Θέλοντας να τρέξει τις νέες της επενδύσεις, εν μέσω ενός πολύ δύσκολου επιχειρηματικού περιβάλλοντος λόγω του πολέμου, η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία ΚΡΙ ΚΡΙ προχώρησε στην έκδοση κοινού ομολογιακού δανείου ύψους 6,5 εκατ. ευρώ.
Όπως αναφέρει η εταιρεία σε σχετική της ανακοίνωση, το εν λόγω δάνειο είναι 5ετούς διάρκειας, χωρίς εξασφαλίσεις, και καλύφθηκε από την Τράπεζα Πειραιώς και σκοπός του δανείου είναι η χρηματοδότηση επενδυτικού προγράμματος για την επέκταση της παραγωγικής δυναμικότητας της επιχείρησης στις γραμμές παραγωγής γιαούρτης και παγωτού, το οποίο έχει ενταχθεί στις διατάξεις του αναπτυξιακού νόμου 4399/2016.
Επενδύσεις με στόχο την εξωστρέφεια
Έχοντας ολοκληρώσει το διάστημα 2014-2021 επενδύσεις ύψους 78 εκατ. ευρώ για πάγιο εξοπλισμό, η γαλακτοβιομηχανία Κρι Κρι δρομολογεί μία ακόμη παραγωγική επένδυση ύψους 10 εκατ. ευρώ για αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας της μονάδας γιαουρτιού. Στόχος είναι η συγκεκριμένη επένδυση να δώσει περαιτέρω ώθηση στις εξαγωγές της εταιρείας και να αξιοποιηθεί η τάση ενίσχυσης του ελληνικού γιαουρτιού παγκοσμίως.
Συγκεκριμένα, η Κρι Κρι, κατέχει την πρώτη θέση ανάμεσα στους παραγωγούς γιαουρτιού στην Ελλάδα και τη δεύτερη θέση ως μάρκα στην ελληνική αγορά γιαουρτιού, με το μερίδιό της να ανέρχεται σε 16,9% σε αξία (Ιαν.-Μάρτιος 2022, IRI). Τα προϊόντα γιαουρτιού ιδιωτικής ετικέτας είναι επίσης σημαντικά για την Κρι Κρι που παράγει το 80-90% του συνόλου των προϊόντων γιαουρτιού pl στην Ελλάδα. Μαζί με τα επώνυμα Κρι Κρι, το συνολικό της μερίδιο ξεπερνά το 30% σε όγκο, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα 1 στα 3 γιαούρτια στην Ελλάδα να παράγεται από την Κρι Κρι.
Όσον αφορά στην ελληνική αγορά παγωτού, η Κρι Κρι βρίσκεται στη δεύτερη θέση, με το μερίδιό της να ανέρχεται στο 15,6% (σε αξία, Nielsen), ενώ αποτελεί τη μοναδική ελληνική εταιρεία παγωτού με πανελλαδική διανομή. Σε αυτό συμβάλλει κυρίως το ανεπτυγμένο δίκτυο 18.200 σημείων πώλησης, στην παραδοσιακή αγορά.
Την ίδια στιγμή η εταιρεία Κρι Κρι σχεδιάζει την είσοδό της σε καινοτόμες κατηγορίες προϊόντων όπως το γιαούρτι vegan αλλά και τη στρατηγική απόκτηση των παγωτών «Δώδωνη» έχοντας περάσει στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για την πώλησή της.
Παράλληλα, η εξωστρέφεια βρίσκεται επίσης στο επίκεντρο της Κρι Κρι, με τις πωλήσεις από τις εξαγωγές σε 41 χώρες να αποτελούν το 46% του συνολικού εταιρικού τζίρου. Οι ευκαιρίες της Κρι Κρι στις διεθνείς αγορές είναι σημαντικές τόσο για το γιαούρτι όσο και για το παγωτό, όπου κινητήρια δύναμη αποτελούν τα προϊόντα Frozen Yogurt που έχουν ήδη επιτύχει υψηλές πωλήσεις στις χώρες που έχουν λανσαριστεί.
Αναφορικά με τις ευκαιρίες της Κρι Κρι στις διεθνείς αγορές η εταιρεία έχει βάλει στόχο να μεγεθύνει τις εξαγωγές της σε μια αγορά που ανέρχεται στα 25 δισ. ευρώ στην Ευρώπη και στα 90 δισ. ευρώ παγκοσμίως. Συνολικά οι εξαγωγές του ελληνικού γιαουρτιού εκτιμάται ότι το 2024 θα φτάσουν τα 5 δισ. ευρώ. Αντίστοιχα και στο παγωτό υπάρχουν περιθώρια περαιτέρω αύξηση των πωλήσεων της εταιρείας, με την Ευρώπη να φθάνει σε αξία στα 18 δισ. ευρώ και παγκοσμίως στα 58 δισ. ευρώ. Σημειώνεται ότι κινητήρια δύναμη είναι τα προϊόντα Frozen Yogurt που έχουν ήδη επιτύχει υψηλές πωλήσεις στις χώρες λανσαρίστηκαν (Ιταλία, Κορέα) ενώ υπάρχουν σχέδια και για την αγορά της Ιαπωνίας.