Έντονη κινητικότητα σε επίπεδο επενδύσεων και νέων παικτών καταγράφει τα τελευταία χρόνια η εγχώρια αγορά του εμφιαλωμένου νερού, με τις κινήσεις που γίνονται να φέρνουν καινούργιες ισορροπίες στον κλάδο. Οι εταιρείες εμφιάλωσης έχουν επιδοθεί σε ένα ράλι επενδύσεων προκειμένου να αυξήσουν τα μερίδιά τους αλλά και να επεκτείνουν την εξαγωγική τους δραστηριότητα, ρίχνοντας κεφάλαια για την αναβάθμιση της παραγωγικής διαδικασίας και την ενίσχυση της δυναμικότητας.
Στο παιχνίδι των επενδύσεων έχουν μπει από τους βασικούς πρωταγωνιστές του κλάδου μέχρι και τις μικρότερες εταιρείες καθώς διαβλέπουν τις προοπτικές που ανοίγονται στο εμφιαλωμένο νερό. Μια τέτοια περίπτωση αποτελεί και το νερό Samaria, το οποίο έχει προχωρήσει στην υλοποίηση μιας επένδυσης, η οποία αφορά στην ενίσχυση της παραγωγικής δυνατότητας μέσα από την επέκταση της υφιστάμενης μονάδας.
Με την υλοποίηση του συγκεκριμένου πλάνου, η χανιώτικη εταιρεία, που είναι θυγατρική της ANEK Line, εταιρείας συμφερόντων Βαρδινογιάννη, αυξάνει την παραγωγή φιαλών PET 1,5lt κατά 36.400 τεμάχια την ώρα, την εμφιάλωση φιαλών PET κατά 36.400 τεμάχια την ώρα και την εμφιάλωση γυάλινων φιαλών κατά 5.000 τεμάχια την ώρα. Να σημειωθεί ότι πριν περίπου ένα χρόνο είχε εγκριθεί το αίτημα της εταιρείας για την υπαγωγή της συγκεκριμένης επένδυσης στις διατάξεις του αναπτυξιακού και πλέον έχει ολοκληρωθεί κατά το ήμισυ.
Το συνολικό ενισχυμένο κόστος της επένδυσης ανέρχεται στα 8,9 εκατ. ευρώ με φορολογική απαλλαγή 1,2 εκατ. ευρώ και επιδότηση χρηματοδοτικής μίσθωσης 1 εκατ. ευρώ. Η συγκεκριμένη επένδυση θα της επιτρέψει να πιάσει έναν από τους βασικούς της στόχους που είναι η περαιτέρω ανάπτυξη του εμπορικού της αποτυπώματος και της επιχειρηματικής της δραστηριότητας σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον. Ωστόσο, η επένδυση αυτή σε συνδυασμό με την αύξηση που παρατηρείται στις τιμές των πρώτων υλών εκτιμάται ότι θα ασκήσουν πιέσεις στην κερδοφορία της καθώς θα αυξηθούν σημαντικά οι χρεωστικοί τόκοι και οι αποσβέσεις.
Σε ό,τι αφορά τώρα τις επιδόσεις της, σύμφωνα με τις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις το 2020, είδε τις πωλήσεις της να μειώνονται κατά -20% και να διαμορφώνονται στα 9,293 εκατ. ευρώ έναντι 11,564 εκατ. ευρώ το 2019 την ίδια στιγμή που η κερδοφορία της υποχώρησε στα 1,383 εκατ. ευρώ. Αυτή η μείωση οφείλεται κυρίως στην πτώση της τουριστικής κίνησης και στον έντονο ανταγωνισμό που επικρατεί στον κλάδο που δραστηριοποιείται, ωστόσο οι επιδόσεις της κρίνονται ικανοποιητικές από τη διοίκηση με βάση τις συνθήκες που διαμορφώθηκαν στην αγορά εξαιτίας της υγειονομικής κρίσης.