ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: Shutterstock

Στις αγορές του εξωτερικού μπαίνουν τα βιολογικά ζυμαρικά «ΗΛΙΟΣ»

Σε 30 αγορές έχουν παρουσία τα ζυμαρικά «ΗΛΙΟΣ» της Π. Δάκος ΑΒΕΕ, με τις εξαγωγές να αυξάνονται στο 13% του τζίρου. Μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα για τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων της βιομηχανίας.

Ανάπτυξη και κέρδη αποφέρει η «συνταγή» εξωστρέφειας της Παναγιώτης Δάκος ΑΒΕΕ, που δραστηριοποιείται στην κατηγορία ζυμαρικών με το σήμα «ΗΛΙΟΣ».

Η εταιρεία, έχοντας στρέψει το ενδιαφέρον της στις διεθνείς αγορές, καταφέρνει να θωρακίσει τα μεγέθη της, ενώ σε ο,τι αφορά στην εγχώρια αγορά «βράζει» καινοτομία διεκδικώντας διεύρυνση του μεριδίου της.

«Διαβατήριο» εισόδου του σήματος ΗΛΙΟΣ στα διεθνή ράφια αποτελεί η βιολογική σειρά ζυμαρικών, με τις εξαγωγές να καταγράφουν συνεχώς αυξανόμενη πορεία. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι από το 5% επί του τζίρου το 2017,οι εξαγωγές στο πρώτο τρίμηνο εφέτος ανήλθαν στο 13%.  Συνολικά η εταιρεία έχει παρουσία σε περίπου 30 αγορές. 

Η εταιρεία υποστηρίζει επενδυτικά την «επέκτασή» της στις ξένες αγορές. Τη φετινή χρονιά ολοκλήρωσε πρόγραμμα ύψους 2 εκατ. ευρώ προχωρώντας στον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεών της αλλά και στην ανανέωση των συσκευασιών της. Αντίστοιχα, για την ερχόμενη τριετία προβλέπει κεφάλαια 2-3 εκατ. ευρώ για επενδύσεις. 

Στο επίπεδο του αναπτυξιακού σχεδιασμού δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην καινοτομία, με την εταιρεία να προχωρά σε δυναμικά λανσαρίσματα ζυμαρικών για παιδιά, όπως η σειρά με το ελληνικό αλφάβητο. Το χαρτοφυλάκιο των παιδικών ζυμαρικών διευρύνεται τη νέα χρονιά και με νέους κωδικούς εμπνευσμένους από την μυθολογία και την Οδύσσεια. Παράλληλα, ενισχύονται και οι κλασσικοί κωδικοί ζυμαρικών ολικής άλεσης. 

Στο μεταξύ, τη νέα χρονιά η βιομηχανία που μετρά ιστορία από το 1932 αναμένεται να ενεργοποιηθεί και στο πεδίο της συμβολαιακής καλλιέργειας σκληρού σίτου, δίνοντας έμφαση στην εξασφάλιση υψηλής ποιότητας πρώτων  υλών και σταθερών συνεργασιών με εγχώριους παραγωγούς.

Σημειώνεται ότι το 2018, η εταιρεία εμφάνισε έσοδα 7,7 εκατ. ευρώ ενισχυμένα κατά 3,44%, επιτυγχάνοντας ωστόσο επιστροφή σε κερδοφορία. Συγκεκριμένα, τα αποτελέσματα πρo φόρων ανήλθαν σε κέρδη ποσού 230.366 χιλ ευρώ έναντι ζημιών ποσού 1,6 εκατ. ευρώ. Τα ίδια κεφάλαια της εταιρείας στη χρήση 2018 ανέρχονται σε 2,7 εκατ. ευρώ ενώ οι βραχυπρόθεσμες  υποχρεώσεις διαμορφώνονται σε 4,5 εκατ. ευρώ. 

Αξίζει να επισημανθεί ότι σε εγχώριο επίπεδο η αγορά των ζυμαρικών χαρακτηρίζεται από υψηλή συγκέντρωση, με δύο εταιρείες να «απολαμβάνουν» συνολικό μερίδιο που ξεπερνά 75%. Ο συνολικός τζίρος των ζυμαρικών προσεγγίζει τα 180 εκατ. ευρώ, με την Ελλάδα να εμφανίζει  μέση κατά κεφαλή κατανάλωση ζυμαρικών στα 11,1 κιλά/ άτομο, επίδοση που την κατατάσσει στην τέταρτη θέση της διεθνούς κατάταξης μετά την Ιταλία, την Τυνησία και τη Βενεζουέλα. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

HLIOS kiddo pasta
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κρίσιμο τεστ στην αμερικανική αγορά για τα ζυμαρικά της Ήλιος

Να ξεφύγει από τα στενά όρια της ελληνικής παροικίας επιχειρεί η Ήλιος, για να επεκταθεί στην κυρίως αγορά των ΗΠΑ. Άρχισε πιλοτική διάθεση των προϊόντων της σε μεγάλες αλυσίδες και συνεργασία με πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου.
Arivia
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Με νέα θυγατρική μπαίνει η Arivia στην αγορά του τυριού

Τη νέα θυγατρική Aring με έδρα στην Πυλαία Θεσσαλονίκης ίδρυσε η Arivia, που έχει περάσει από τον περασμένο Οκτώβριο στον έλεγχο του ομίλου Upfield. Στελέχη της Upfield στο διοικητικό συμβούλιο της νέας εταιρείας.