Σχεδιάζοντας στην βάση ενός αισιόδοξου σεναρίου για την εξέλιξη του οικονομικού κλίματος και της ψυχολογίας του καταναλωτή, η διοίκηση της Αττικά Πολυκαταστήματα ΑΕ διερευνά τα περιθώρια περαιτέρω εμπλουτισμού του portfolio των επώνυμων εταιρειών από τον χώρο της ένδυσης που αντιπροσωπεύει για την ελληνική αγορά, ενώ βρίσκεται σε συζητήσεις για την λειτουργία δύο νέων σημείων Attica στους χώρους του νέου project του Ελληνικού, σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα.
Η εταιρεία είδε τα μεγέθη της να επιστρέφουν στα προ πανδημίας επίπεδα του 2019, κατά τους μήνες Μάρτιο και Απρίλιο του τρέχοντος έτους, σε συνέχεια ενός πιο δύσκολου διμήνου στις αρχές του 2022, συνέπεια των περιορισμών της πανδημίας αλλά και του εξαιρετικά κρύου καιρού. Το πρώτο τρίμηνο εκτιμάται ότι έκλεισε με απώλειες περί το 20% στις πωλήσεις συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, όμως τόσο ο Απρίλιος κινήθηκε με θετικό πρόσημο για τα πολυκαταστήματα, όσο κι ο Μάιος μέχρι στιγμής, προϊδεάζοντας για μία σχετικά κανονική θερινή περίοδο, χωρίς ιδιαίτερες διαφοροποιήσεις ανά εμπορικό προορισμό.
Εκτιμάται δε ότι οι αυξημένες αφίξεις τουριστών από τις ΗΠΑ, αλλά και τις αραβικές χώρες και το Ισραήλ δύνανται να καλύψουν το κενό που έχουν αφήσει ως προς τα έσοδα της εταιρείας οι Κινέζοι επισκέπτες που έχουν εκλείψει την τελευταία διετία εξαιτίας της πανδημίας. Υπολογίζεται ότι οι αγορές tax free στα πολυκαταστήματα Attica συνεισφέρουν περί το 20% του συνολικού τζίρου, με το 50% να προέρχεται - μέχρι το 2019 - από τους Ασιάτες.
Η εταιρεία πάντως αποτιμά πολύ θετικά την απόδοση της επέκτασης την οποία ολοκλήρωσε μέσα στην πανδημία στο πολυκατάστημα Attica στο CityLink, με τους δύο ορόφους - τρίτο και τέταρτο - να προσελκύουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών. Να σημειωθεί ότι ο τέταρτος όροφος διαθέτει πλέον υπηρεσίες κομμωτηρίου, καφέ και wine bar, μεταξύ άλλων καινοτομιών, ενώ ο τρίτος όροφος διαθέτει μία μεγάλη γκάμα κυρίως εταιριών αθλητικών ειδών.
Παράλληλα, η διοίκηση των Αττικών Πολυκαταστημάτων προχώρησε στον επανασχεδιασμό του site της, ώστε να αποτελεί προορισμό για περισσότερες κατηγορίες προϊόντων πέραν των καλλυντικών που αποτελούν σχετικά ανθεκτική επιλογή σε όλη την διάρκεια του χρόνου. Στόχο αποτελεί η ενσωμάτωση υπηρεσιών τεχνολογίας και στα καταστήματα, ώστε να προσφέρεται μία πολυκαναλική εμπειρία στον πελάτη -ξεκινώντας δηλαδή από το e-shop και ολοκληρώνοντας σε κάποιο φυσικό κατάστημα. Η αναβάθμιση των τεχνολογικών συστημάτων του e-shop του Attica προοιωνίζεται εξάλλου την προσθήκη σε αυτό περισσότερων κατηγοριών ειδών - κυρίως ένδυσης- διευρύνοντας περαιτέρω τις επιλογές για τον virtual επισκέπτη από το προσεχές φθινόπωρο.
Σε ό,τι αφορά την εμπορική της δραστηριότητα, η Αττικά Πολυκαταστήματα φέρνει στην Ελλάδα το γαλλικό brand γυναικείας και ανδρικής ένδυσης Kooples, σχεδιάζοντας τη δημιουργία αρχικά ενός corner στους χώρους του Attica στο CityLink και στη συνέχεια στο Attica στο εμπορικό κέντρο Golden Hall, προσφέροντας πλήρη γκάμα των συλλογών του. Η διοίκηση της εταιρείας βρίσκεται διαρκώς σε αναζήτηση και νέων εταιρειών ώστε να εμπλουτίσει περαιτέρω το portfolio των επώνυμων brands που διαθέτει στους χώρους της αλλά και σε ανεξάρτητες boutiques.
Παράλληλα, σε συνεργασία με την Lamda Development σχεδιάζει την λειτουργία δύο νέων Attica στους χώρους του Ελληνικού, ενός μεγάλου στο πιο εμπορικό τμήμα της ανάπτυξης κι ενός μικρότερου Attica retail spot στους χώρους της Marina Galleria, διαβλέποντας ισχυρές προοπτικές τουριστικής και εμπορικής ανάπτυξης στην πρωτεύουσα μέσα στην επόμενη πενταετία.
Σημειώνεται ότι η Αττικά Πολυκαταστήματα έκλεισε την χρήση του 2021 με πωλήσεις ύψους 144 εκατ. ευρώ, ενισχυμένες κατά 46% συγκριτικά με το 2020 (98,8 εκατ. ευρώ) αλλά μειωμένες κατά 22% συγκριτικά με το 2019 (183,7 εκατ. ευρώ), ενώ τα κέρδη EBITDA ανήλθαν σε 14,5 εκατ. ευρώ, έναντι 4,5 εκατ. ευρώ το 2020 και 18 εκατ. ευρώ το 2019.