Επιταχύνεται την επόμενη διετία ο μετασχηματισμός και η αναδιάρθρωση των ΕΛΤΑ που έχει ξεκινήσει από το 2020, ενώ μετά την κυβερνοεπίθεση που δέχθηκαν πριν μερικούς μήνες οχυρώνουν παράλληλα και την κυβερνοάμυνα τους απέναντι σε μελλοντικές επιθέσεις.
Ο στρατηγικός μετασχηματισμός των ΕΛΤΑ μπαίνει στην επόμενη φάση έπειτα και από την επιλογή της PwC στη θέση του συμβούλου επιχειρησιακής αναδιάρθρωσης του Ομίλου στον διεθνή διαγωνισμό που πραγματοποιήθηκε με το συνολικό έργο να φτάνει τα 4 εκατ. ευρώ, µη συµπεριλαµβανοµένου ΦΠΑ, ή αλλιώς 4,96 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ.
Το έργο περιλαμβάνει την φάση του σχεδιασμού και την φάση της υλοποίησης με την συνδρομή του αναδόχου στη διάρκεια της διετίας με τον ανάδοχο να υποστηρίζει το έργο του επιχειρησιακού μετασχηματισμού και αφετέρου όλα τα υπόλοιπα έργα που εντάσσονται στο πλάνο του μετασχηματισμού του Ομίλου.
Ο μετασχηματισμός των ΕΛΤΑ είναι ένα από τα μεγαλύτερα μεταρρυθμιστικά προγράμματα που έχουν σχεδιαστεί στον ευρύτερο ελληνικό δημόσιο τομέα. Με τα πρώτα βήματα να έχουν ήδη υλοποιηθεί, στόχος παραμένει η διαμόρφωση μιας ανεξάρτητης εταιρείας, επιχειρησιακά ανταγωνιστικής σε διεθνές επίπεδο, με πλήρως ψηφιοποιημένες υπηρεσίες & προϊόντα που θα προσφέρουν στους πελάτες της μία εξαιρετική εμπειρία, αλλά θα δώσουν και στην ίδια τη δυνατότητα να επεκταθεί και σε νέους τομείς δραστηριοτήτων.
Οι αλλαγές στο μοντέλο λειτουργίας των ΕΛΤΑ καθώς και στην οργανωτική δομή των βασικών υποστηρικτικών λειτουργιών αναμένεται να αλλάξουν με το πλάνο του μετασχηματισμού να προχωρά σε όλα τα τμήματα του ομίλου όπως στο εμπορικό, στο δίκτυο εξυπηρέτησης, στη διανομή, και στα κέντρα διαλογής.
Το έργο περιλαμβάνει την φάση του σχεδιασμού και την φάση της υλοποίησης με την συνδρομή του αναδόχου στη διάρκεια των 2 ετών της σύμβασης. Ο ανάδοχος θα υποστηρίξει αφενός το έργο του επιχειρησιακού μετασχηματισμού αλλά και όλα τα υπόλοιπα έργα που εντάσσονται στο πλάνο του μετασχηματισμού του ομίλου.
Συγκεκριμένα το έργο για τον μετασχηματισμό του ομίλου των ΕΛΤΑ περιλαμβάνει τον ανασχεδιασμό του δικτύου και του λειτουργικού μοντέλου διαβιβάσεων και μονάδων παραγωγής και διανομής με αντίστοιχη πρόταση στελέχωσης, οργάνωσης και πλάνου μετάβασης. Στόχος είναι η ταχύτερη και αρτιότερη εξυπηρέτηση των πελατών και των πολιτών σε ολόκληρο το φάσμα των υπηρεσιών των ΕΛΤΑ, από την παράδοση των δεμάτων, μέχρι τις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες και τη διανομή των συντάξεων, σε ολόκληρη την επικράτεια.
Επίσης τα ΕΛΤΑ θέλουν να βελτιώσουν την εμπειρία του πελάτη μέσα από ψηφιακές εφαρμογές, υπηρεσίες και καινοτόμα προϊόντα, που θα διαμορφώσουν ένα διεθνές σημείο αναφοράς, ενώ στοχεύουν και στη βελτιστοποίηση των εσωτερικών διαδικασιών ώστε να μειωθεί η γραφειοκρατία και να αυξηθεί η αποδοτικότητα της εταιρείας σε όλους τους τομείς.
Θα υπάρξει νέα εμπορική και τιμολογιακή πολιτική με κοινή οριοθέτηση πελατολογίου, σχεδιασμός κοινών υπηρεσιών και ορισμός νέων καναλιών διανομής μεταξύ Μητρικής και Θυγατρικής ενώ θα υπάρξει και σχεδιασμός νέου οργανωτικού μοντέλου του Ομίλου, και κεντρικοποίηση των Υποστηρικτικών Λειτουργιών του.