Ακόμη ένα σημείο προσθέτει η σουηδική αλυσίδα ένδυσης Η&Μ στην αγορά της Κύπρου, περαιτέρω ενισχύοντας την παρουσία της στην χώρα. Η εταιρεία ανακοίνωσε χθες την πρόθεση της να ανοίξει ένα σημείο στην πόλη της Λευκωσίας, στους χώρους του εμπορικού κέντρου Nicosia Mall, του μεγαλύτερου στην χώρα, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό των καταστημάτων της στην κυπριακή αγορά σε τρία. Το νέο σημείο θα εγκαινιαστεί τον Μάρτιο του 2023 και θα διαθέτει τις συλλογές Η&Μ για την γυναίκα και το παιδί, σε χώρους συνολικού εμβαδού 700 τμ.
Σε ό,τι αφορά την παρουσία του στην χώρα μας, ο σουηδικός όμιλος διατηρεί συνολικά 36 καταστήματα -συμπεριλαμβανομένου ενός καταστήματος COS στο εμπορικό κέντρο Golden Hall- ενώ έκλεισε την χρήση του 2021 στην χώρα μας με αυξημένες πωλήσεις αλλά διευρυμένες ζημίες. Τα δε μεγέθη του διεθνώς στο εννεάμηνο της τρέχουσας χρήσης απογοήτευσαν τους αναλυτές. Ειδικότερα, στην Ελλάδα η αλυσίδα παρουσίασε αύξηση τζίρου σε ποσοστό 13% την χρήση που έληξε στις 30 Νοεμβρίου του 2021, συγκριτικά με την προηγούμενη δωδεκάμηνη χρήση, αγγίζοντας τα 122,3 εκατ ευρώ. Ωστόσο, κατέγραψε ζημίες προ φόρων ύψους 1,93 εκατ ευρώ, έναντι κερδών ύψους 4 εκατ ευρώ το 2020, και ζημιές μετά φόρων ύψους 6,77 εκατ ευρώ, έναντι κερδών ύψους 2,28 εκατ ευρώ το προηγούμενο έτος.
Για την τρέχουσα χρήση, η διοίκηση εκτιμά ότι ο αστάθμητος παράγοντας του πολέμου στην Ουκρανία, η ανεξέλεγκτη αύξηση των τιμών ενέργειας καθώς και οι πληθωριστικές πιέσεις που συμπιέζουν το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών δύνανται να επηρεάσουν αρνητικά την εξέλιξη των μεγεθών της. Στους παράγοντες που επηρεάζουν τις επιδόσεις της Η&Μ στην χώρα μας συμπεριλαμβάνεται περαιτέρω η διασπορά του ιού καθώς και το ενδεχόμενο αναζωπύρωσης των μεταναστευτικών ροών, ως πρόσθετη πηγή αβεβαιότητας. Ωστόσο, διατυπώνεται παράλληλα η εκτίμηση ότι η ελληνική οικονομία αναμένεται να εμφανίσει ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια, ενισχυόμενη από αυξημένα ευρωπαϊκά κονδύλια, με συνέπεια την στήριξη της κατανάλωσης, κι έτσι προσδοκάται σχετική ανάκαμψη των μεγεθών της Η&Μ για φέτος στην χώρα μας. Παραταύτα η εταιρεία έχει μειώσει στο ελάχιστο τις λειτουργικές της δαπάνες, προετοιμαζόμενη για κάθε σενάριο.
Σε ό,τι αφορά την διεθνή της εικόνα, η Η&Μ είχε αύξηση πωλήσεων κατά 13% στο εννεάμηνο της τρέχουσας χρήσης (Δεκέμβριος 2021-Αύγουστος 2022), αποκομίζοντας έσοδα συνολικού ύψους 161,1 δισ σουηδικών κορόνων, με τον πόλεμο στην Ουκρανία ωστόσο να περικόπτει την κερδοφορία της. Έτσι, τα κέρδη μετά φόρων υποχώρησαν σε 4,43 δισ κορώνες φέτος, από 6,38 δισ το αντίστοιχο περσινό διάστημα, ενώ εξαιρουμένης της επίδρασης του πολέμου, ανήλθαν σε 5,77 δισ κορώνες. Κατά το τρίτο τρίμηνο της χρήσης (Ιούνιος-Αύγουστος), οι πωλήσεις του ομίλου διεθνώς αυξήθηκαν κατά 3%, αγγίζοντας τα 57,45 δισ κορώνες, με τον πόλεμο να κοστίζει στην σουηδική αλυσίδα συνολικά 2,10 δισ κορώνες το συγκεκριμένο διάστημα.
Κατά συνέπεια τα κέρδη μετά φόρων της Η&Μ για το τρίμηνο υποχώρησαν σε 531 εκατ κορώνες, από 4,6 δισ το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Αύξηση κατά 7% καταγράφεται στις πωλήσεις της αλυσίδας το διάστημα από την 1η έως τις 27 Σεπτεμβρίου, συγκριτικά με πέρσι, ενώ μέσα στο δεύτερο μισό του 2023 εκτιμάται ότι θα καρποφορήσει η εφαρμογή ενός προγράμματος περικοπής των δαπανών συνολικά στον όμιλο, συνολικού ύψους 2 δισ κορόνων.