Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της παγκόσμιας βιομηχανίας τροφίμων έχει βρεθεί το τελευταίο διάστημα η εξαγορά της Chipita από τον πολυεθνικό κολοσσό Mondelez International, καθώς οι χρηματιστηριακοί αναλυτές προσπαθούν να εκτιμήσουν τα νέα δεδομένα και τις εξελίξεις που θα σηματοδοτήσει το deal των 2 δισ. δολαρίων για τον αμερικανικό γίγαντα, στον οποίο ανήκουν μεταξύ άλλων brands όπως τα μπισκότα Oreo και το τυρί Philadelphia.
Έτσι, λοιπόν, έγινε ειδική μνεία στην απόκτηση της Chipita στο πλαίσιο του conference call που πραγματοποίησε η διοίκηση της Mondelez την περασμένη εβδομάδα, με τη συμμετοχή θεσμικών επενδυτών για τον σχολιασμό των ετήσιων οικονομικών αποτελεσμάτων της χρήσης 2021.
Σε ερώτηση που έγινε, σχετικά με το εάν έχει προσδιοριστεί το ποσοστό της ανάπτυξης που προβλέπεται να φέρει στις οικονομικές επιδόσεις της Mondelez η απόκτηση της Chipita, ο οικονομικός διευθυντής του ομίλου Λούκα Ζαραμέλα (Luca Zaramella) ανέφερε ότι «πρόκειται για μια εξαγορά που μπορεί να χαρακτηριστεί ως σημαντική προφανώς, τόσο σε επίπεδο μεγέθους όσο σε επίπεδο του αριθμού αγορών στις οποίες διαθέτει παρουσία η Chipita». Παράλληλα ξεκαθάρισε ότι αναμένεται να ενοποιηθεί πλήρως στον ισολογισμό της Mondelez, ωστόσο θα χρειαστεί ένα εύλογο χρονικό διάστημα προκειμένου να ολοκληρωθεί η συγκεκριμένη διαδικασία.
«Θα έλεγα ότι, χωρίς να αναφερθώ σε κάποιο συγκεκριμένο ποσοστό, ότι θα υπάρξει ένας μετριοπαθής θετικός αντίκτυπος στην κερδοφορία της Mondelez μέσα στην επόμενη χρονιά. Ωστόσο είναι πιθανό τα οφέλη αυτής της συνέργειας να αποτυπωθούν εν μέρει στο τελευταίο τρίμηνο του 2022 ενώ το πλήρες μέγεθος θα φανεί σίγουρα το 2023», σημείωσε ο κ. Zaramella και κατέληξε ότι η συμβολή της Chipita στα οικονομικά αποτελέσματα της τρέχουσας χρήσης θα είναι πολύ μικρή, σχεδόν άνευ σημασίας.
Ο αμερικανικός πολυεθνικός κολοσσός φαίνεται να ποντάρει στο περιθώριο ανάπτυξης που εμφανίζει η κατηγορία των συσκευασμένων σνακ και αρτοσκευασμάτων, η αξία της οποίας ανέρχεται στα 65 δισ. δολάρια ενώ αναπτύσσεται με ρυθμό μεγαλύτερο σε σχέση με το μέσο ρυθμό που αναπτύσσονται οι υπόλοιπες βασικές κατηγορίες σνακ του ομίλου. Σύμφωνα με τη διοίκηση της Mondelez, τόσο τα κέικ όσο και τα αρτοσκευάσματα εμφανίζουν υψηλότερη καθαρή κερδοφορία ανά κιλό σε σύγκριση με την κατηγορία των μπισκότων, ενώ πρόκειται για μια αγορά που χαρακτηρίζεται από υψηλά επίπεδα κατακερματισμού, γεγονός που κρίνεται σαν μια σημαντική ευκαιρία.
Είναι ενδεικτικό ότι οι δύο κορυφαίοι παίκτες του συγκεκριμένου κλάδου κατέχουν από κοινού μερίδιο αγοράς κάτω του 10% ενώ με την απόκτηση της Chipita η Mondelez αναμένεται να αναδειχθεί στον τρίτο μεγαλύτερο παίκτη. Θυμίζουμε ότι στις αρχές Ιανουαρίου ολοκληρώθηκε και επίσημα η εξαγορά της Chipita Global από την Mondelez, μια συμφωνία η οποία είχε γίνει γνωστή τον Μάιο του περασμένου έτους. Μάλιστα, πρόσφατα το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας, επικεφαλής της οποίας τέθηκε ο Βούλγαρος Ιβάιλο Ναϊντένοφ (Ivaylo Naydenov), έδωσε άδεια για την έκδοση κοινού ομολογιακού δανείου συνολικής ονομαστικής αξίας έως 325 εκατ. ευρώ.
Τα κεφάλαια θα διατεθούν μέσω ιδιωτικής τοποθέτησης με μοναδικό ομολογιούχο δανειστή την Mondelez Europe. Η έκδοση του ομολογιακού δανείου κρίθηκε απαραίτητη για την ορθή λειτουργία της Chipita Global, προκειμένου μέσω αυτού να αποπληρωθούν ανεξόφλητες υποχρεώσεις της εταιρείας που απορρέουν από υφιστάμενα ομολογιακά δάνεια και υφιστάμενες πιστώσεις που εξυπηρετούνται από ανοιχτούς αλληλόχρεους λογαριασμούς, υποχρεώσεις τις οποίες ανέλαβε να εκπληρώσει η εταιρεία μετά τη συμφωνία.