Σε ένα εξαιρετικά ρευστό περιβάλλον, με μεγάλο ανταγωνισμό και ισχυρές ανακατατάξεις – ανάπτυξη μικροζυθοποιίας, είσοδος νέων παικτών- η Ολυμπιακή Ζυθοποιία ΑΕ, θυγατρική του δανέζικου ομίλου Carlsberg, κατόρθωσε στη διάρκεια του 2022 να ανεβάσει το συνολικό της μερίδιο της στο 25% της εγχώριας αγοράς, ευρισκόμενη στη δεύτερη θέση μετά από την Αθηναϊκή Ζυθοποιία ΑΕ (όμιλος Heineken), το μερίδιο της οποίας υπολογίζεται στο 45%.
Παράλληλα, αξιοποιώντας το γεγονός ότι από τις αρχές του 2023 η Carlsberg διαθέτει πλέον παραγωγική δραστηριότητα στη χώρα μας –παράγεται στο ζυθοποιείο της Σίνδου, στη Θεσσαλονίκη– έχει και ισχυρό εξαγωγικό προσανατολισμό.
Πηγές της εταιρείας, στο περιθώριο εκδήλωσης που πραγματοποίησε στο κέντρο της Αθήνας, έλεγαν ότι ήδη εξάγει τα προϊόντα της σε 13 χώρες της Μέσης Ανατολής της Αφρικής και της Νοτίου Αμερικής, ενώ ήδη συζητά την εξαγωγή τους σε ακόμη τρεις χώρες και ταυτόχρονα να ενισχύσουν τις υφιστάμενες αγορές.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η αξία των εξαγωγών αντιστοιχεί πλέον στο 11% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας –στο διάστημα των τελευταίων πέντε χρόνων, από το 2018 ως και το 2022, αυξήθηκαν κατά 37%. Υπολογίζεται, δηλαδή, ότι οι εξαγωγές της ανέρχονται περί τα 17 εκατ. ευρώ.
Πέρυσι η Ολυμπιακή Ζυθοποιία ΑΕ είχε πωλήσεις ύψους περίπου 155 εκατ. ευρώ έναντι 145 εκατ. ευρώ το 2021, σημειώνοντας αύξηση κατά 11%, ελαφρώς υψηλότερα από τον ρυθμό αύξησης της αγοράς.
Επίσης, έχει ενδιαφέρον το γεγονός ότι πέρυσι η εταιρεία είχε αύξηση προ τόκων και φόρων (EBIT) κατά 22% έναντι του 2021. Οι ίδιες πηγές έλεγαν ότι, αν και στη διάρκεια του 2022, από τα μέσα του χρόνου, η εταιρεία πραγματοποίησε δύο αυξήσεις τιμών, ωστόσο η αξία των πωλήσεων της δεν είναι μόνο πληθωριστική, δεδομένου ότι είχε και αύξηση του όγκου της.
Αναφορικά με το 2023, απέφυγαν να κάνουν προβλέψεις, ωστόσο επεσήμαναν το γεγονός ότι στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του έτους όλα τα κανάλια διανομής παρουσιάζουν σημαντική αύξηση πωλήσεων -«ήταν πολύ θετικό το πρώτο τρίμηνο»- σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι «ο καλός καιρός έχει παίξει πολύ σημαντικό ρόλο, η εστίαση ενισχύεται από εγχώρια κατανάλωση, και βέβαια υπάρχει και η τουριστική περίοδος στους επόμενους μήνες». Τόνισαν όμως ότι φέτος η εταιρεία δεν έκανε καθόλου ανατιμήσεις στα προϊόντα της ως τώρα και στόχος της διοίκησης είναι να μην κάνουν ως το τέλος του έτους.
Αναφορικά με τους επενδυτικούς σχεδιασμούς της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας ΑΕ, οι ίδιες πηγές έλεγαν ότι εξελίσσονται κανονικά και ανέφεραν πως στη διετία 2021 – 2022 πραγματοποιήθηκαν επενδύσεις ύψους 17 εκατ. ευρώ, ενώ στην τρέχουσα διετία 2023 – 2024 οι προβλεπόμενες επενδύσεις ανέρχονται στα 20 εκατ. ευρώ.