Vouliagmenis Mall Complex στη Lamda, ενώ η διοίκηση της Avax ευελπιστεί να αναλάβει και την κατασκευή που θα ξεπεράσει τα 300 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τον κ. Ιωάννου ο όμιλος δεν χρειάζεται να προσφύγει σε δανεισμό για την υλοποίηση των έργων που έχει αναλάβει, καθώς οι προκαταβολές επαρκούν, αλλά παραδέχθηκε πως η έκδοση των εγγυητικών έχει γίνει πιο δύσκολη, αν και αυτό είναι ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζει όλος ο κλάδος.
Ο κ. Μιτζάλης, με τη σειρά του, τόνισε ότι ο κλάδος έχει αναγεννηθεί με την πληθώρα έργων που έχουν δημοπρατηθεί και αποκάλυψε πως αναμένουν νομοθετικές ρυθμίσεις από τη νέα κυβέρνηση, ώστε να επιτραπεί η είσοδος εργατών από ξένες χώρες που θα απασχοληθούν στα εργοτάξια.
Ο κ. Ιωάννου απέκλεισε στο μέλλον πωλήσεις άλλων περιουσιακών στοιχείων εκτός από τις δραστηριότητες της Volterra στο retail (προμήθεια ρεύματος και φυσικού αερίου), η οποία είναι πλέον ενταγμένη στις διακοπείσες δραστηριότητες του ομίλου.
Η συνέλευση ενέκρινε τη διανομή μερίσματος 0,07 ευρώ ανά μετοχή (0,0655 καθαρό) για τη χρήση του 2022 με το συνολικό ποσό να ανέρχεται στα 10,1 εκατ. ευρώ. Το δικαίωμα θα κοπεί στις 19 Ιουνίου και η πληρωμή θα αρχίσει από τις 23 Ιουνίου.
Επίσης, το σώμα των μετόχων ενέκρινε και την πρόταση του ΔΣ για πρόγραμμα αγοράς ιδίων μετοχών. Το πρόγραμμα θα είναι διετές και θα αφορά σε αγορές εώς το 6,9% του μετοχικού κεφαλαίου, ήτοι 10 εκατ. μετοχές. Ως κατώτατη τιμή αγορών ορίστηκαν τα 0,50 λεπτά και ως ανώτατη τα 4 ευρώ ανά μετοχή. Η συνέλευση τέλος, ενέκρινε για το 2023 τακτικές μεικτές αμοιβές 1,2 εκατ. ευρώ για τα μέλη του ΔΣ.