Με την προσθήκη νέων brands από τον χώρο της μόδας και την περαιτέρω επέκταση σε συνεργασίες Β2Β αλλά και Β2C, ο όμιλος Shop & Trade κλείνει το 2021 με αισιόδοξη οπτική για την χρονιά που έρχεται. Πρόσφατα, ο όμιλος πρόσθεσε μία νέα πλατφόρμα e-commerce, την bloobox.gr, στην οποία διατίθενται όλα τα επώνυμα ονόματα ανδρικής, γυναικείας και unisex ένδυσης και υπόδησης που ανήκουν στο portfolio του (μεταξύ αυτών τα Liu Jo, Pepe Jeans, Superdry, Birkenstock, Quicksilver, Aeropostale και Hackett), απαντώντας στις νέες απαιτήσεις των καταναλωτών για ηλεκτρονικές αγορές με ασφάλεια, προνομιακές τιμές αλλά και ποικιλία.
Περαιτέρω, καθώς διαπιστώνεται μεταστροφή στις καταναλωτικές προτιμήσεις μετά την πανδημία, η Shop & Trade προσέθεσε τρία νέα brands στο portfolio της, μέσα στο 2021. Πρόκειται για τις συλλογές ρούχων Trussardi, Versace Jeans και Chiara Ferragni, οι οποίες διαφοροποιούνται από την κατηγορία του αθλητικού ή athleisure ενδύματος, απαντώντας στην ανάγκη των καταναλωτών να φορέσουν κάτι πιο προσεγμένο, στο γραφείο αλλά και στις κοινωνικές συναναστροφές που πλέον έχουν ανακάμψει.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το περσινό έτος ο όμιλος κατάφερε να περιορίσει τις απώλειες στον τζίρο του σε επίπεδα κάτω του 15%, συγκριτικά με το 2019, ενώ να αναμένει για φέτος αύξηση πωλήσεων, περαιτέρω βελτίωση των περιθωρίων κέρδους καθώς και δημιουργία ελεύθερων ταμειακών ροών. Στο πλαίσιο αυτό, η πρόσφατη ανάπτυξη της πλατφόρμας διαδικτυακών πωλήσεων bloobox αποτελεί σημαντικό σταθμό στην στόχευση της Shop & Trade για επέκταση σε καινοτόμες δραστηριότητες ώστε να υπάρξει πιο δυναμική ανάπτυξη στο μέλλον.
Ως εκ τούτου, το τρέχον έτος εκτιμάται ότι θα εξαλειφθούν οι απώλειες σε επίπεδο λειτουργικής κερδοφορίας, τόσο μέσω της οργανικής ανάπτυξης και επίτευξης τζίρου, όσο και μέσω της εκμετάλλευσης των κυβερνητικών μέτρων. Επισημαίνεται ότι μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2021 η εταιρεία αποφάσισε την έκδοση κοινού ομολογιακού δανείου ύψους 4 εκατ. ευρώ, το οποίο δόθηκε ύστερα από σχετική αίτηση του εκδότη προς την Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος, και με την εγγύηση του Ταμείου Εγγυοδοσίας Επιχειρήσεων Covid-19 της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας.
Ο όμιλος έκλεισε την περσινή, δύσκολη οικονομική χρήση με πωλήσεις ύψους 49 εκατ. ευρώ, έναντι 57 εκατ. ευρώ το 2019, μικτά κέρδη ύψους 15,1 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 14% σε ετήσια βάση και κέρδη EBITDA ύψους 4,6 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 12% έναντι του 2019. Όπως σημειώνει η εταιρεία, η συγκρατημένη μείωση των κερδών οφείλεται στα βοηθήματα που παρείχε η Πολιτεία στις επιχειρήσεις, καθώς και στην συγκράτηση των εξόδων ως ποσοστό του τζίρου.
Παράλληλα, ο όμιλος ενίσχυσε τις δραστηριότητές του παρά την πανδημία, αναπτύσσοντας την ήδη επιτυχημένη συνεργασία μέσω αποκλειστικής αντιπροσώπευσης με την αμερικανική εταιρεία Guess, επέκτεινε την συνεργασία με Β2Β συνεργάτες όπως τα πολυκαταστήματα Attica και η αλυσίδα Intersport, ενώ επιπλέον ενίσχυσε την παρουσία του στον χώρο του wellness, με την ανάπτυξη της Life-Fitness και Cybex σε χώρους φιλοξενίας.