Έχοντας συμπληρώσει 57 χρόνια ιστορίας στην Ελλάδα, καθώς το πρώτο κατάστημα άνοιξε το μακρινό 1965, η εταιρεία everest προχωρά σε επανατοποθέτηση στην αγορά, με ένα rebranding, το οποίο περιλαμβάνει την πλήρη ανακαίνιση των 200 καταστημάτων με νέα, πιο προσιτή εικόνα, νέα γκάμα επιλογών και προϊόντων εστίασης, αλλά και καινούριες συνεργασίες στο δίκτυο franchise.
Χθες η εταιρεία, παρουσία όλης της ηγετικής ομάδας στελεχών του ομίλου Vivartia, ένδειξη του πόσο μεγάλη σημασία δίνει στη νέα εποχή ανάπτυξης της αλυσίδας everest, παρουσίασε την πλήρη αναβάθμιση της μάρκας σε όλα τα επίπεδα: από το λογότυπο και την αισθητική των καταστημάτων μέχρι τις υπηρεσίες, αλλά και τα νέα προϊόντα που εμπλουτίζουν τη γκάμα στην εστίαση, με την υπογραφή του σεφ Βασίλη Καλλίδη.
Οριοθετώντας τον κεντρικό στόχο για την αλυσίδα everest, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Vivartia, Αθανάσιος Παπανικολάου τόνισε πως «βασικός στόχος της εταιρείας για τα επόμενα χρόνια είναι να αναπτυχθεί μέσα από την προσέλκυση νέων franchisees, με νέους ανθρώπους με όρεξη για δουλειά. Καινούρια, υγιή καταστήματα που θα προσφέρουν στο καταναλωτικό κοινό και θα είναι προσοδοφόρα προς τους ιδιοκτήτες τους. Αυτό είναι το νέο στοίχημα για την εταιρεία».
Όπως τονίστηκε, το κόστος της επένδυσης κυμαίνεται γύρω στα 60.000 - 70.000 ευρώ. Η everest δίνει άπαξ 10.000 ευρώ στον νέο επαγγελματία του franchise, η διάρκεια της σύμβασης είναι δέκα χρόνια και υπάρχουν royalties στην εταιρεία που για τοn πρώτο χρόνο είναι στο 2% και για το υπόλοιπο της σύμβασης, 4% μετά ΦΠΑ και δημοτικού φόρου.
Ο κ. Παπανικολάου τόνισε πως στην Ελλάδα η επώνυμη εστίαση κινείται σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα έναντι του εξωτερικού, καθώς δεν ξεπερνά το 25% της συνολικής αγοράς. Αυτό φέρνει και διάφορες παθογένειες, όπως φοροδιαφυγή και παραβατικότητα, καθώς πολλά καταστήματα αυτής της κατηγορίες δεν είναι βιώσιμα. Γι’ αυτό το λόγο παρουσιάζεται και το φαινόμενο – όπως μαρτυρούν τα στοιχεία του ΓΕΜΗ – με το συχνό άνοιγμα και το αντίστοιχο κλείσιμο πολυάριθμων καταστημάτων που έχουν στηθεί σε λάθος βάση.
Σύμφωνα με τη διοίκηση της everest από τα 200 καταστήματα έχει ήδη ανακαινιστεί το 60%, δηλαδή πάνω από 100, ενώ έως το τέλος του 2023 θα έχουν ανακαινιστεί όλα. Επίσης επισήμαναν ότι το 2022 υπήρξε μερικώς εξορθολογισμός με επανατοποθέτηση σημείων, καθώς έκλεισαν έξι καταστήματα και άνοιξαν οκτώ.
Για το 2023 το πλάνο είναι να ανοίξουν δέκα ως δεκαπέντε νέα καταστήματα, πάντα μέσα από ενδελεχή επιλογή των συνεργατών franchisees, που πλέον λειτουργούν το 90% των καταστημάτων της εταιρείας. Στο εξωτερικό η ανάπτυξη γίνεται με πολύ προσεκτικά βήματα και ακόμη πιο αυστηρή επιλογή. Πλέον η εταιρεία Vivartia – η οποία είναι η μεγαλύτερη αλυσίδα εστίασης στην Ελλάδα – έχει παρουσία και με τα τρία σήματα (Goody's, everest, Flocafe) σε έντεκα χώρες με 16 καταστήματα. Τα τελευταία που άνοιξαν ήταν Goody’s στην Κύπρο και everest στη Βόρεια Μακεδονία.
