Στην κεφαλαιακή επάρκεια του ομίλου ώστε να χρηματοδοτήσει το επενδυτικό πρόγραμμα-μαμούθ των 6,5 δις. ευρώ αναφέρθηκε ο επικεφαλής τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργος Περιστέρης, μιλώντας χθες στη γενική συνέλευση των μετόχων της εταιρίας.
Σύμφωνα με τον κ. Περιστέρη, «τα χρήματα για τις επενδύσεις είναι ήδη στα ταμεία της εταιρείας και δεν υπάρχει στο πλάνο του ομίλου σχεδιασμός για έκδοση ομολόγου ή αύξηση κεφαλαίου». Ο όμιλος υλοποιεί και συμμετέχει σε επενδύσεις 6,5 δις. ευρώ, οι οποίες, σύμφωνα με τη διοίκηση θα δημιουργήσουν 20.000 νέες, καλοπληρωμένες θέσεις εργασίας. Τα 4,5 δις αφορούν σε επενδύσεις στις παραχωρήσεις και τα 2 δις στις ΑΠΕ.
Ο κ. Περιστέρης αναφέρθηκε ξεχωριστά στους τομείς δραστηριότητας του ομίλου και στις προοπτικές τους:
Για τις παραχωρήσεις τόνισε πως ο όμιλος συμμετέχει στους αυτοκινητόδρομους της Νέας Οδού, της Κεντρικής Οδού, της Εγνατίας (έχει ανακηρυχθεί προτιμητέος επενδυτής), στο αεροδρόμιο του Καστελίου, στο ολοκληρωμένο τουριστικό συγκρότημα με καζίνο στο Ελληνικό και στην κοινοπραξία που πλειοδότησε για το λιμάνι της Καβάλας. Ανέφερε επίσης πως ο όμιλος θα διεκδικήσει όλα τα μεγάλα έργα που θα δημοπρατηθούν στο άμεσο μέλλον. Εκτίμησε πως το αεροδρόμιο στο Καστέλι θα ξεκινήσει τη λειτουργία του στο τέλος του 2025.
Iδιαίτερη αναφορά έγινε στην 100% θυγατρική εταιρεία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Παραχωρήσεις Holding στην οποία έχουν περάσει όλες οι παραχωρήσεις του ομίλου ώστε να παρακολουθείται καλύτερα το επενδυτικό πρόγραμμα και οι χρηματοροές των παραχωρήσεων. Έτσι, ο όμιλος έχει για κάθε του δραστηριότητα και μια θυγατρική: τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ παραχωρήσεις Holding στις παραχωρήσεις, την Τέρνα Ενεργειακή στις ΑΠΕ και την Τέρνα στις κατασκευές.
Στα 5 δισ. το ανεκτέλεστο της ΤΕΡΝΑ
Για τις εργασίες της ΤΕΡΝΑ ο κ. Περιστέρης τόνισε πως προσθέτει συνέχεια κατασκευαστικό αντικείμενο από έργα που της αναθέτει ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Το ανεκτέλεστο της Τέρνα ανέρχεται στα 5 δις. ευρώ, ενώ το κατασκευαστικό αντικείμενο από το καζίνο στο Ελληνικό αν και δεν έχουν οριστικοποιηθεί οι μελέτες, εκτιμάται στα 600 εκατ. ευρώ. Για τις αυξήσεις στα κόστη των πρώτων υλών ο κ. Περιστέρης υποστήριξε πως απαιτείται επαγρύπνηση και παρακολούθηση εκ μέρους του υπουργείου υποδομών ώστε τα τιμολόγια των εργασιών να ανταποκρίνονται στην πραγματικότητας της αγοράς και να εκτελεστούν ομαλά τα έργα. Εκτίμησε πάντως πως οι αυξήσεις δεν θα επηρεάσουν την κάτω γραμμή των αποτελεσμάτων της ΤΕΡΝΑ.
Για την Τέρνα Ενεργειακή επανέλαβε το ότι ο στόχος που έχει τεθεί είναι η εγκατάσταση ισχύος 6,4GW έως το 2029. Τέλος, στον τομέα της συμβατικής ηλεκτροπαραγωγής ο κ. Περιστέρης υπενθύμισε ότι αποκτήθηκε το 100% των μονάδων ΗΡΩΝ 1 και ΗΡΩΝ 2 και το 2024 θα τεθεί σε εμπορική λειτουργία η μονάδα ηλεκτροπαραγωγής στην Κομοτηνή σε συνεργασία με τη Motor Oil ισχύος 877MW.
«Πρέπει να αποφασίσουμε σαν λαός αν θέλουμε τις ΑΠΕ η όχι»
Ερωτώμενος για τα «υπερκέρδη» των παραγωγών ο κ. Περιστέρης ανέφερε πως δεν υπάρχουν υπερκέρδη. «Εγιναν στην αρχή κάποιοι γρήγοροι υπολογισμοί και αναφέρθηκαν κάποια νούμερα στα οποία όμως ξέχασαν να βάλουν και τα υπερέξοδα» τόνισε χαρακτηριστικά . Για τις ΑΠΕ επανέλαβε ότι μπορούν να συμβάλουν στην ενεργειακή επάρκεια της χώρας και στη διαμόρφωση χαμηλών τιμών αλλά όπως επισήμανε θα πρέπει να κάνουμε και μια αυτοκριτική. «Θα πρέπει να αποφασίσουμε σαν λαός τι θέλουμε. Αν συνεχίσουμε να βάζουμε εμπόδια στη δημιουργία ΑΠΕ και δεν εκμεταλλευτούμε τον ήλιο και τον άνεμο της Ελλάδας θα είμαστε άξιοι της μοίρας μας».
O κ. Περιστέρης στάθηκε και στις δράσεις κοινωνικής εταιρικής ευθύνης του ομίλου που το 2021 ανήλθαν στα 3,5 εκατ. ευρώ. Μεταξύ αυτών ήταν οι δωρεές εξοπλισμού σε νοσοκομεία για την καταπολέμηση της Covid19, η κατασκευή σχολείου στον Τύρναβο και η μετατροπή της 115 Πτέρυγας Μάχης στη Σούδα σε «πράσινη» βάση με την κάλυψη των ενεργειακών της αναγκών να προέρχεται αποκλειστικά από τις ΑΠΕ.
Το σώμα των μετόχων ενέκρινε την επιστροφή κεφαλαίου 0,12 ευρώ ανά μετοχή (συνολικό ποσό 12,5 εκατ.ευρώ) με αυξομείωση του μετοχικού κεφαλαίου. Ο κ. Περιστέρης επισήμανε πως ο όμιλος θα συνεχίσει την προσπάθεια για ακόμη καλύτερες χρηματικές διανομές στο μέλλον