ΓΔ: 2110.14 0.58% Τζίρος: 240.15 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Φώτο: Shutterstock

Πώς κέρδισαν μερίδιο στη διεθνή αγορά τα παιχνίδια Made in Greece

H Ελλάδα κέρδισε μερίδια αγοράς ως προς τις εξαγωγές προς άλλες ευρωπαϊκές χώρες, μετά το ξέσπασμα της πανδημίας του Covid-19, χάρη στη θετική συσχέτιση ποιότητας/τιμής αλλά και στην αμεσότητα αποστολής των ειδών.

Τις εξαιρετικές προοπτικές του κλάδου παιχνιδιού καθώς και τις πολύ θετικές επιδόσεις των επιχειρήσεων του χώρου τους τελευταίους μήνες παρουσίασε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Βιοτεχνών Παιδικών Παιχνιδιών & Αμαξών, κ. Ιωάννης Παπαδόπουλος, σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε πριν λίγες ημέρες, με αφορμή την Διεθνή Έκθεση Παιχνιδιού που θα ανοίξει και πάλι τις πύλες της από την 1η έως τις 5 Φεβρουαρίου 2023, στην Νυρεμβέργη, μετά από δύο χρόνια απουσίας.

Στην εκδήλωση, σύντομους χαιρετισμούς απεύθυναν επίσης ο Γενικός Διευθυντής και μέλος ΔΣ του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, Δρ Α. Κελέμης, καθώς και η εκπρόσωπος του Εκθεσιακού Οργανισμού Spielwarnmesse eG στην Ελλάδα και την Κύπρο κα Δήμητρα Καλύβα. Την παρουσίαση της έκθεσης πραγματοποίησαν ο κ. Florian Hess, μέλος του ΔΣ και η κα Marlene Hosch, Project Director του Εκθεσιακού Οργανισμού Spielwarenmesse.

Όπως σημείωσε ο κ. Παπαδόπουλος, η Ελλάδα κέρδισε μερίδια αγοράς ως προς τις εξαγωγές προς άλλες ευρωπαϊκές χώρες, μετά το ξέσπασμα της πανδημίας του Covid-19, χάρη στη θετική συσχέτιση ποιότητας/τιμής αλλά και στην αμεσότητα αποστολής των ειδών.

«Μεγάλες εταιρείες από την Ευρώπη στράφηκαν σε κοντινότερες αγορές ώστε να παραλάβουν τα εμπορεύματα τους γρηγορότερα και πιο οικονομικά, και σε αυτό το πλαίσιο, η Ελλάδα κέρδισε μερίδια αγοράς τόσο σε σχέση με την Κίνα, που πλήττεται από τους περιορισμούς της πανδημίας και τα υψηλά μεταφορικά κόστη, όσο και σε σχέση με την Τουρκία που υστερεί σε τεχνολογικές υποδομές», επεσήμανε ο πρόεδρος του ΣΕΒΠΠΑ, υπογραμμίζοντας επιπλέον τις ισχυρές πωλήσεις προϊόντων του κλάδου κατά την καλοκαιρινή περίοδο λόγω της αυξημένης τουριστικής κίνησης, ιδιαιτέρως στους νησιωτικούς προορισμούς αλλά και στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας.

Ο ίδιος επεσήμανε επίσης ότι η ελληνική αγορά παραμένει σε θετικό έδαφος και το φετινό φθινόπωρο, ενώ εκφράζεται αισιοδοξία για την αγοραστική κίνηση κατά την περίοδο των γιορτών, παρά το δύσκολο διεθνές περιβάλλον και τις πληθωριστικές πιέσεις, εκτιμώντας ότι οι δαπάνες για το παιδί δεν θα περιοριστούν σημαντικά. Μάλιστα, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας NPD Group Inc., διαχρονικά στοιχεία καταδεικνύουν ότι οι πωλήσεις παιχνιδιών δεν επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό από τις οικονομικές πιέσεις.

Από την πλευρά του, ο κ. Hess αναφέρθηκε στην δυναμική της διεθνούς έκθεσης της Νυρεμβέργης, σημειώνοντας ότι μόνο οι επισκέπτες από την Ελλάδα υπερβαίνουν τους 1.000 σε ετήσια βάση. Μεταξύ άλλων, στην φετινή διοργάνωση, ξεχωρίζει ο χώρος ToyTrends, όπου νέα παιχνίδια θα είναι έτοιμα προς εξερεύνηση, ενώ, όπως επεσήμανε η κα Hosch, τρεις νέες τάσεις αναμένεται να κλέψουν τις εντυπώσεις των επισκεπτών:  “Discover!”, “Brands for Fans” και “MetaToys¨. Επιπλέον, θέματα όπως η ψηφιοποίηση, η βιωσιμότητα, οι τάσεις στο λιανικό εμπόριο και τα τυχερά παιχνίδια, αναμένεται να αναλυθούν μεταξύ άλλων κατά την διάρκεια του Toy Business Forum, από υψηλού επιπέδου ομιλητές.

