Για σημαντικές ανακοινώσεις σε περίπου ένα μήνα για τον μετασχηματισμό της εταιρείας με κατεύθυνση τον ενεργειακό τομέα και την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών, που θα την καταστήσουν Energy Utility προϊδέασε χθες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Mytilineos, Ευάγγελος Μυτιληναίος.
Μιλώντας στους δημοσιογράφους στο περιθώριο της εκδήλωσης πρώτη «Έξυπνη Πόλη» της Ελλάδας στα Άσπρα Σπίτια Παραλίας Διστόμου Βοιωτίας, στην έδρα της Αλουμίνιον της Ελλάδος, ο κ. Μυτιληναίος τόνισε πως «κάθε μεγάλος όμιλος πρέπει κάθε 5-6 χρόνια να επανεξετάζει την πορεία του και να επανεφευρίσκει τον εαυτό του, ώστε να επανατοποθετείται στην αγορά η οποία αλλάζει ταχύτατα. Εμείς το κάναμε προ μερικών ετών και θα το ξανακάνουμε τώρα».
Όπως έκανε γνωστό, θα ανακοινωθούν πολύ σημαντικές αλλαγές στη δομή του ομίλου, οι οποίες θα ισχυροποιήσουν το brand του και στους τέσσερις τομείς που δραστηριοποιείται, θα προσδώσουν ευελιξία και μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα, πάντα με έμφαση στη νέα ενεργειακή εποχή, που απαιτεί ένα ολοκληρωμένο χαρτοφυλάκιο υπηρεσιών, ώστε να «δημιουργηθεί ένα Energy Utility της νέας εποχής».
«Πρόκειται για μετασχηματισμό που θα φέρει οφέλη στους μετόχους, στους εργαζομένους και σε όλους τους stakeholders» επισήμανε ο επικεφαλής της Mytilineos, ενώ συμπλήρωσε πως αυτό βοηθάει και στην εσωτερική αναδιαμόρφωση όλης της λειτουργίας του ομίλου, στην καλύτερη ανάδειξη και αξιοποίηση στελεχών σε όλη τη διάρθρωση του ομίλου.
«Όταν εξαγοράσαμε το Αλουμίνιο Ελλάδος, το 2005 βρήκαμε μια εξαιρετική ομάδα περίπου 15 στελεχών στην εταιρεία που ήταν ήδη 50άρηδες και μάλλον ήταν οι καλύτεροι στην ιστορία της εταιρείας. Πλέον, αυτά τα στελέχη είναι 60-65 ετών, οπότε θα πρέπει να βρούμε τα νέα στελέχη που θα αντικαταστήσουν επάξια εκείνη την ομάδα. Όλες αυτές τις διαδικασίες περιλαμβάνει ο μετασχηματισμός», ανέφερε ο κ. Μυτιληναίος.
Στην εναρκτήρια ομιλία του στην εκδήλωση, ο κ. Μυτιληναίος αναφέρθηκε στις μεγάλες και κομβικές αλλαγές που έχει κάνει ο όμιλος τα τελευταία χρόνια, πιστός στις επιταγές που φέρνει η ψηφιακή, τέταρτη βιομηχανική επανάσταση και η κλιματική ουδετερότητα. «Ως εταιρεία, μπήκαμε στη διαδικασία και προχωρήσαμε σε αυτόν τον τομέα, με στόχο την υπεύθυνη επιχειρηματικότητα. Είναι κρίσιμο να αντιλαμβάνεσαι το ρόλο σου στις νέες εξελίξεις, ειδικά αν είσαι μεγάλη εταιρεία», τόνισε και συμπλήρωσε:
«Η Μυτιληναίος είναι η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα και από τις λίγες στην Ευρώπη που το 2019 δεσμεύτηκε ώστε έως το 2030 να έχει μειώσει κατά 30% τους ρύπους της και να τους έχει μηδενίσει έως το 2050. Πλέον, το 55% του κύκλου εργασιών του ομίλου προέρχεται από βιώσιμες δραστηριότητες. Μια αλλαγή δύσκολη, με κόστος και μεγάλη προσπάθεια».
Συνεχίζοντας, σημείωσε πως στον Άγιο Νικόλαο Βοιωτίας ο όμιλος σύντομα θα εγκαινιάσει το νέο εργοστάσιο ηλεκτροπαραγωγής που θα είναι από τα πλέον σύγχρονα στην Ευρώπη, ενώ γνωστοποίησε πως παρόμοιο – αλλά μικρότερο – εργοστάσιο ετοιμάζει ο όμιλος στη Β. Μακεδονία (Σκόπια). «Είναι πολύ καλό που μια ελληνική εταιρεία θα παρέχει ρεύμα και θέρμανση στα Σκόπια», τόνισε ο κ. Μυτιληναίος. Πλέον, όπως επισήμανε, η εταιρεία έχει γίνει μια πραγματική πολυεθνική με παρουσία σε 29 χώρες, με πολύ ισχυρό αποτύπωμα σε κάποιες εξ αυτών όπως Αυστραλία, Χιλή, Ουζμπεκιστάν κ.α..
