ΓΔ: 1390.65 0.01% Τζίρος: 68.38 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Naypigeia-Psixalis
Φωτο: Twitter

Πρώτο υβριδικό πλοίο από ελληνικό ναυπηγείο: Πότε μπαίνει σε δρομολόγια

Στο ναυπηγείο Ψυχάλης κατασκευάζεται το πρώτο υβριδικό πλοίο και θα είναι έτοιμο σε περίπου οκτώ μήνες. Θα καλύπτει δρομολόγια της άγονης γραμμής και θα λειτουργεί με το 1/3 της κατανάλωσης καυσίμου των συμβατικών πλοίων.

Το πρώτο ελληνικό υβριδικό πλοίο φτιαγμένο εξ’ ολοκλήρου από ελληνικά χέρια έχει ξεκινήσει να «χτίζεται» στο Πέραμα στο ναυπηγείο Ψυχάλης και θα είναι έτοιμο σε περίπου οκτώ μήνες. Το συγκεκριμένο πλοίο, όπως και όλα τα υβριδικά, έρχονται να δώσουν απάντηση στην ανάγκη που υπάρχει για πιο «πράσινη» ναυτιλία, στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο. 

Το συγκεκριμένο πλοίο θα ταξιδεύει στις ελληνικές θάλασσες και θα κάνει δρομολόγια άγονης γραμμής, θα έχει μήκος 41 μέτρα και πλάτος 9 μέτρα, θα παίρνει περίπου 350 επιβάτες και γύρω στα 25 αυτοκίνητα. 

Όσον αφορά την ενέργεια, θα εγκατασταθεί σε αυτό σύστημα διαχείρισης ενέργειας, θα τοποθετηθούν φωτοβολταϊκά πάνελ, αλλά και μια προωστήρια εγκατάσταση τροφοδοτούμενη από ηλεκτρική ενέργεια, καθώς και συστοιχίες μπαταριών για αποθήκευση ενέργειας. 

Στα λιμάνια θα λειτουργεί με αυτά και θα έχει μηδενικούς ρύπους, ενώ θα προστατεύει και το θαλάσσιο περιβάλλον. Παράλληλα, η κατασκευή του θα του επιτρέπει να ταξιδεύει με μεγάλο ύψος κύματος. Όσον αφορά την επένδυση για την κατασκευή του πλοίου, αυτή δεν θα υπερβαίνει κατά πολύ την κατασκευή ενός συμβατικού πλοίου.

Ωστόσο η χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας αρχικά θα γίνεται μόνο στα λιμάνια, καθώς δεν υπάρχουν ακόμα σε αυτά οι υποδομές για να μπορεί να φορτιστεί το πλοίο.

Όπως είπε στο BusinessDaily ο επικεφαλής των ναυπηγείων, κ. Νικήτας Ψυχάλης «το συγκεκριμένο πλοίο θα κάνει τα ταξίδια με το 1/3 της κατανάλωσης σε καύσιμα και θα είναι και ασφαλές. Μέσα στα λιμάνια το πλοίο δεν θα βγάζει καπνό, θα έχει ησυχία και οι θάλασσές μας θα είναι καθαρότερες».

Όσον αφορά το αν υπάρχει ενδιαφέρον από τους Έλληνες πλοιοκτήτες να κατασκευάσουν υβριδικά πλοία, ο κ. Ψυχάλης θα πει στο BD ότι είναι πολλοί αυτοί που ενδιαφέρονται να κατασκευάσουν τέτοιου είδους πλοία, καθώς είναι οικονομικότερα και ουσιαστικά είναι το μέλλον. «Θα έχει 70% οικονομία στο πετρέλαιο στην κίνηση και τα λεφτά της επένδυσης θα τα βγάζει σε μια πενταετία από την εξοικονόμηση της ενέργειας», είπε ο κ. Ψυχάλης.

Να σημειωθεί ότι με την απανθρακοποίηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας να αποτελεί έναν εμπόδιο που πρέπει να ξεπεραστεί,  τα ηλεκτρικά πλοία αποτελούν το μέλλον για την μετεξέλιξη του κλάδου. Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) δεσμεύτηκε το 2018 να μειώσει στο μισό τις εκπομπές ρύπων του ναυτιλιακού τομέα έως το 2050, ενώ οι «ηγέτες» του κλάδου ζητούν την πλήρη απανθρακοποίηση έως τα μισά του αιώνα που διανύουμε.

Σχετικά με τον κλάδο των ναυπηγείων που στην Ελλάδα τώρα δείχνει ότι κάτι πλέον κινείται, ο κ. Νικήτας Ψυχάλης, που ανήκει στην τέταρτη γενιά του ομώνυμου ναυπηγείου σχολίασε: «Μια χώρα σαν τη δική μας πρώτη στη ναυτιλία, δεν μπορεί να μην έχει ναυπηγεία για να γίνουν πλοία…».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

businessdailly-naypigeia-salaminas-FDI
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πώς κέρδισαν τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας την εμπιστοσύνη Γάλλων και Αμερικανών

Το success story του ναυπηγείου που κατάφερε να συνεργάζεται με τη Naval για τις φρεγάτες FDI και την Ακτοφυλακή των ΗΠΑ για τα περιπολικά τύπου ISLAND. Τι δηλώνει στο BD ο πρόεδρος της εταιρείας, Δρ. Γιώργος Κόρος.
businessdaily-Naypigeia-Elefsinas-ONEX
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας αναζητούν τη... «χρυσή» παραγγελία πλοίων

Η επανεκκίνηση των ναυπηγείων και οι συζητήσεις με την Attica Group που θα υλοποιήσει επενδυτικό πρόγραμμα 1 δισ. ευρώ. Τα εμπόδια, η πιθανή εμπλοκή του Δημοσίου με επιδοτήσεις και το παράδειγμα της Ιταλίας.
Naypigeia-Skaramaga-Prokopiou-Varvitsiotis
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σε νέα ρότα τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά: Επενδύσεις και διεθνείς συνεργασίες

Μπήκαν ήδη από τον Φεβρουάριο 11 πλοία για επισκευές. Αναβαθμίζονται οι υποδομές των ναυπηγείων. Προσφορά για την αναβάθμιση των φρεγατών ΜΕΚΟ. Συνεργασία με τη γερμανική ThyssenKrupp Marine Systems.
businessdaily-Naypigeia-Elefsinas-ONEX
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Την αναβάθμιση των φρεγατών ΜΕΚΟ «χτυπούν» τα Ναυπηγεία Ελευσίνας

Έχει κατατεθεί προσφορά για το πρόγραμμα, όπως αποκάλυψε ο Πάνος Ξενοκώστας. Έντονη κινητικότητα στις δεξαμενές των ναυπηγείων με την είσοδο του 76ου πλοίου. Τον Μάιο η σύμβαση με την Attica Group.
businessdaily-Naypigeia-Elefsinas-ONEX
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας θέλουν να γίνουν το ναυπηγικό hub της Μεσογείου

Με επενδύσεις 300 εκατ. ευρώ τα επόμενα τρία χρόνια θα προχωρήσει η εφαρμογή του σχεδίου αναγέννησης των ναυπηγείων από την ONEX. Η στήριξη της αμερικανικής τράπεζας DFC και οι δύο κλάδοι δραστηριότητας.