ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 09:47:11 DATA
Φωτο: Shutterstock

Σούπερ μάρκετ μετά τα... μεσάνυχτα από τη συμμαχία e-fresh με Wolt

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα ένα μεγάλο ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ, το e-fresh, σε συνεργασία με την Wolt, θα πραγματοποιούν παραδόσεις όλο το 24ωρο. Ο ρόλος της ρομποτικής τεχνολογίας στις αποθήκες.

Για δεκαετίες ολόκληρες, η λειτουργία των σούπερ μάρκετ εκτός του χρονικού ορίου που προέβλεπε ο νόμος ήταν ένα θέμα που λίγοι τολμούσαν να ανοίξουν. Το κόστος (κυρίως το εργατικό) ήταν υψηλό και το αποτέλεσμα μάλλον αβέβαιο. Έπρεπε να έρθουν οι πλατφόρμες delivery ώστε η αγορά αυτή να ανοίξει χρονικά και για τα καταναλωτικά προϊόντα σε ώρες που ξεπερνούσαν έστω και ελάχιστα τα μεσάνυχτα. Από χθες, με την έναρξη της συνεργασίας τους, το πρώτο μεγάλο ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ, το e-fresh ανοίγει και στην Ελλάδα τον χορό των παραδόσεων delivery 24ώρες το 24ώρο μέσα από την πλατφόρμα της Wolt

Όπως αναφέρεται στην χθεσινή ανακοίνωση τα προϊόντα της e-fresh που υπάρχουν στην εφαρμογή της Wolt ακολουθούν την ίδια τιμολογιακή πολιτική με το site ενώ η υπηρεσία είναι διαθέσιμη 7 ημέρες την εβδομάδα, και η ελάχιστη παραγγελία ξεκινάει από τα 15 ευρώ. Συγκεκριμένα, τα ψώνια από το κατάστημα e-fresh Νότια Προάστια, έρχονται στην πόρτα των καταναλωτών, μέσω της Wolt, από Δευτέρα έως και Παρασκευή, όλο το 24ωρο, το Σάββατο από τις 06:00 έως τις 21:00 και την Κυριακή από τις 08:30 μέχρι και τις 16:30.

Αντίστοιχα, το κατάστημα e-fresh Βόρεια Προάστια, εξυπηρετεί μέσω της πλατφόρμας της Wolt, Δευτέρα με Σάββατο, από τις 06:00 μέχρι τις 21:00, ενώ την Κυριακή, από τις 08:30, έως τις 16:30. Σύμφωνα με πληροφορίες του Business Daily το ωράριο δεν πρόκειται να επεκταθεί στην περίπτωση των Βορείων Προαστείων λόγω δυσκολιών πρόσβασης στο hub κατά τις νυχτερινές ώρες. 

Όπως σημείωσε στο BD η Ζήνα Μαυροειδή, CEO της e-fresh, η μεταμεσονύκτια συνεργασία επετεύχθη καθώς το logistics center λειτουργεί σε 24ώρη βάση, μέχρι τώρα ετοιμάζοντας τις παραγγελίες για την επόμενη ημέρα, ενώ και η Wolt προσφέρει υπηρεσίες διανομής όλο το 24ώρο. «Πρόκειται για ένα πείραμα και θα επανεξετάσουμε την πορεία του σε μερικούς μήνες». Σύμφωνα με την ίδια, η μεταμεσονύκτια παράδοση απευθύνεται κυρίως σε ένα καταναλωτικό κοινό που λειτουργεί τις μικρές ώρες και σε ανθρώπους που ανακαλύπτουν ελλείψεις την ώρα που είναι κλειστά τα σούπερ μάρκετ. 

Με 8.500 κωδικούς

Θεωρεί ότι δεν υπάρχει ανταγωνισμός από τα ελάχιστα καταστήματα γειτονιάς ή τα convenience stores που λειτουργούν σε 24ωρη βάση, καθώς τόσο το κωδικολόγιο τους είναι περιορισμένο και επικεντρωμένο κυρίως στο σνακ όσο και οι τιμές τους δεν είναι ανταγωνιστικές σε σχέση με αυτές των σούπερ μάρκετ. Αξίζει να σημειωθεί ότι μέσω της συνεργασίας θα διατίθενται περίπου 8.500 κωδικοί (από τους 15.000 που διαθέτει στο site e-fresh.gr), όπου σύμφωνα με την κ. Μαυροειδή δεν έχουν επιλεχθεί μόνο οι πιο ταχυκίνητοι αλλά μία ευρεία γκάμα προϊόντων από κάθε κατηγορία, ακόμη και από αυτά από την συνεργασία που έχει το e-fresh με την Marks & Spencer

Για την e-fresh το εργατικό κόστος κατά τις βραδινές ώρες είναι ιδιαίτερα μικρό καθώς οι αποθήκες της λειτουργούν με ρομποτική τεχνολογία και σύμφωνα με πληροφορίες η μόνη ανθρώπινη επαφή είναι αυτή των εργαζόμενων που παραδίδουν τα ψώνια προς διανομή στους διανομείς της Wolt. Πιθανή επιτυχία του "πειράματος" δεν αποκλείεται να ανοίξει την όρεξη και σε άλλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ που λειτουργούν μέσω hub να επεκταθούν εκτός του τυπικού ωραρίου. 

Τι κάνει ο ανταγωνισμός

Μέχρι στιγμής, η μεγαλύτερη αλυσίδα της χώρας, η Σκλαβενίτης πραγματοποιεί από τα hub της στην Αθήνα παραδόσεις από τις 7 το πρωί έως τις 10 το βράδυ, ενώ αντίστοιχο ωράριο έχει και η ΑΒ Βασιλόπουλος και οι άλλες μεγάλες αλυσίδες που κινούνται μέσα από δικό τους δίκτυο οχημάτων. Από τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες, το efood market εξυπηρετεί από τις 8 το πρωί έως τις 12.30 το βράδυ ενώ το Wolt από τις 8.30 έως τα μεσάνυχτα. 

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι για τη Wolt η προσθήκη της e-fresh έρχεται να προστεθεί στις πρόσφατες συνεργασίες που έχει υπογράψει με Μασούτη και Κρητικό. Και οι τρεις αλυσίδες έως πρόσφατα είχαν  συνεργασία με την BOX της Cosmote, η οποία συνεχίζεται σε επίπεδο παραγγελίας (και όχι διανομής όπως με την Wolt). Καθώς efood και Σκλαβενίτης «δένονται» με αποκλειστική συνεργασία η Wolt μέσω του στόλου της έχει γίνει ο πόλος που συγκεντρώνει όλους τους υπόλοιπους παίκτες της αγοράς καθώς πέρα από τους προαναφερόμενους διαθέτει συνεργασίες και με τις AB Βασιλόπουλος και MyMarket. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πεθαίνει το τσάμπα delivery από τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ

Μετά την επιβολή χρεώσεων στις διανομές από τη Σκλαβενίτης, η Μασούτης, που είναι η τελευταία αλυσίδα με δωρεάν διανομές, αξιολογεί όλα τα σενάρια. Στόχος, να περιοριστούν οι ζημιές από τις ηλεκτρονικές πωλήσεις.