Διεθνώς ο κλάδος παρουσιάζει ανάπτυξη η οποία ενισχύθηκε από το ξέσπασμα της πανδημίας, καθώς οι καταναλωτές αναζήτησαν stay-at-home προϊόντα, εισάγοντας μάλιστα τον όρο “kidults” (συνένωση των λέξων παιδί και ενήλικας), για τους ενήλικες που με οδηγό τη νοσταλγία αναζήτησαν κλασικά παιχνίδια για τους ίδιους και όλη την οικογένεια ώστε να περάσουν χαλαρωτικά τις ημέρες του εγκλεισμού λόγω πανδημίας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας Research & Markets, η παγκόσμια αγορά παιχνιδιών άγγιξε σε αξία τα 156,5 δισ δολάρια το 2021 και εκτιμάται ότι θα αναπτύσσεται με ετήσιο ρυθμό της τάξεως του 7,50% μέχρι το 2027, οπότε και θα ανέλθει τελικά σε 249,6 δισ δολάρια. Στην θετική εξέλιξη των μεγεθών του κλάδου αναμένεται να συμβάλει και η τάση των νέων σε ηλικία γονέων να επενδύσουν σε παιχνίδια που συμβάλουν στην ανάπτυξη των παιδιών με δεξιότητες, κοινωνική υπευθυνότητα και οικολογική συνείδηση.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ουρανοξύστης Πεκίνου νύχτα
ΔΙΕΘΝΗ

Πεκίνο: Νόμιμοι οι περιορισμοί στις εξαγωγές σπάνιων γαιών στις ΗΠΑ

Η Κίνα υπερασπίστηκε τους ελέγχους στις εξαγωγές σπανίων γαιών και εξοπλισμού, αποκαλώντας τους «νόμιμους», ενώ χαρακτήρισε τους δασμούς του Τραμπ «υποκριτικούς», χωρίς ωστόσο να επιβάλει νέα μέτρα σε αμερικανικά προϊόντα.
ΗΠΑ Κίνα εμπορικός πόλεμος
ΔΙΕΘΝΗ

Η Κίνα κατηγορεί τις ΗΠΑ για «δύο μέτρα και δύο σταθμά» λόγω των δασμών

Οξύτερη γίνεται η εμπορική διαμάχη ΗΠΑ-Κίνας, μετά την απειλή Τραμπ για νέους δασμούς 100% στα κινεζικά προϊόντα από 1η Νοεμβρίου. Η Κίνα κατηγορεί τις ΗΠΑ για διπλά στάνταρ, καθώς απαντά με περιορισμούς στις εξαγωγές σπανίων γαιών.
ΗΠΑ και Κίνα χρήματα
ΔΙΕΘΝΗ

Τραμπ απειλεί την Κίνα με δασμούς λόγω ελέγχων στις σπάνιες γαίες

Ο Τραμπ απείλησε με σημαντική αύξηση δασμών στα κινεζικά προϊόντα, θεωρώντας ότι η Κίνα γίνεται εχθρική λόγω των περιορισμών στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, και δήλωσε ότι ίσως δεν συναντηθεί με τον Σι Τζινπίνγκ στη Νότια Κορέα.
Σημαίες Κίνας και ΕΕ
ΔΙΕΘΝΗ

Ανησυχία ΕΕ για τους νέους κινεζικούς ελέγχους στις εξαγωγές σπάνιων γαιών

Ανησυχία εξέφρασε η ΕΕ για τους νέους ελέγχους της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών. Η Επιτροπή ζητεί σταθερή πρόσβαση σε κρίσιμες πρώτες ύλες, ενώ οι Σοσιαλδημοκράτες ζητούν ποικιλία και ανθεκτικότητα στην αλυσίδα εφοδιασμού.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σε αναπτυξιακή τροχιά η Κεραμουργία Βορείου Ελλάδος, νέο εργοστάσιο στη Σερβία

Leader στην Ελλάδα στα κεραμικά δομικά υλικά. Το εργοστάσιο στο Κιλκίς είναι η μεγαλύτερη σε δυναμικότητα μονάδα του κλάδου στην Ευρώπη. Το 2025 αναμένει αύξηση τζίρου κατά 20%.