Ψήνει καφέ και ετοιμάζει νέες συνεργασίες στην Ελλάδα η Beverage World, συμφερόντων του κυπριακού ομίλου Φωτιάδη, η οποία ανέλαβε την διανομή των προϊόντων του χαρτοφυλακίου της ιταλικής Lavazza στην εγχώρια αγορά.
Προσδοκία της Beverage World είναι τo ιταλικό brand Lavazza να καταφέρει να κατακτήσει την πρώτη θέση της κατηγορίας καφέ σε βάθος τριετίας.
Όπως ανέφερε ο κ. Παύλος Φωτιάδης, διευθύνων σύμβουλος της Beverage World στο πλαίσιο πρόσφατης εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε για την επισφράγιση της συμφωνίας των δύο εταιρειών «ο καφές είναι στο ραντάρ μας πολλά χρόνια. Παρατηρώντας τις τάσεις που υπάρχουν διεθνώς, βλέπουμε ότι ο καφές αναπτύσσεται. Γενικά υπάρχει μια τάση που απομακρύνει τον κόσμο από το αλκοόλ. Θα υπάρξουν κι άλλες συνεργασίες στην Ελλάδα».
Εκφρασμένη πρόθεση του Ιταλικού ομίλου είναι η επιτάχυνση της δραστηριότητας του στην ελληνική αγορά, με μια πιο άμεση προσέγγιση marketing. «Για τους Ιταλούς», όπως ανέφερε ο Riccardo Codognola, επικεφαλής του Marketing της Lavazza για την Κεντρική Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική, «η Ελλάδα αποτελεί αγορά στρατηγικής σημασίας και πραγματικά θέλουμε να επενδύσουμε εδώ, γιατί η αγορά του καφέ έχει σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης».
Προς τούτο, στο πλάνο της εταιρείας διανομής για το 2020 είναι η βελτίωση της εικόνας της Lavazza και στα δύο κανάλια, αυτό του λιανεμπορίου και της εστίασης, καθώς και η εκπαίδευση της εφοδιαστικής αλυσίδας σε σχέση με τη διαχείριση του καφέ του ιταλικού ομίλου.
Σε αυτό το πλαίσιο ο γενικός διευθυντής της Beverage World, Γιώργος Μακρυγιαννάκης, γνωστοποίησε ότι πολύ σύντομα θα δημιουργηθεί στην Αθήνα το εκπαιδευτικό κέντρο της Beverage World, στα πρότυπα του παγκόσμιου κέντρου έρευνας και ανάπτυξης που διατηρεί στο Τορίνο η Lavazza, το οποίο θα ενταχθεί στο παγκόσμιο δίκτυο των περίπου 50 εκπαιδευτικών κέντρων της ιταλικής εταιρείας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Lavazza στην Ελλάδα καταγράφει ανάπτυξη 4,8% έναντι 0,3% της συνολικής αγοράς του λιανεμπορίου και 3,1% έναντι 0,7% στον αλεσμένο καφέ. Επίσης έχει ανάπτυξη 43,2% έναντι 5,9% στις κάψουλες. (στοιχεία Nielsen Σεπτέμβριος 2019).
Το brand Lavazza είναι πρώτο στην αγορά του αλεσμένου καφέ στο σούπερ μάρκετ, πέμπτο στη συνείδηση του ελληνικού καταναλωτικού κοινού, ενώ «φιγουράρει» στην πεντάδα και στις κάψουλες στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ ενώ στο κομμάτι HoReCa εντάσσεται στην πρώτη τριάδα πίσω από Illy-Dimello και Hausbrandt.
Να σημειωθεί ότι ο συνολικός τζίρος του καφέ στο ράφι υπολογίζεται για το 2018 σε περίπου 330 εκατ. ευρώ. Τη πρωτοκαθεδρία στη κατανάλωση διατηρεί ο «ελληνικός» καφές με μερίδιο σε όγκο 32%, ακολουθεί ο στιγμιαίος με 30%, ο espresso με 28% και ο φίλτρου με 10%, ενώ από συνολικά 5 δις κούπες καφέ, οι κάψουλες καλύπτουν περί το 2% της κατανάλωσης.
Υπενθυμίζεται ότι από την 1η Νοεμβρίου 2016 έως και τον φετινό Οκτώβριο την διανομή του χαρτοφυλακίου της Lavazza την είχε αναλάβει για την ελληνική αγορά η Coca Cola HBC. Ωστόσο οι δύο όμιλοι ανακοίνωσαν στις αρχές Ιουλίου την πρόωρη διακοπή της συνεργασίας τους, με αιτία του «διαζυγίου» να θεωρείται η εξαγορά από τη Τhe Coca - Cola Company της έτερης εταιρείας καφέ Costa Coffee.