Αύξηση πωλήσεων προβλέπει για το 2022 ο όμιλος Φουρλή, από το σύνολο των δραστηριοτήτων του, ενώ η καθαρή κερδοφορία θα επηρεαστεί σαφώς από το αυξημένο ενεργειακό κόστος, καταγράφοντας πιο συγκρατημένη αύξηση. Όπως σημειώνει στο Business Daily ο Οικονομικός Διευθυντής του ομίλου, Γιώργος Αλεβίζος, ο υψηλός πληθωρισμός και η συνακόλουθη εκτίναξη του ενεργειακού κόστους αποτελούν παράγοντες που επηρεάζουν τον προγραμματισμό του ομίλου για φέτος.
Σε κάθε περίπτωση, η διοίκηση της Φουρλής βρίσκεται στο στάδιο της προετοιμασίας του φακέλου προς την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς για την δημόσια εγγραφή της θυγατρικής Trade Estates, παρά το γεγονός ότι η χρηματιστηριακή αγορά δεν βρίσκεται στην καλύτερη στιγμή της στην τρέχουσα περίοδο.
Ως εκ τούτου, η εγγραφή της Trade Estates θα πραγματοποιηθεί κατά πάσα πιθανότητα προς το τέλος του 2022 ή ενδεχομένως και στις αρχές του 2023, περίοδο κατά την οποία εκτιμάται ότι αναδειχθούν στο μέτρο του επιθυμητού τα διακριτά χαρακτηριστικά που η επένδυση στην Trade Estates ενέχει, καθώς πρόκειται για εταιρεία χαμηλού ρίσκου και πολύ ικανοποιητικών, σταθερών αποδόσεων.
Επίκεντρο εξάλλου του ενδιαφέροντος της εταιρείας αποτελεί η επένδυση σε εμπορικά πάρκα και logistics center, με στόχο να εξυπηρετούνται τόσο οι ανάγκες των αλυσίδων λιανικής που αναπτύσσει ο όμιλος, όσο όμως και να προσελκύσει το ενδιαφέρον νέων, ξένων αλυσίδων που θα εισέλθουν στην ελληνική αγορά. Σημειώνεται ότι στο χαρτοφυλάκιο της εταιρείας συμπεριλαμβάνονται retail parks σε Σπάτα, Ηράκλειο, Πάτρα, Θεσσαλονική, Πειραιώς καθώς και τα εμπορικά πάρκα που στεγάζουν καταστήματα ΙΚΕΑ σε Ιωάννινα και Λάρισα.
Περαιτέρω, ο κ. Αλεβίζος επισημαίνει ότι έχουν ήδη εντοπιστεί τα πρώτα σημεία που δυνητικά θα μπορέσουν να αναπτυχθούν τα πρώτα καταστήματα της αλυσίδας Holland & Barrett, με χρονικό ορίζοντα λειτουργίας τους το τελευταίο τρίμηνο του 2022. Ταυτόχρονα με το άνοιγμα των πρώτων καταστημάτων δρομολογείται και η λειτουργία του ηλεκτρονικού καταστήματος της αλυσίδας, το οποίο, σύμφωνα με τον κ. Αλεβίζο, δύναται να συνεισφέρει έως και το 50% των πωλήσεων της Holland & Barrett, αποτελώντας πολύ σημαντικό κανάλι.
Παράλληλα, σε εξέλιξη βρίσκεται το επενδυτικό πλάνο του ομίλου για την αλυσίδα Intersport, με τα διαθέσιμα κονδύλια να αγγίζουν τα 10 εκατ ευρώ για την ανακαίνιση του δικτύου καταστημάτων της για φέτος. Ήδη έχουν ολοκληρωθεί οι σχετικές εργασίες σε 22 καταστήματα και δρομολογούνται βελτιώσεις σε περισσότερα από 40 σημεία μέχρι το τέλος του έτους σε Ελλάδα, Ρουμανία και Βουλγαρία. Επίσης, ο όμιλος επενδύει στην omnichannel εμπειρία του πελάτη, αναβαθμίζοντας τις υποδομές και σε ό,τι αφορά το ηλεκτρονικό εμπόριο της Intersport.
Αντίστοιχη είναι η προσέγγιση και σε ό,τι αφορά την ΙΚΕΑ, με τα μικρότερα καταστήματα και το ψηφιακό κανάλι να ενισχύουν τα έσοδα. Το θέμα των ελλείψεων ωστόσο σε συγκεκριμένους κωδικούς της αλυσίδας εξακολουθεί να αποτελεί πονοκέφαλο, με το ποσοστό των ειδών που βρίσκονται σε έλλειψη να υπολογίζεται σε 13% περίπου, σύμφωνα με τον κ. Αλεβίζο. Ο ίδιος εντούτοις επισημαίνει ότι το θέμα θα επιλυθεί μέσα στο τρέχον έτος, καθώς η ΙΚΕΑ International έχει αναλάβει σχετικές πρωτοβουλίες που ξεμπλοκάρουν την παραγωγή και θα εξομαλύνουν και τις μεταφορές.
Στο τέλος του 2023 αναμένεται να είναι έτοιμο ένα νέο σημείο ΙΚΕΑ στην Πάτρα, στις αρχές του 2024 στο Ηράκλειο, ενώ ο στόχος για το σημείο του Ελληνικού είναι το 2025, υπό την προϋπόθεση ότι συνολικά η ανάπτυξη εκεί θα παραμείνει εντός των προκαθορισμένων χρονοδιαγραμμάτων.
Ο όμιλος εκτιμά ότι η αξία της αγοράς επίπλου στην χώρα μας δεν αντανακλάται στα σημερινά στοιχεία, που την τοποθετούν στα 900 εκατ. ευρώ περίπου, μετά από την δεκαετή δημοσιονομική περιπέτεια της χώρας. Η πραγματική αξία ανέρχεται σε 1,5 δισ. ευρώ περίπου, ποσό που αναμένεται να φανεί και στα επίσημα στοιχεία μέσα στα επόμενα 3-4 έτη.