ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
e-food
Φώτο: Shutterstock

«Πόλεμος» My Market με efood: «Κούφια» η παράδοση μέσα σε 15 λεπτά

Μόνο το 42% των παραγγελιών παραδίδονται εντός 15 λεπτών από την e-food, όπως διαπιστώθηκε από το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας κατόπιν προσφυγής της My Market. Αποσύρεται το διαφημιστικό μήνυμα. Ο ανταγωνισμός των σούπερ μάρκετ με τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες.

«Κούφια» αποδεικνύεται εν μέρει στην πράξη η υπόσχεση της efood market για παράδοση προϊόντων σούπερ μάρκετ μέσα σε 15 λεπτά. Σε αυτόν τον εντυπωσιακό, είναι η αλήθεια, ισχυρισμό, η ηλεκτρονική πλατφόρμα παραγγελιοληψίας και διανομής όχι μόνο έχει βασίσει την πρόσφατη επικοινωνιακή της καμπάνια αλλά αποτελεί και το βασικό χαρακτηριστικό διαφοροποίησης της σε σχέση με τα ηλεκτρονικά καταστήματα των παραδοσιακών αλυσίδων λιανικής.

Η υπόσχεση της παράδοσης ειδών παντοπωλείου μέσα σε μόλις 15 λεπτά μπορεί να ηχεί ως ιδιαίτερα δελεαστική στα αυτιά των καταναλωτών, ωστόσο η τήρησή της στην πράξη αμφισβητείται από πολλούς. Μεταξύ αυτών που φαίνεται να μην πείθονται συγκαταλέγεται και η αλυσίδα My Market του ομίλου Metro, συμφερόντων της οικογένειας Παντελιάδη, η οποία προσέφυγε πρόσφατα στο Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας, ζητώντας από το τελευταίο να ελέγξει τη διαφημιστική επικοινωνία της e-food market και πιο συγκεκριμένα τον ισχυρισμό «efood market, super market σε 15 λεπτά» ως προς την υπόσχεση παράδοσης σε 15 λεπτά.

Κατά τη συνεδρίαση, η Επιτροπή έλαβε υπόψη της τα όσα συζητήθηκαν από τις δύο πλευρές- παρόντες ήταν εκπρόσωποι τόσο της My Market όσο και της efood- ενώ δόθηκε ιδιαίτερη βαρύτητα στα στοιχεία που προσκόμισε η ελεγχόμενη πλευρά, ήτοι η efood, τα οποία αποτυπώνουν τον χρόνο στον οποίο έχουν πραγματικά παραδοθεί οι παραγγελίες κατά τους τελευταίους τέσσερις μήνες (orders share % per delivery time group).

Σύμφωνα με αυτά τα στοιχεία, εντός 15 λεπτών έχει παραδοθεί μόλις το 42% των παραγγελιών, ενώ το 90% αυτών έχει παραδοθεί στο διπλάσιο χρόνο σε σχέση με αυτά που ισχυρίζεται η πλατφόρμα δηλαδή εντός 30 λεπτών. Βάσει αυτών, η Επιτροπή σχημάτισε ομόφωνα τη γνώμη ότι παρά το γεγονός η παράδοση ειδών super market σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα καθιστά την υπηρεσία αυτή καινοτόμο, η υπόσχεση που διατυπώνεται για παράδοση σε 15 λεπτά δεν τεκμηριώθηκε επαρκώς.

Υπερβολικός ο ισχυρισμός

Ειδικότερα, η Επιτροπή ομόφωνα έκρινε ότι η διατύπωση «σε 15 λεπτά» υπόσχεται με τρόπο απόλυτο, κατηγορηματικό, χωρίς καμία επιφύλαξη ή προϋπόθεση, ότι η παράδοση θα γίνει συγκεκριμένα σε 15 λεπτά, γεγονός το οποίο μάλιστα επιβεβαιώνεται εμφατικά στο ένα από τα δύο τηλεοπτικά σποτ, με την εμφάνιση του ρολογιού που δείχνει να έχουν περάσει ακριβώς 15 λεπτά από την ώρα της παραγγελίας. Η ξεκάθαρη αυτή υπόσχεση δημιουργεί την ανάλογη προσδοκία στους καταναλωτές, η οποία όμως προσδοκία, όπως σημειώνει η Επιτροπή, θα επαληθευτεί μόνο σε ποσοστό περίπου 40% των παραγγελιών, ενώ το ποσοστό αυτό δεν γίνεται επαρκές ούτε στα 20 λεπτά, ακόμη κι αν θεωρηθεί ότι οι καταναλωτές έχουν την ανοχή μίας εύλογης καθυστέρησης λίγων λεπτών.

Λόγω της ανεπάρκειας τεκμηρίωσης του συγκεκριμένου ισχυρισμού, τον έκρινε ως υπερβολικό και ότι μπορεί να οδηγήσει σε εσφαλμένες εντυπώσεις. Έτσι, λοιπόν, η efood καλείται πλέον να προχωρήσει στην απαραίτητη τροποποίηση της καμπάνιας σε όλα τα μέσα που αυτή προβάλλεται. Η συγκεκριμένη κίνηση από την πλευρά της My Market αποτελεί την πρώτη «κανονιά» σε έναν πόλεμο που έχει μόλις ξεκινήσει ανάμεσα στις πλατφόρμες quick commerce ή express delivery και τα παραδοσιακά σούπερ μάρκετ.

Αν και πολλές ηλεκτρονικές πλατφόρμες διανομής συνεργάζονται με εγχώριες αλυσίδες του οργανωμένου λιανεμπορίου, όπως για παράδειγμα ο Σκλαβενίτης με την efood, ο ΑΒ Βασιλόπουλος με το delivery.gr, η My Market με την Wolt και ο Μασούτης με την Box της Cosmote, ωστόσο ορισμένες από αυτές ανέπτυξαν τα δικά τους market με αιχμή του δόρατος την γρήγορη παράδοση των προϊόντων με στόχο να διεκδικήσουν μερίδιο από μια πίτα αξίας 10 δισ. ευρώ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πεθαίνει το τσάμπα delivery από τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ

Μετά την επιβολή χρεώσεων στις διανομές από τη Σκλαβενίτης, η Μασούτης, που είναι η τελευταία αλυσίδα με δωρεάν διανομές, αξιολογεί όλα τα σενάρια. Στόχος, να περιοριστούν οι ζημιές από τις ηλεκτρονικές πωλήσεις.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σούπερ μάρκετ μετά τα... μεσάνυχτα από τη συμμαχία e-fresh με Wolt

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα ένα μεγάλο ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ, το e-fresh, σε συνεργασία με την Wolt, θα πραγματοποιούν παραδόσεις όλο το 24ωρο. Ο ρόλος της ρομποτικής τεχνολογίας στις αποθήκες.