Παράλληλα τόνισε πως η εταιρεία έχει μια μεγάλη ομάδα IT (ομάδα τεχνολογίας πληροφορικής και υψηλής τεχνολογίας), όπου απασχολούνται 250 άτομα, δείχνοντας τη μεγάλη έμφαση που δίνεται στον τομέα του ψηφιακού μετασχηματισμού και της αφομοίωσης της υψηλής τεχνολογίας σε όλη τη διάρθρωση του ομίλου. Τέλος, ο κ. Μυτιληναίος επιβεβαίωσε ότι τα αποτελέσματα της φετινής χρήσης θα είναι πάρα πολύ καλά.
Αναφορικά με τις εξελίξεις στο χώρο της ενέργειας και στην πορεία των τιμών, ο κ. Μυτιληναίος σημείωσε πως «μεγάλοι επενδυτικοί όμιλοι του εξωτερικού βλέπουν κάποια ομαλότητα αυτή την περίοδο, υπάρχουν καράβια μεταφοράς LNG, ενώ βοηθάει και ο καλός καιρός. Όταν όμως αρχίσουν τα κρύα και η μεγάλη κατανάλωση, τότε, εκεί προς την άνοιξη οι αναλυτές βλέπουν μεγάλο πρόβλημα και έλλειψη, άρα τότε θα εκτοξευτούν οι τιμές. Την άνοιξη». Επίσης, για το θέμα της επιβολής πλαφόν στις τιμές από την Ε.Ε. τόνισε ότι είναι ένα «ατελέσφορο» μέτρο. Όπως χαρακτηριστικά είπε, είναι ένα δύσκολο θέμα με πολλές παραμέτρους που θέλει μεγάλη προσοχή.
Πως τα Άσπρα Σπίτια γίνονται η πρώτη έξυπνη πόλη
Τον μετασχηματισμό της κοινότητας των Άσπρων Σπιτιών του Διστόμου Βοιωτίας ως την πρώτη έξυπνη πόλη της Ελλάδος παρουσίασε χθες η Mytilineos. Στην πρότυπη κοινότητα όπου κατοικούν εδώ και περισσότερα από 50 χρόνια οι εργαζόμενοι του ιστορικού εργοστασίου Αλουμίνιον της Ελλάδος, μπαίνουν οι βάσεις για τις πόλεις του μέλλοντος, που θα είναι ενεργειακά αυτάρκεις, σε όλες τις δραστηριότητες.
Η νέα πλατφόρμα MYTILINEOS Smart Cities οραματίζεται μία ενεργειακή κοινότητα με ψηφιακές καινοτομίες που στοχεύουν στη βελτίωση της ποιότητας ζωής, τη βελτιστοποίηση εκμετάλλευσης των πόρων και την ενεργή και αποδοτική εμπλοκή των πολιτών.
Η πλατφόρμα Smart Cities θα περιλαμβάνει υπηρεσίες και εφαρμογές όπως διαχείριση της ενέργειας, υδάτων, απορριμμάτων, ενώ φέρνει υψηλή λειτουργικότητα στο δημόσιο χώρο (σημεία φόρτισης συσκευών, πρόσβαση στο Internet μέσω 4G / Wi-Fi, ηχοσυστήματα για την απευθείας επικοινωνία του πολίτη με τις δημόσιες υπηρεσίες, πληροφορίες για τον καιρό, πρόσβαση στις δυνατότητες φωτισμού).
Επίσης προσφέρει διαχείριση κυκλοφορίας μέσω smart traffic εφαρμογών, συστήματα κεντρικού ελέγχου με άμεσες πληροφορίες για την επίλυση ζητημάτων κ.λπ. Οι υπηρεσίες και οι εφαρμογές για τις οικίες περιλαμβάνουν «έξυπνες» και «πράσινες» συσκευές, ψηφιακούς μετρητές ενέργειας και νερού, inverter, φωτοβολταϊκά panel, μπαταρίες, ταχυφορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων κ.α.
Όπως τόνισε ο Γιάννης Καλαφατάς, Γενικός Διευθυντής Οικονομικών Υπηρεσιών, «με τη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών, αναβαθμίζονται οι υπάρχουσες δομές και εγκαταστάσεις προσφέροντας ουσιαστική διάδραση με τους πολίτες, με ασφάλεια και αξιοπιστία. Παράλληλα, θα βελτιστοποιείται η χρήση των πόρων και θα ελαχιστοποιούνται οι άμεσες και έμμεσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.»
Η πλατφόρμα ΜΥΤΙLINEOS Smart Cities πραγματοποιείται στο πλαίσιο της μετεξέλιξης της εταιρείας σε έναν ολοκληρωμένο ενεργειακό πάροχο: που δεν προσφέρει υπηρεσίες μονοδιάσταστα, αλλά μέσω πλήθους εφαρμογών και υπηρεσιών για την ενέργεια του μέλλοντος. Η Γενική Διευθύντρια Επικοινωνίας & Στρατηγικής Marketing Βίβιαν Μπουζάλη, κλείνοντας την εκδήλωση, χαρακτήρισε την πλατφόρμα ως έναν «νέο κόσμο με ανεξάντλητες δυνατότητες, μέσα από την ψηφιοποίηση και την τεχνητή νοημοσύνη, με σεβασμό πάντα στην ατομικότητα και τα δικαιώματα κάθε πολίτη ξεχωριστά».