Στην απόκτηση επιπλέον ποσοστού 22,041% της κατασκευαστικής AVAX προχώρησε ο πρόεδρος της εταιρείας κ. Χρήστος Ιωάννου ενισχύοντας τη συμμετοχή του στο μετοχικό κεφάλαιο στο 33,326%. Μια «ανάσα» δηλαδή πριν από την υποβολή υποχρεωτικής δημόσιας πρότασης.
Πωλητής ήταν η κυπριακή εταιρεία Joannou & Paraskevaides Investment Limited, η οποία είχε τεθεί υπό εκκαθάριση και ο εκκαθαριστής έβγαλε αυτό το περιουσιακό στοιχείο προς πώληση. Ο κ. Ιωάννου δαπάνησε 24,5 εκατ. ευρώ πληρώνοντας 0,77 ευρώ ανά μετοχή για να αποκτήσει 31.810.000 μετοχές που ανήκαν στον «παθητικό» μέτοχο J&P Investment Limited.
Πλέον η μετοχική σύνθεση της εισηγμένης κατασκευαστικής διαμορφώνεται ως εξής: Ο κ. Ιωάννου ελέγχει το 33,326%, η οικογένεια του διευθύνοντος συμβούλου κ. Κωνσταντίνου Μιτζάλη το 20%, η οικογένεια του αναπληρωτή προέδρου κ. Κωνσταντίνου Κουβαρά το 9,5%, ο κ. Στέλιος Χριστοδούλου (ξάδερφος του Χρήστου Ιωάννου) το 8,5% και το υπόλοιπο 29% αποτελεί την ελεύθερη διασπορά της μετοχής.
Η κεφαλαιακή ένεση της Volterra, τα νέα έργα και η Αττική Οδός
Η πρόσφατη πώληση του τομέα ΑΠΕ της θυγατρικής Volterra στη ΔΕΗ ενίσχυσε το ταμείο της εταιρείας με περίπου 70 εκατ. ευρώ, γεγονός που διευκολύνει τη διεκδίκηση δημόσιων έργων, ΣΔΙΤ και διαγωνισμών παραχωρήσεων όπου απαιτείται υψηλή ίδια συμμετοχή. Το ανεκτέλεστο έργων της εταιρείας μαζί με τις προς υπογραφή συμβάσεις ανέρχεται περίπου στα 2,2 δισ. ευρώ. Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο μεγάλωσε μετά την ανάληψη του πρώτου τμήματος της γραμμής 4 του μετρό Αθήνας (Αλσος Βεΐκου-Γουδή). Στις νέες συμβάσεις που υπέγραψε φέτος η AVAX εντάσσεται και το πρώτο στάδιο των έργων υποδομής στο Ελληνικό ύψους 250 εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται πως η διοίκηση της AVAX έχει δηλώσει πως ο όμιλος ενδιαφέρεται να συμμετάσχει, ως μέτοχος, σε κάποια από τις οικιστικές αναπτύξεις που προωθεί η Lamda Development στο Ελληνικό. H κοινοπραξία ΑVAX-Mytilineos έχει αναδειχθεί προσωρινός ανάδοχος για το οδικό έργο μέσω ΣΔΙΤ "Νέα Ανατολική Περιφερειακή Οδός Θεσσαλονίκης" (FlyOver), προϋπολογισμού 373 εκ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Επίσης, η AVAX έχει αναδειχθεί προσωρινός ανάδοχος και για το οδικό έργο Μπράλος-Αμφισσα προϋπολογισμού 285 εκατ.ευρώ.
Παράλληλα, η εταρεία διεκδικεί μαζί με την Άκτωρ Παραχωρήσεις και τη γαλλική Adrian την ανανέωση της παραχώρησης της Αττικής Οδού. Η AVAX συμμετέχει με 34% στην κοινοπραξία «Αττική Οδό», η οποία έχει τη χρήση του δρόμου έως τον Οκτώβριο του 2024. Για τη χρήση του 2021 η Αττική Οδός –που σημειωτέον το πρώτο εξάμηνο του 2022 εμφάνισε άνοδο της κυκλοφορίας κατά 28%- μοίρασε μέρισμα 84,4 εκατ. ευρώ εκ των οποίων περίπου 29 εκατ. ευρώ κατευθύνθηκαν στα ταμεία της εταιρείας.
Τα αποτελέσματα εξαμήνου και η βουτιά της μετοχής
Η AVAX δεν έχει ακόμη δημοσιεύσει αποτελέσματα πρώτου εξαμήνου, κάτι που αναμένεται να γίνει έως το τέλος Σεπτεμβρίου. Στα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου θα συμπεριληφθούν και κεφαλαιακά κέρδη ύψους 40 εκατ. ευρώ από την πώληση της Volterra. Το 2021 η κατασκευαστική δραστηριότητα της Avax ενισχύθηκε στα 575 εκατ. ευρώ, ενώ οι ελεύθερες ταμειακές ροές κατευθύνθηκαν για τη μείωση των καθαρών δανειακών υποχρεώσεων που διαμορφώθηκαν στα 350 εκατ ευρώ.
Τα αποτελέσματα εκμετάλλευσης της κατασκευής ήταν αρνητικά κατά 9,8 εκατ. ευρώ αλλά επιβαρύνθηκαν με έκτακτες και μη οργανικές χρεώσεις λόγω διαγραφής επισφαλών απαιτήσεων και άλλων προβλέψεων ύψους 15,7 εκατ. ευρώ. Η μετοχή της εταιρείας υποχωρεί κατά 42% σε σχέση με το υψηλό των 12 τελευταίων μηνών.