Σε case study της ελληνικής βιομηχανίας σκοπεύει να αναδειχθεί η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων, δηλαδή η εταιρεία Βίκος, στο διάστημα της επόμενης πενταετίας. Εκτός από την ανάδειξη ως μεγαλύτερος εμφιαλωτής νερού στην ελληνική αγορά η εταιρεία διεκδικεί την ανάδειξη σε μεγαλύτερη ελληνική βιομηχανία αναψυκτικών, μετά φυσικά από την Coca Cola HBC.
«Θέλουμε να μειώσουμε την διαφορά από τον πολυεθνικό ανταγωνιστή», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κωνσταντίνος Σεπετάς, διευθυντής πωλήσεων και μάρκετινγκ. Για την επίτευξη αυτών των στόχων, η οικογένεια Σεπετά πρόκειται να επενδύσει περί τα 100 εκατ. ευρώ τα επόμενα πέντε χρόνια. Όπως είναι γνωστό, τα 63 εκατ. ευρώ των επενδύσεων αυτών θα χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης, σε συνεργασία με την Eurobank -και με ίδια συμμετοχή ύψους 10 εκατ. ευρώ- ενώ τα υπόλοιπα 37 εκατ. ευρώ αφορούν στο επενδυτικό πρόγραμμα της οικογένειας Σεπετά.
Το συνολικό επενδυτικό πλάνο της εταιρείας αποβλέπει στη συνολική της αναβάθμιση τόσο στο επίπεδο της παραγωγής, της λειτουργίας, αλλά και στο επίπεδο της της αγοράς. Αξίζει να σημειωθεί ότι στη διάρκεια του 2023 οι πωλήσεις της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων ανήλθαν περίπου στα 120 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 14% έναντι του 2022, ενώ σημαντική βελτίωση παρουσιάζει και η κερδοφορία της –η οποία στη διάρκεια του 2022, λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών, είχε συρρικνωθεί.
Ερωτηθείς σχετικά ο κ. Κ. Σεπετάς είπε πως την επόμενη πενταετία η διοίκηση αποβλέπει στην διατήρηση αυτού του ρυθμού ανάπτυξης. Παράλληλα έχει κατορθώσει να αυξήσει το μερίδιο της στην αγορά των αναψυκτικών, έτσι ώστε να ισοβαθμεί στην ίδια θέση με τον σημαντικότερο Έλληνα ανταγωνιστή της.
Το επενδυτικό της πρόγραμμα αφορά στον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση των εργοστασιακών της μονάδων -«το παρασκευαστήριο των αναψυκτικών θα γίνει ένα από τα πιο σύγχρονα στην Ευρώπη» αναφέρθηκε χαρακτηριστικά– στην ανάπτυξη αποθηκευτικών χώρων (μέχρι το τέλος του χρόνου θα διαθέτει 20.000 τ.μ. χώρους logistics), στον περιορισμό του ενεργειακού κόστους, με την τοποθέτηση φωτοβολταϊκών, και φυσικά στην χρηματοδότηση της ανάπτυξης του δικτύου (ψυγεία κλπ). Για το τελευταίο μάλιστα σκοπεύει να δαπανήσει περί τα 20 εκατ. ευρώ.
Όπως αναφέρθηκε στη χθεσινή συνέντευξη τύπου, η εταιρεία σ΄όλο το διάστημα της λειτουργίας της έχει επενδύσει περί τα 170 εκατ. ευρώ. Αναφορικά με την τιμολογιακή της πολιτική, αξίζει να σημειωθεί ότι πέρυσι η εταιρεία δεν έκανε ανατιμήσεις, πράγμα που σημαίνει ότι η αύξηση των πωλήσεων προήλθε από την αύξηση τους μεριδίου της, ενώ λόγω των μέτρων που έλαβε προσφάτως το υπουργείο Ανάπτυξης θα αποσύρει τον τιμοκατάλογο της.