Όπως τόνισε η διοίκηση της εταιρείας, είμαστε στις κλειστές αγορές και αντιπροσωπεύουν μεγάλο μέρος του τζίρου μας, όπως εμπορικά και αθλητικά κέντρα, ΣΕΦ, γήπεδο Καραϊσκάκη καθώς και σε ταξιδιωτικές εγκαταστάσεις και αεδροδρόμια.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Goody’s - Everest, Ανδρέας Τσουκάλης έκανε μια αναδρομή στην ιστορία του Everest που ξεκίνησε το 1965 στην περιοχή του Κολωνακίου και τις δεκαετίες ‘80-’90 γνώρισε μεγάλη άνθηση λόγω κέντρων διασκέδασης, με το κατάστημα στην Τσακάλωφ να λειτουργεί χωρίς πόρτες, καθώς ήταν ανοικτό σε 24ωρη βάση. Εκείνη την εποχή εξυπηρετούνταν πάνω από 10.000 άτομα την ημέρα.
Η Chief Operating Officer του ομίλου Κατερίνα Παπαγεωργίου τόνισε πως «είμαστε η εταιρεία που έφερε το φαγητό στο δρόμο. Ήμασταν και οι πρώτοι που εντάξαμε στον καφέ διαφορετικά χαρμάνια, άρα ο καφές αποτελεί σημαντικό πυλώνα όλης αυτής της δραστηριότητας. Αποφασίσαμε ότι έπρεπε να ξανασυστήσουμε το Everest στον κόσμο. Είμαστε πρωτοπόροι στο κομμάτι του φαγητού, επομένως κάναμε μια συνεργασία με τον Βασίλη Καλλίδη».
Ενεργειακό κόστος και ανατιμήσεις
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου Vivartia Αθανάσιο Παπανικολάου, το ενεργειακό κόστος, είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα που υπάρχει αυτή τη στιγμή σε όλο τον τομέα της εστίασης. Όπως τόνισε, «δυστυχώς σε ποσοστιαίο επίπεδο, το κόστος μετά την επιδότηση του κράτους έχει τριπλασιαστεί σε σχέση με αυτό που ήταν πριν ένα χρόνο. Εύλογα έχει πιέσει σημαντικά τα εταιρικά καταστήματα και τους franchisees».
Αναφορικά με τις ανατιμήσεις ο CEO της Vivartia σημείωσε πως «θέλουμε να μην οδηγηθούμε σε αυξήσεις τιμών και προσπαθούμε να κάνουμε ότι χρειάζεται, ενώ φαίνεται να υπάρχει μια αποκλιμάκωση στο επόμενο διάστημα, ωστόσο επειδή είναι θέματα που άπτονται των γεωπολιτικών εξελίξεων περιμένουμε την αρχή του χρόνου. Σίγουρα ο χρόνος που πέρασε και ήταν ένα από τα προβλήματα που επηρέασαν την κερδοφορία των καταστημάτων στο γενικότερο τομέα της εστίασης».
Αναφορικά με τις ανατιμήσεις τονίστηκε πως έχουν συγκρατηθεί προς το παρόν, ενώ κατά μέσο όρο οι πρώτες ύλες για το 2022 είχαν αυξήσεις 30-32% και οι αυξήσεις που έχουν γίνει στα καταστήματα είναι πολύ μικρές. Στον καφέ η εταιρεία είχε φροντίσει να «κλειδώσει» τιμές με τις μόνιμες συνεργασίες που έχει, οπότε δεν οδηγήθηκε σε σοβαρές ανατιμήσεις, πλην μιας πολύ μικρής στις αρχές του 2022. Ο κ. Παπανικολάου τόνισε πως το 2022 ήταν μια εξαιρετική χρονιά για την εστίαση και λόγω του τουρισμού. Είμαστε λίγο καλύτερα από το 2019 αλλά αυτό έχει να κάνει και με τις πληθωριστικές τάσεις.