Νέο ρεκόρ εμφάνισαν τόσο οι ενοποιημένες πωλήσεις όσο και τα κέρδη μετά φόρων της AutoHellas για το 2022, όπως σημειώνει η εταιρεία σε ανακοίνωσή της, καθώς έφθασαν στα 765,6 εκατ. και 82,5 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Παράλληλα ο όμιλος θα προχωρήσει στην καταβολή μερίσματος 0,65 ευρώ ανά μετοχή.
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της εταιρείας η αυξημένη ζήτηση για ταξίδια και διακοπές στη χώρα μας, η σταδιακή ωρίμανση των δικτύων διανομής άλλα και των συνεργειών μεταξύ των εταιρειών του Ομίλου, που πλέον απασχολεί την καλοκαιρινή περίοδο 1.750 άτομα, συνέβαλαν στην επίτευξη των ιστορικών υψηλών μετά από ένα επίσης εξαιρετικό 2021.
Συγκεκριμένα, κατά το 2022 ο Κύκλος Εργασιών έφτασε τα 765,6 εκ. (+19,3%) έναντι 641,6 εκ. το 2021. Τα λειτουργικά κέρδη (ΕΒΙΤ) διαμορφώθηκαν σε 120,0 εκ. (+41,6%) έναντι 84,8 εκ., ενώ και τα κέρδη μετά από φόρους (ΕΑΤ) του Ομίλου για το Έτος 2022 ανήλθαν σε 82,5 εκ. έναντι 52,4 εκ., καταγράφοντας αύξηση 57,4% .
Το τέταρτο τρίμηνο του έτους ο Κύκλος Εργασιών παρουσίασε αύξηση 26,5% και διαμορφώθηκε στα 197,0 εκ. έναντι 155,7 εκ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2022. Τα Λειτουργικά Κέρδη του τριμήνου (ΕΒΙΤ) ανήλθαν στα 19, 1εκ. ενώ τα Κέρδη μετά από φόρους (ΕΑΤ) κατέγραψαν αύξηση 83,0% και διαμορφώθηκαν στα 11,0 εκ. Σημειώνεται ότι κατά το τέταρτο τρίμηνο ενσωματώθηκε για πρώτη φορά στα αποτελέσματα του Ομίλου η «HR Aluguer de Automóveis S.A.», franchisee της Hertz International στην Πορτογαλία, προσθέτοντας 18,3 εκ. στον Κύκλο Εργασιών αλλά χωρίς ουσιώδη επίδραση στην κερδοφορία αφού η μοναδική δραστηριότητα της εταιρείας, οι βραχυχρόνιες ενοικιάσεις, έχουν και εκεί έντονη εποχικότητα με αρνητικά αποτελέσματα στο τέταρτο και πρώτο τρίμηνο κάθε έτους.
H Autohellas ανακοινώνει τα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα για το 2022, καταγράφοντας για δεύτερη συνεχή χρονιά νέο ιστορικό υψηλό για τον Όμιλο τόσο σε επίπεδο ενοποιημένου κύκλου εργασιών, όσο και σε επίπεδο κερδοφορίας. Η αυξημένη ζήτηση για ταξίδια και διακοπές στη χώρα μας, η σταδιακή ωρίμανση των δικτύων διανομής άλλα και των συνεργειών μεταξύ των εταιρειών του Ομίλου, που πλέον απασχολεί την καλοκαιρινή περίοδο 1.750 άτομα, συνέβαλαν στην επίτευξη των ιστορικών υψηλών μετά από ένα επίσης εξαιρετικό 2021.
Συγκεκριμένα, κατά το 2022 ο Κύκλος Εργασιών έφτασε τα 765,6 εκ. (+19,3%) έναντι 641,6 εκ. το 2021. Τα λειτουργικά κέρδη (ΕΒΙΤ) διαμορφώθηκαν σε 120,0 εκ. (+41,6%) έναντι 84,8 εκ., ενώ και τα κέρδη μετά από φόρους (ΕΑΤ) του Ομίλου για το Έτος 2022 ανήλθαν σε 82,5 εκ.
έναντι 52,4 εκ., καταγράφοντας αύξηση 57,4% . Το τέταρτο τρίμηνο του έτους ο Κύκλος Εργασιών παρουσίασε αύξηση 26,5% και διαμορφώθηκε στα 197,0 εκ. έναντι 155,7 εκ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2022. Τα Λειτουργικά Κέρδη του τριμήνου (ΕΒΙΤ) ανήλθαν στα 19,1 εκ. ενώ τα Κέρδη μετά από φόρους (ΕΑΤ) κατέγραψαν αύξηση 83,0% και διαμορφώθηκαν στα 11,0 εκ. Σημειώνεται ότι κατά το τέταρτο τρίμηνο ενσωματώθηκε για πρώτη φορά στα αποτελέσματα του Ομίλου η «HR Aluguer de Automóveis S.A.», franchisee της Hertz International στην Πορτογαλία, προσθέτοντας 18,3 εκ. στον Κύκλο Εργασιών αλλά χωρίς ουσιώδη επίδραση στην κερδοφορία αφού η μοναδική δραστηριότητα της εταιρείας, οι βραχυχρόνιες ενοικιάσεις, έχουν και εκεί έντονη εποχικότητα με αρνητικά αποτελέσματα στο τέταρτο και πρώτο τρίμηνο κάθε έτους.
Το Διοικητικό Συμβούλιο θα προτείνει στην Γενική Συνέλευση το ύψος του μερίσματος να ανέλθει στα 0,65 ευρώ/μετοχή από 0,46 του προηγουμένου έτους. Να σημειωθεί ότι η Autohellas περιλαμβάνοντας στο στρατηγικό της σχεδιασμό επενδυτικό πλάνο 300 εκ. για την επόμενη πενταετία για αγορά αυτοκινήτων μηδενικών και χαμηλών ρύπων αλλά και την δημιουργία των αναγκαίων υποδομών υποστήριξης και φόρτισης στο δίκτυό της, προχώρησε σε σύναψη δυο συμβάσεων συγχρηματοδότησης από δυο εμπορικές τράπεζες και με τη συμμετοχή του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (RRF), έχοντας ως στόχο την επιτάχυνση της προσπάθειας ένταξης «πράσινων» αυτοκινήτων στο στόλο της. Οι συμβάσεις αυτές, θα την βοηθήσουν να περιορίσει σε κάποιο βαθμό τις επιπτώσεις από την σημαντική αύξηση των επιτοκίων, τουλάχιστον σε ότι αφορά την χρηματοδότηση των ηλεκτρικών αυτοκίνητων που έχουν έως σήμερα αρκετά υψηλότερη τιμή κτήσης από τα συμβατικά.